St. TAG game. VIllain har stor stack, da han lige har suget en 4-outer ud på river mod HERO. Han virker donket, dog ikke superdonket. Ingen stats.
PokerStars Game #9971989492: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2007/05/18 - 00:46:32 (ET)
Table 'Ilos V' 6-max Seat #4 is the button
Seat 1: happypanda11 ($181.15 in chips)
Seat 2: cyyoungless ($598.20 in chips)
Seat 3: HERO ($231.10 in chips)
Seat 4: johnny79 ($523 in chips)
Seat 5: Froudeman ($125.30 in chips)
Froudeman: posts small blind $1
catcher3333: is sitting out
catcher3333 leaves the table
happypanda11: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO J♣ J♥
cyyoungless: calls $2
HERO: raises $8 to $10
johnny79: folds
Froudeman: folds
happypanda11: folds
cyyoungless: calls $8
*** FLOP *** 9♠ 4♦ 2♦
cyyoungless: bets $588.20 and is all-in
Kald eller fold?
Overpar i ur pot AI på flop (200nl)
jeg folder aldrig nogensinde den her hånd mod en donk! aldrig!!!!
det er jo det vildeste muppet move, som han kan lave med alt fra 3-5 til a9 til flush draw og mange hænder deriblandt self dem der slår dig, men når han vælger og spille den sådan, kalder jeg HVER Gang
Fold, men mindre du elsker varians.
Sidder ham med 2 overs i ♦ så er du bagud.
Set, two pair osv. giver sig selv (du er bagud)
Fold og vent på et bedre spot.
limp call open push, og i vil folde jeres overpar fatter jeg ikke, det er jo total anti muppetmønsteret når han har et monster så hedder den klik klik klik....
Donks elsker at limpe AA og skubbe postflop.
Fold (og det er mit endelig bud ;-)
Jeg tror xitaah er spot on, jeg tror oftest vi ser 2 helt håbløse par.
Anyways, dem der betaler med JJ, i betaler vel med TT også?
Dem der vil folde JJ her, betaler i med QQ/KK eller AA? Evt. med eller uden ♦
Mickey
No fucking way jeg folder den her med den info...
Selvom villain måske halvofte vil have et ok drak, tror jeg altså heller ikke på 2par/set/overpar.
Har jeg ikke set dette før?
9/10 gange jeg er i denne situation call'er jeg og går broke til hans 2 par.
Tror ærlig talt han forsøger at bruge sit image mod dig.. han ved, at han lige har suckoutet dig, og han ved du ved det.
I min verden er det et logisk/fornuftigt fold. - Men har ikke diciplinen til det..
- Muggie
Jeg tror jeg mucker, og venter på et bedre spot.
@zmag
Svært at bedømme hvor donket han er på den hånd du nævner, har han lavet lignende moves der er kommet til showdown før?
Spørgsmål om + eller -ev. Klart call. Caller også med TT og A9 som hahila.
@ Mickey
Jeg folder aldrig AA her. KK kommer jeg nok heller ikke væk fra. QQ og ned er sværere, og derfor spørger jeg.
Calls med AA og KK har en del fordele, bla. hvis han er på farvetræk med overs, eller hvis han limp-caller og skubber med høje par (set før).
Nå, men der sættes sfli pris på flere reaktioner.
@Muggie
Deep level, ved at bruge sit image mod hero??
Så skal han imo. være virkeligt donket, han kan få langt mere ud af sit set mod en tiltet hero ved at trappe med c/c, c/r eller at leade i normal størrelse, han får jo absolut intet fra de 70% af gangene hero (tiltet eller ej) har misset flop med det her crap push.
Jeg betaler også ud fra de ting vi ved om villain. Som hahila er inde på, tror jeg nok vi skal se nogle nogle mærkelige hænder en gang i mellem, self. også en goofy two-pair eller overpar nogle gange, men jeg tror, et call er +EV her.
JEg kan fortælle jer at jeg folede. Jeg mener stadigvæk det er det mest fornuftige og den rigtige beslutning. Det bedste vi ka håbe på, er draws (meget sjældent TT eller A9 (selv A9 giver han 24%)). Rent flushdraw giver os kun 65%, har han esset (eller K og Q) som over også, har vi sølles 55% - et rent race.
Og der er en del hænder, som slår os stort, inkl. AA-QQ og set. To par er mindre klart, men vi har stadig kun 28% her.
Selv om han er donket, virkede han altså ikke superdonket, så jeg ka ikke se hvordan det ka blive +EV.
@Muggie
"Vrøvl"
klassekommentar, kan du uddybe?.
Du vil vel ikke fucking bilde mig ind at det er EV+ at pushe et set/to par ud i en pf better bare fordi han muligvis er småtiltet.
@PSchmid
Kan jeg sagtens..
Du kommenterede min mening om situationen, jeg kommenterede din. - Smed min mening til zmag - ikke dig, ønsker ikke at debatere.
EOD.
EDIT: Stavefejl.
hmmmm fold !! call lugter alt for meget af pp!! du er bagud... med mindre det er en trick tråd ;)
Som sagt valgte jeg at folde. Villain viser så sin hånd, og jeg var foran! Hvem kan gætte hvad han havde?!
Status: Jeg har fået en del reaktioner, og jeg synes det er meget blandet. Grundlæggende har det dog ikke rokket ved min tro på at fold i det lange løb er det rigtige valg.
Q9s
Ofte har han ikke engang et draw her. donkeys laver meget mærkelige ting nogen gange. K5, K4 eller 87. det er virkelig et klart call. stol på mig.
@ zmag
Jeg synes du giver villain en al for snæver range. Som Paula123 er inde på, ser man altså mærkelige ting fra donks, så jeg er ret overbevist om, vi er foran størstedelen af hans range her = call +EV
Villain viste TT, og jeg ærgrede mig over ikke at ha kaldt. Er dog stadig ikke overbevist om at det er +EV i længden.