Kommentarer til hele linjen er velkommen.
Vi sidder 9 handed i Partys saftige søndagstour med omkring 250 igen og penge til 150. Hero har 25k, hvilket er en teskespids over average. Villain i hånden har omkring 30k.
Blinds er 400/800 og ante på 75.
Vores image på bordet er til den friske side. For en del hænder siden fornemmede hero, at de begyndte at justere og spille tilbage, men efter vi har nittet en anelse op, virker det til, at vi nogenlunde manøvrerum igen. Villain har generelt spillet rimelig tørt og solidt, men virker ikke på nogen måde dårlig.
Vi har får Q♥J♣ utg+ og vælger lidt varmt at sige 1698. Villain flatter to pladser til venstre for os, og resten af bordet folder.
Potsize: 5200
Flop J♠7♦7♣
Hero overvejer at bette, men ville hade sit liv ved et raise, så jeg ender med at c/c 2600.
Pot: 10400
Turn:
4♠ Hero c/c villains 5600 bet, som kommer ret hurtigt.
Pot: 21600
River K♣
Hero checker, og villain sætter os forholdsvis hurtigt ind for vores sidste godt 16k.
Ud fra villains preflopspil er jeg stensikker på, at han kun har en 7x i sin range, og det er 77.
What to do?
Party 200K: TP går i cc-mode
Altså, hvis han er bare en nogenlunde handreader, så ved han nogenlunde hvad vi sidder med. Det er nok ikke en linje du tager med meget andet end en J - måske 88-1010.
Med det er sagt, så vil river være oplagt at skyde dig af, da du nærmest kun kan betale med KJ.
Når villain skyder riven har han sjældent AJ. KJ er i hans range, men tvivler på han flatter den preflop. Så tilbage af hænder der slår os er JJ+, 44, 77 (ifølge dine reads). Det er jo ikke så skide mange kombinationer. Problemet er jo at han heller ikke har særlig mange bluffs i sin range og ingen værre valuehænder.
Jeg tror, at jeg folder, på trods af de gode odds.
Alternative linier
Jeg har dog ikke noget imod at bet-folde floppet, og som spillet folde turn. Altså medmindre vi ved, at han er spiller tilbage friskt, så er det ikke et oplagt raise på flop over dit c-bet til en 30bb utg åbner. Ej heller 2-barrel uden at være IR.
Altså nu sker der det værst tænkelige, når vi undlader at bette basicly for at tage den ned( måske peeler han 88-TT) på et ret dødt board. Nemlig han skyder 3 barrels. Og det kan selvfølgelig gøre det fristende at hælde til et bet.
Med tanke på, hvor lidt involveret han har været pre, så har han under ingen omstændigheder nogle dårligere Jx'er i sin range. Det vil sige, at hans range er på nuværende tidspunkt nok noget i retning af:
(måske lavere par)88-AA/AQ+.
Men det er selvfølgelig en range, vi kan vægte, fordi han naturligvis ikke flatter esser og AK hver gang.
Et kvalificeret gæt er, at at hans kombinationer på floppet er noget i den dur her:
en 77
seks 88
seks 99
seks TT
en JJ
tre QQ
Tre kombinationer tilsammen af AA/KK.
16 AQ
8 AK kombinationer.
+ lidt random hist og her. En KQs eller hvad ved jeg.
Spørgsmålet er for mig at se, om vi optimerer mod de hænder ved at bette?
Hvis han flatter 77, flatter han så ikke også 22-66?
1) Jeg synes du vægter AA/KK for lavt. Hvis han er tight men umiddelbart dygtig, ved han jo at et 3bet til en utgåbner linger AA/KK, hvorfor han flatter dem oftere end 1/4 af gangene.
Anyway, det skal ikke skille os ad. Du tror ikke han kan have AJs?
Checke flop
Jeg er godt klar over, at jeg er lidt resultatorienteret, nu han better 3 streets. Men jeg har svært ved at se ham bette ret meget, som vi slår på floppet. Altså, vi checker jo aldrig for at folde, så medmindre han er meget aggro, så ved han, at better han AQ/AK, så er det for at minimum barrele to gange. Dette betyder også, at han better størstedelen af hans range, checket til ham, på nær nogle AK/AQ kombinationer.
Det betyder også at han nok better turn igen med langt de fleste hænder, herunder de fleste af hans AK/AQ kombinationer, mennok sjældent 88-1010, som ikke søger value/protecter to gange ved at committe sig.
Bette flop
Ved at bette bliver vi meget sjældent raiset af noget air, dvs. at vi kan bet-folde floppet uden at være alt for kede af det. Vi får value fra 88-1010 og vi folder nok en del AK/AQ ude. Enkelte bluffraiser han måske. Af hænder som slår os, caller han nok de fleste, og raiser lidt. Han folder obv aldrig nogle.
Om vi optimerer vores beslutning på floppet ved at bette, tør jeg ikke sige, men jeg tror vi optimerer vores fremtidige beslutning på turn+river, eftersom vi bedre kan range ham, hvis vi better flop og checker turn til ham.
En antagelse, jeg lige skal sikre mig, at vi er enige om:
- Vi har ingen intentioner om at spille for stacks med TPGK i sådan en pot med 30bbs
Jeg synes et bet er bedst fordi:
1) Vi skjuler vores hånd mere end ved at check-calle, hvilket betyder han bluffer mindre og vi skal ikke ud og herocalle/pukefolde
2) Vi ved ikke om villain 3-barrel bluffer, fordi vi "viser svaghed ved at checke"
3) Vi har alligevel ingen intentioner om at folde ti hans flopbet, hvis vi checker, så at bette bliver ikke dyrere, plus vi bevarer initiativet og tager en pot ned enkelte gange
4) Vi kan bedre styre pottens størrelse, nu vi er OOP
5) Jeg tror sjældent en villain bluff-floater 30bbs dybe i en utg åbnet pot på et parret bord
Men nu du siger du hader at blive raiser på floppet, er det så fordi du har en god idé om, at han er i stand til at gøre det med AK/AQ?
Det er en lidt klam situation du er kommet ud i, men afhænger af om du tror/ved noget om, om han er typen der barreller i bund vs. weakness. For du er underrepped. Dit check/call flop ligner imo AK/AQ eller PP fra 22-TT. Hvor han må formode at kunne få dig af med 3 barrels hele vejen. Han sætter dig nok ikke på AK med dit turncall, så derfor han kan bluffshove K'en, da det kun er et scarecard for dig.
Med det sagt, så vil jeg sige det umiddelbart ligner et fold, taget i betragtning af at hans range for at flatte i MP vs dig fra UTG+1, meget sjældent er "junk" med den beskrivelse du giver af ham = der er ikke ret meget af hans range der vil spille hånden sådan her. Den del af hans range der vil er primært noget vi IKKE har slået. Forklaring følger...
- De fleste PP's under J'en vil bette flop og checkdowne. 44 vil selvfølgelig valuebette videre som spillet. Evt. kan et PP under J'en bliver til bluff, hvis han fornemmer du også har et PP under J'en, som er større end hans, fx han har 66 og tror du har 1010, så hvad der var protection på flop og turn kan blive til bluff på river.
- Har han et PP over J'en, spiller han hånden for value som det ser ud. Er ret likely han har QQ eller JJ/KK/AA
- Hvilke non-PP hænder han har, afhænger lidt af hvad de andre stacksizes på bordet er, så derfor synes jeg ikke du bør udelade dem. Er der mange shorties, så tror jeg hans flatrange er: AJs-AK og KQ(s). Er der få eller ingen shorties, så tror jeg godt han kan finde på at flatte J10s fx. Evt. mindre SC's (herunder kan 76s indgå). Igen, få shorties, så kan hans range vs. dig også indeholde A7s. Det hænder.
Ud fra det kan man sige at hvis vi åbner hans range helt op så gælder følgende:
Mulige hænder han valuebetter hele vejen med som har os slået:JJ-AA, 76s, A7s,
Mulige hænder han valuebetter hele vejen med som vi har slået: J10s
Mulige hænder han bluffer flop+turn og valuebetter river: AK, KQs, (KJs)
Mulige hænder han protectionbetter flop+turn og bluffer river: 22-33+55-99 (og 44 kan han protectionbette på flop og så klonke T...)
Mulige hænder han semibluffer og ender med at stonecolde: 89s, 109s
Mulige hænder han bluffer hele vejen: AQ, SC's
Jeg synes måden han bygger potten op på ligner meget, at han enten har JJ-AA der valuebetter i bund eller skum/weak madehand, der fra floppet af beslutter du er weak og lover sig selv at skyde 3 barrels, så du ikke bare flatter flop+turn med dit underpar til J'en. Det er rimelig spillerafhængigt og måske nemmere at vurdere i situationen med timingtells osv.
Den eneste hånd jeg ser ham valuebette som vi slår(idet han ofte sætter os på PP 88-TT her), som er i hans flattingrange hvis der er få eller ingen shorties, er J10s.
At 4'eren på T laver et flushdraw gør det en smule mere likely han bluffer på river, idet en del semibluffs vil følge et bet på turn op med et shove på river idet pot to stackratio er god og du er weak/likely til at folde.
Jeg vil oftest sætte ham på JJ, QQ eller AA, og jeg vil oftest folde. Har det med sådanne hænder, at hvis jeg spiller den sådan så må jeg også tage konsekvensen og folde når jeg får så meget heat. Har han bluffet, så må vi sige wp og komme videre. Vil hellere sidde tilbage med 20x end at check-calle 3 streets for turneringslivet i et gættespot. Caller nogengange, hvis jeg har de rigtige reads.
Jeg ville sjældent komme i situationen, da jeg hellere vil bette floppet og trække value fra hans PP's og give op til for meget heat, da jeg ikke tror han ret tit giver heat vs. en UTG+2 range. De gange han bluffer os, så er det bare ærgeligt, tror den spiller bedst med bet flop og så tage den derfra. Men det er en anden diskussion
Men jeg synes ikke der er nogen grund til at afgive weaknesstells med en underrepped hånd, som vi ikke er glad for at calle ned med, givet hans range. Derfor: bet flop og lad ham gætte i stedet for.
Mht. din åbning, er det så ikke en ret skidt hånd at lave et UTG steal med? QJo får action fra en del dominerende hænder og ingen, den selv dominerer, den har kun svag blocker value og ingen suitedness?
@Mads
Jeg synes, at det er alt for hårdt sat op, at vi ikke vil spille for stakken med tpgk for 30bb. Det afhænger af spottet. Og jeg er også uenig med dig i, at han ikke kan bette floppet med noget, vi slår?!?
Og ja. Jeg føler mig overbevist om, at han godt kan bluffraise AK/AQ, hvis vi better floppet. Stort set hele vores range hader sit liv ved et flopraise. Han kan samle op fra delere, eller AQ kan picke den op fra AK, TT, 88 og måske endda Jx.
Og her er vi måske ved at være inde ved kernen. Jeg synes, at det virker fuldkommen vanvittigt at b/f tp i en raised pot 30bb deep. Omvendt er jeg heller ikke begejstret for at gå død på floppet. Men jeg tror, at det er bedre end at b/f.
Problemet ved bettet er således, at vi relativt ofte facer et raise, vi har svært ved at betale, og jeg er ikke engang sikker på, at vi er skide godt inde mod hans peelingrange. Ja bevares han kan sagtens have flattet en række mp, som han lige caller en street med, men ofte peeler han også med QQ+ og de enkelte gange, han har AJ. Desuden kan han måske godt finde på at være lidt tricky og raise hænder som 88 for at folde 99/TT ud og ikke give frikort til AK/AQ eller blive barellet til døde.
Bottomline: Jeg tror b/f er horribad. Altså inden vi acter på floppet har vi sick meget equity, og så better vi basicly for at charge hans 88-TT og så folde til heat. Det virker ikke som en specielt optimal plan.
Vi facer sgu da ikke oftest et raise på floppet i det her spot. Vi møder tit respekt i det her spot. De gange hvor han ikke tror på os tager han oftere call-linjen for at prøve at tage potten ned i position senere. Ergo han folder oftest eller peeler
Jeg har ikke sagt, at vi oftest facer et raise. Jeg har sagt, at vi relativt ofte gør det. Og mht. at få respekt: Er det optimalt at bette tp for at tage den ned?
For at tage den ned? Vi trækker value + protecter på flop. Tager vi den ned på flop, så er det sgu fint, vi kan jo ikke sidde og checke hele dagen og prøve at få folk til at bluffe. Det kan vi gøre nogen gange, men synes ikke det her er spottet.
Hvis jeg tror han ved hvilken range jeg repræsentere kalder jeg river, tror han checker flop eller turn bag nærmest hver gang han har J+. 30bb dybt kan jeg godt lide flop check, begrænset hvor mange floats vi kan få og forventer ikke 3 street bets fra noget vi er bagud til når vi repræsentere semi weak.
DSR > Så du forventer ikke han spiller AA, KK,JJ,77 sådan her, måske AK en gang imellem? Altså at han kun har bluff?
Løp > Det er selvfølelig skidt at bet.folde såfremt han raiser de fleste af sine AK/AQ, 88-1010 hænder. Dette tror jeg dog ikke er tilfældet.
Og tror du virkelig han vil raise 88 allerede på floppet. Han vil jo aldrig kunne sætte os på 99-1010 pga vi c-better.
Jeg synes det er lidt søgt, og jeg tror han folder AK/AQ mere end han raiser. Han kan også sagtens floate dem.
Ligeledes vil jeg også forvente at han flatter QQ-AA, men det ændrer ikke på det faktum, at vi alligevel kommer i det spot på turn, men nu blot med initiativ, hvis vi better flop frem for at check-calle.
Men det der gør os uenige er, hvordan vi forventer villain spiller. En tilsyneladende god, men straightforward og ok tight, spiller med 30bbs tror jeg sjældent vil bluffe mod en utg åbner,der ligeledes har 30bbs.
@ msm89 og madsmk
Tror I, at vi slår villains flopcalling-range?
Nej, og det er ikke en gang tæt.. (Så det som preflop-calling-range, sorry)
Vi slår dog heller ikke hans flop-callingrange..
Tror du vi slår hans bet-flop range, hvis vi checker til ham?
Du vil have jeg skal sige ja, og så vil du sige "NEEEEJ, det er mere likely hans range har os slået marginalt bla bla"? Det er muligt at hans range har os marginalt slået hvis han caller, men selv hvis det er tilfældet er det stadig klart +EV at bette flop taget i betragtning af jeg forventer et fold omkring 50% af gangene og jeg meget sjældent ser ham raise os, fordi han så er mega polariseret og repper thin. Ergo er det os der sidder med kontrollen i resten af potten og kan bestemme slagets gang. At checke og overlade momentum med en hånd der er for underrepped til vi har let ved at release er i mine øjne ikke det rigtige play på det her stadie af turneringen, hvor vi skal satse hele stacken på at gætte alle 3 streets. Og hans bluffingrange bluffer oftest alle 3 streets hvis han er godt tænkende.
Jeg har vist ikke på noget tidspunkt sat spørgsmålstegn ved, om bet på floppet er +ev.
Nej, det kan godt være, men du har sat spørgsmålstegn ved om det er hvad der er mest +EV, og der har jeg jo hævdet, at det tror jeg.
@madsmk
Bordets tekstur er rigtig dårlig for ham til at få 3bets ind med den bedste hånd mod den range vi repræsentere, så ja, hvis jeg tror villain ved det tror jeg hans bluffrekvens er meget høj. Selvfølgelig viser han bedre op nogen gange, men at flatte pre og bare gå betbetbet på det bord harmonere ikke rigtig med at flatte pre.
DSR> Jeg kan sagtens følge dig, men jeg har bare svært ved at se, hvilke bluffhænder han 3barreler, som flatter preflop til et utg raise..
Måske nogle combis af 22-66, hvilke jeg dog ikke er overbevist om better turn altid (ej heller flop for de sags skyld)
AQ er den eneste umiddelbare bluffhånd, der vil give mening.
Løp > jeg kan godt følge dig, at en stor del af heros range ikke er glade for et flopraise, antaget at vi åbner ret light utg, men villain skal altså vide, at hero åbner ret bredt pre, førend at et flopraise bliver specielt profitabelt.
@msm89dk
At checke og overlade momentum med en hånd der er for underrepped til vi har let ved at release er i mine øjne ikke det rigtige play på det her stadie af turneringen, hvor vi skal satse hele stacken på at gætte alle 3 streets.
Det er altså en vanvittig resultatorienteret analyse. Nogle gange checker han også bag med 88, TT eller AK, fordi hænderne har show down value og ville hade et c/r. Jeg undrer mig over, at analyserne i så høj grad skal baseres på worst case scenarium, som hero facer her. Den optimale flopbeslutning bør ikke ses i lyset af, at jeg aktuelt facede tre tønder. Fortryder sgu lidt, at jeg ikke bare startede med at poste fra, da vi skal acte på floppet.
Jeg anerkender selvfølgelig til fulde, at det er +ev at bette floppet. Vi samler tit potten op, og givet vores stack og stadiet i mtt'en vil vi gerne akkumulere uden at risikere for meget. Det er helt legitimt og nemt at agere sådan. Men er det den optimale beslutning? Tit så kan man tage flere +ev linjer, og jeg synes, at der er nogle ret åbenlyse problemer ved nærmest at bette et toppar som bluff.
Mht. river. Bør vi have med i vores overvejelser, at vi er meget tæt på at have toppen af vores range?
Tit så kan man tage flere +ev linjer, og jeg synes, at der er nogle ret åbenlyse problemer ved nærmest at bette et toppar som bluff.
Helt enig i det første.
En kommentar til det sidste:
Handler det i virkeligheden ikke om, at ingen af beslutningerne er skide fede. Selvfølgelig er det ikke fed delvist at lave vores TP om til et bluff, men synes du, at det er fedt, at lave sit TP om til en bluffcatcher, eftersom villains bettingrange i i mine øjne ikke indeholder mange bluffs, og hvad han checker bag på flop, slår os sjældent, så det giver ham blot muligheder for at se et gratis kort.
Altså jeg bliver mere og mere i tvivl, specielt fordi jeg anerkender dig, som en dygtig poster i analysetrådene, og du virker meget overbevist om at bet-fold er virkelig skidt. Jeg synes heller ikke, at det er fedt, men det er check-call eller check ned heller ikke.
Jeg er enig med dig i, at udgangspunktet for min analyse muligvis er præget af at han aktuelt better 3 streets.
og hvad han checker bag på flop, slår os sjældent, så det giver ham blot muligheder for at se et gratis kort.
Det er jeg vildt uenig med dig i. Hvis jeg har 99, eller AQs med bagdørs farve, checker jeg sgu tit bag i villains spot, og det synes jeg er et helt fint. Jeg synes i det hele taget nogle af dine antagelser er lidt off. Du har både skrevet, at hans check-bag range slår os, og hans betrange slår os. Det virker vel rigeligt pessimistisk at sætte ham på JJ+ ud fra hans preflop action;o)
Løpenthin skrev:
@msm89dkAt checke og overlade momentum med en hånd der er for underrepped til vi har let ved at release er i mine øjne ikke det rigtige play på det her stadie af turneringen, hvor vi skal satse hele stacken på at gætte alle 3 streets.
Det er altså en vanvittig resultatorienteret analyse. Nogle gange checker han også bag med 88, TT eller AK, fordi hænderne har show down value og ville hade et c/r. Jeg undrer mig over, at analyserne i så høj grad skal baseres på worst case scenarium, som hero facer her. Den optimale flopbeslutning bør ikke ses i lyset af, at jeg aktuelt facede tre tønder. Fortryder sgu lidt, at jeg ikke bare startede med at poste fra, da vi skal acte på floppet.
Jeg anerkender selvfølgelig til fulde, at det er +ev at bette floppet. Vi samler tit potten op, og givet vores stack og stadiet i mtt'en vil vi gerne akkumulere uden at risikere for meget. Det er helt legitimt og nemt at agere sådan. Men er det den optimale beslutning? Tit så kan man tage flere +ev linjer, og jeg synes, at der er nogle ret åbenlyse problemer ved nærmest at bette et toppar som bluff.
Mht. river. Bør vi have med i vores overvejelser, at vi er meget tæt på at have toppen af vores range?
Jeg tænker også selv i alternative linjer til at opsamle mere +EV i forhold til forskellige villians og den gængse pokerforståelse (for der er ved at være ret meget som regulars betragter som standard beslutninger, der kan drages fordel af). Det er kun dem der kan og tør tænke nyt der kan holde sig på en rigtig god ROI i fremtiden imo. Derfor kan jeg godt lide at du stiller det op sådan, og spørger ind til om den givne linje du tager i længden vil være mere +EV. Det er jo svært at gøre fuldstændig op, men mit argument for, at det umiddelbart ikke er mere +EV end bet flop er:
Eftersom dit check på flop er polariseret til enten weak (giver op til 3 tønder) eller premium slowplay givet vi er en UTG raising range, så mener jeg i høj grad vi lægger op til at modstanderen bør bette. Netop givet den gængse forestilling om, at du oftest vil trække value med stærke hænder på det flop. Som du selv nævner, og som jeg også har nævnt tidligere, er vi underrepped og har noget nær toppen af vores range. D.v.s. vi har en hånd vi er glad for, hvis vores modstander er likely til at tro vi er på check-release på flop eller check-call og release til for meget heat, hvilket er det signal vi sender på floppet. Idet vi raisede UTG og betragter villians preflop callingrange som stærk, måske endda slowplayet, er vi rimelig meget i uvished om hvilken hånd han har. Derfor er vores situation, når vi checker et flop som dette efter at have raiset UTG, at vi kan lide vores hånd, men vi er i tvivl om hvor godt den spiller imod villians range for betting til bunds. Vi er i uvished. Vi skal ud at gætte. For at ridse det op:
- Vi har en hånd der er underrepped
- vi sætter villian i en position der gør ham likely til at bluffe
- vi kan ikke folde til 2 tønder, men er træt af at kalde 3 tønder
- villian er tænkende, så hvis han først starter en blufflinje, er det likely han giver den alle 3 tønder og sætter os ind for turneringslivet, idet vores linjer signalerer vi kan være villige til at calle 2 tønder, men 3 barrels er ikke noget vores hånd umiddelbart skulle være stærk nok til.
- Samtidig kan vi ikke bare snappe off alle 3 tønder, fordi vi grundet pre-flop action kan være langt bagud. Hans calling range der indeholder AJs, JJ, QQ, KK, AA, (44), (7x) - som ALLE vil skyde alle 3 streets for VALUE, hvor vi er close to drawing dead..
Derfor laver vi et klart +EV spot om til et spot hvor vi skal ud at gætte. Har du bekendtskab til villian eller har du tid (afhænger vel af antal borde) og evner til at soulreade på timingtells osv., så er der måske plads til at være så tricky i sådan et spot. Men jeg mener slet ikke det er den rigtige floptexture at gøre det på.
For lige at have noget at sammenligne din linje med, vil jeg gerne ridse fordelene ved et flopbet op:
- Vi representer stærkt, og vi kan represente ALT.
- Floppets tekstur gør det unlikely han vil raise, givet at vi repper stærkt. Vi samler oftest potten op eller bliver mødt af et call fra svagere hænder eller et float. Vi vil også blive kaldt nogle gange af hænder der har os slået. AJs, QQ, KK, AA, (7x). Det er faktisk unlikely han raiser de hænder der har os slået på floppet, fordi han har valgt at slowplaye dem pre-flop og den generelle tendens er at prøve at trække barrels ud af dig hvis det er. Derfor er din frygt for at bet-folde er skidt ikke noget du i mine øjne behøver være så bange for, fordi det netop er unlikely det forekommer. Raiser han floppet vil jeg kalde og evaluere turn, langt oftest med et fold til følge på turn, fordi han i mine øjne langt oftere gør det for value (og valuebets her har os stor set altid slået) end som bluff.
- Når vi better er det os der har momentum. Det er ham der skal træffe "den svære" beslutning. Vi får rigtig god information på floppet, fordi han ikke har ret meget manøvrerum uden at åbne sig selv op for at reppe thin, hvilket vi naturligvis kan udnytte - og det må vi gå udfra han ved når du beskriver ham som du gør.
- Kalder han floppet vil jeg umiddelbart, alt efter tells, tænke DANGER. Jeg vil have en standard linje der hedder checke turn og kalde, hvorefter jeg checker river og folder til et AI. Denne linje holder villian meget ærlig, fordi vi stadig repræsenterer stærkt med et bet på flop og check-call på turn. Også selvom vi checker river. Fordi alt vi check-caller på turn checker vi også på river, fordi det som regel er donket at leade river efter sådan en linje (gør folk næsten kun med hænder de mener er virkelig stærke.. eller i alternative, ofte gode, bluffs). Når vi holder villian ærlig trækker vi det maksimale ud af hans hænder på den floptexture umiddelbart. Han caller (næsten altid) flop med alle de PP's han har kaldt pre-flop. De gange han floater flop og better turn har han svært ved at smide hele stacken profitabelt ind på river uden at være foran os, fordi vi også kan spille vores rigtig stærke hænder sådan. Derfor har vi på river mulighed for at relase vores hånd med en meget større indsigt i hvad villian repper og med en stærkere repping af vores egen handske, samtidig med at vi ikke har misset value. Og det er os der sætter ham i boksen, ikke omvendt.
@msm89
God og velargumenteret post. Der er dog en præmis, som jeg synes, at vi har god grund til at sætte spørgsmålstegn ved: nemlig, at vores check per default udløser et bet og derved tre bets fra ham. Først og fremmest fordi han kan have hænder med show down value, som vælger pot kontrol frem for protection. Eller han kan starte en blufflinje og så alligevel tabe pusten undervejs. Jeg er enig i, at bet-bet-bet er et superstærkt spil for rigtig mange hænder i villains range, men det er ikke sikkert, at villain når til den konklusion. Jeg har trods alt et begrænset kendskab til ham. Han virker pre og solid post, men det er jo ikke nok til at konkludere, at han er superskrap til at identificere gode bluffspots, og samtidig har nosserne til at tage konsekvensen af sin analyse.
Aktuelt vurderede jeg, at villain reppede noget i retning af 1 JJ, 1 77, en 6-7 kombier QQ+', måske 2-3 AK'er(langt fra altid han flatter pre og derefter skyder flop og turn) og måske 2-3 wtf-kombier derudover. Det kunne være en overraskende AJ eller 87s eller what evah.
Det vil sige, at hvis jeg er ekstremt pessimistisk, så har han i omegnen af 15 kombinationer, der slår mig, og vi kan sagtens være helt nede på omkring 10.
Jeg får slightly bedre end 2:1, så vi er ude i, at han maks, maks skal have 5-6 bluffkombinationer i sin range. Det føler jeg mig helt overbevist om, at han kunne have(AQ/88-TT han forvandler til riverbluff), og derfor betalte jeg efter noget betænkningstid.
Det spillede ind i mine overvejelser, at jeg med en kæmpestack meget, meget nær boblen kunne anbringe mig selv i en strategisk superposition, men jeg overvejede også det modsatte: At jeg med 20bb på dette stadie stadig har en ret solid mulighed for at akkumulere.
Hvad jeg nok burde have givet mere plads til var gut feelingen. Da villain bettede turn, tænkte jeg instiktivt: "Han har den". Der var noget omkring sizingen og timetell'et, der fik alarmklokkerne til at ringe. Måske handlede det også om, at jeg nok vidste, at jeg havde et semivarmt image. Og med hans turnsizing valgte han et beløb, jeg godt kunne betale, samtidig med han designede potten perfekt til et riverpush. Ville han gøre det mod en gut, som havde været lidt vel rigelig friskoberg?
Villain viste et par, synes jeg, virkelig velspillede dukker op. Jeg elsker hans riverpush, som ikke mange i den tour er i stand til, når der danser et overkort ind, selvom det selvfølgelig er et autopush for en god handreader.
Kunne jeg gøre det om, så havde jeg nok mucket turn, selvom det virker latterligt. For skal man tage de her lidt risky, passive linjer, som alt andet lige giver én noget mere fucket beslutninger, så er det vigtigt, at man lytter til mavefornemmelsen. Det har jeg bare nogle gange lidt svært ved, fordi jeg sgu ikke altid kan fremskrive rationelt, hvad fanden det er funderet i, og det får mig ind i mellem til at negligere det til at være Mr. Comfort Guy på den ene skulder, der hvisker mig i øret, at han ikke gider ryge ud af turneringen.
@madsmk
Standard. Jeg er en donk til at læse, hvad folk skriver;o)