ca 80 tilbage.
Sidder i cutoff m AKo og ca avg stack på 68k. UTG+1 openshover for 57k. Blinds 2k/4k.
Hans hånd er for mig 99% faceup. Han har altid 88-JJ. Var egentlig ret meget i tvivl.
Bordet er udemærket uden at være passivt.
Party 300k - 15bb openshove vs AKo?
syntes egentlig ikke at det er så std at se folk skubbe så meget på dette tidspunkt. obv har manden noget omend ikke en monster. Hvorfor egentlig tage et flip når vi har en fin stack? Kan vi ikke finde et mere +EV spot?
Du sidder på et udmærket bord med 17 BB tilbage og så vil du vente??
Hvor lidt skal du have tilbage for at du ikke kan smide sådan en hånd, og hvordan kan du vide at han ikke sidder med AQ?
Villian kan vel egentlig have alt fra 22-AA, og Aq-AK - måske JQs anden SC?
Tror egentlig godt jeg kan finde et fold frem. Du har avg. stack, og hvis dit read er rigtigt, så er du marginal underdog. Kun AQ, JQ eller sc er du foran. AA og KK er du langt bagefter.
Ved mindre du har et read på ham, så folder jeg den. Jeg kan langt bedre lide at stjæle fra late pos. end at skulle lade tilfældighederne afgøre din videre deltagelse....
kunne aldrig folde....har meget sjældent AA eller kk og oftest et under par men meget ofte også et dårligere A
Du har ingen reads men sætter ham på præcis 88-JJ !?
Han kan da sagtens have sc eller svagere A.
Snap call!
99% er selvsagt ikke rigtigt, men sådan havde jeg det faktisk i situationen. Mht read så har villain ikke lavet meget ballade og virker rimelig std tight abc agtig. Jeg er helt uenig i at han sagtens kan have sc eller svagere A her. AQ er nok det bedste argument for at kalde. Sagen er dog at selv hvis man inkludere AQo i hans range er vi kun svag favorit og mod 88-JJ har vi kun 44%.
Indlægget var mere et oplæg til diskussion om flg:
Villain skubber stakken ind, vender sine kort og viser 88. Kald eller fold?
Helt klart et easy call i denne situation.
Havde begge siddet i top10 og han havde åbenshovet havde jeg personlig kunne finde et fold frem.
Du sidder med under 20bbs tilbage AK ligner jo næsten nuts her. Snapper 100/100 gange i den her situation.
@Simonsays.
Mod et par faceup, skal den selvfølgelig i mucken.
REN cEV/$EV beregning
Selvfølgelig skal du folde hvis han viser at han har par, men du beskriver hverken dette eller reads i første indlæg og så er det altså et meget nemt skub.
Det er imo meget vigtigt hvad anten er på, da det vil have stor betydning for Villains range og også lidt betydning for vores pot-odds.
Jeg er enig i dit read, såfrem der ikke er store anter på 400. Men da det det ikke var readet du ville diskutere forstår jeg ærligt talt ikke hvorfor du opretter tråden.
@Yarx
Anten er ikke specielt stor, samlet lige under 1 SB mener jeg.
Jeg oprettede tråden fordi jeg var i tvivl, og til dels stadig er det. Ja, jeg er bekendt med cEV/$EV rent principielt - De chips du vinder er mindre værd end dem du taber, fordi dine chips ikke repræsenterer en direkte værdi bla bla.. Jeg har ikke studeret det fantastisk meget, men min fornemmelse er at det er lidt overvurderet i og med at der er en masse "implied" fordele i at få en stor stack som ikke kan beregnes direkte pga en masse ubekendte faktorer. Det handler i min bog KUN om at komme til FT. Når vi så får et ca neutralt EV spot (inkl blinds) med et stykke til FT kan det ikke være en stor fejl at gamble..
I situationen var min fornemmelse at jeg helt sikkert var bagud, men min indre tour strateg sagde "pot odds, stor stack - til midten". Havde det egentlig ikke godt med det, manden viser 99 og holder.
Go Jul :)