sup sup
Havde en hånd i går i partys monthly million 640$ tour.
Mit image er ret løst, har spillet en del hænder, primært fordi jeg har 1 fisk lige til højre og en fisk 3 til venstre, som jeg selvfølgeligt har opsøgt pots mod.
Blinds 250/500-50
Jeg åbner K♥T♥ i pladsen før CO til 1111 med 28,7k ish stack
BTN (22,5k ish) caller på BTN, han virker ganske decent men han er ikke specielt aktiv, han har dog været involveret i et par pots, men ikke noget worth mentioning. Har set ham 3bette en enkelt gang BTN vs. CO i den times tid jeg har siddet på bordet.
Resten mucker.
Flop J♣4♥Q♦ pot 3372
Hero 1777
Villain call
Turn A♠ pot 6926
Hero 4985
Villain call
River A♥ pot ca. 17k
Hero???????
Villain har omkring 14,2k tilbage og vi har lige under 20k.
Your move?
- Henrik
Party Million 640$, river spot
Efter vi jo alligevel aldrig folder her, så smider jeg stakken til midten sådan ca. hver gang og er selvfølgelig klar til at brække mig de gange villain flasher aj op i hovedet på os.. Er imo den eneste handske han kan have der har os slået.
Gider ikke checke her, da villain checker en del handsker i baghånden som af og til vil calle et shove og ja af og til får vi ham vel også til at smide en k,10 handske, selvom den nok er tvivlsom:)
value for 6,5-7K ish og evt håb på han skubber fordi han ik sætter dig på bettet set på flop, eller A. Sidder han med hus er det det. Ka godt være han har tight rep men tror han vil reraise AQ, JJ, QQ pre, så du taber reelt set kun til AJ(FISK) eller 44.
// KD
Hvad med alle hans AJ, AQ og ja vel A4s hænder så?
Tror altså ikke vi skal forvente han 3better AQ pre som standard.
Hvis han er "decent" og i den pos vs dig der er en "løse fisk" ville han nok åbne og 3 bette. Hvis han flatter med AQ giver han dig alt for stor chance for at ramme. Yderligere, så burde han reraise floppet for at blive betalt af på draws og KQ, AJ maybe. Så AQ finder jeg unlikely men nu spillede jeg ik selv mod ham :)
har personligt svært ved at sætte ham på set, da jeg går ud fra som kd at han ihvertfald 3-better j,j og q,q preflop. Og mon ikke vi hører fra 4,4 og aq på enten flop eller turn? Så ja kan kun se os tabte til aj.
Mht. at bette ½ pot eller rest, så har jeg det lidt sådan at de handsker han har der betaler 7k betaler sgu nok også et rest, og ja virker mere likely at han sætter os til luft hvis vi rester, fremfor hvis vi laver et så obv. valuebet som 7k er..
Er det ikke svært at få 3 streets value fra andet end AJ, AQ, 44 osv.
Hvad synes i om CR turn allin. Stacks passer godt. Kan vi ikke forvente han better to par og sets når vi checker til ham på turn? Og skulle han checke behind er hans range sikkert ikke til 3 streets value anyways og vi kan forsøge os med valuebet på river.
Hvilke hænder forventer i der kalder som vi slår?
Kan overhovedet ikk se nogen hænder.
A10 A9 folder flop. Ak rr pre oftest. QJ vil raise floppet her. KQ folder turn eller i hvert fald på river.
Jeg ville lave et meget lavt bet og folde til action ala 1/4-1/3 pot bet på riven.
Nogen gange må man se lidt udover potodds osv. Især i tours, hvor man i et spot ALDRIG vil blive bluffet af en bedre hånd.
Note! Et shove kan da kun være godt hvis vi sætter ham på K10?
@stubbe
Hvilke hænder det lige villain kan have der ikke giver os action på flop eller turn?
@ djoffer
Godt klar over det er en meget smal range. Faktisk kun AJ jeg kan se tage den linie. Altså som har os slået.
Siger ikke jeg forventer vi er bagud. Siger bare at han aldrig vil kalde light ned i det her spot. Dermed sagt at jeg ikke enig i at de hænder som kalder et bet også vil kalde et shove. Og kan aldrig se ham raise AI på riven med noget som vi har slået.
Hvilke hænder ville du kalde med hvis du fik et AI i smasken på river?
@stubbe
Dunno kommer meget an på hvordan jeg ser hero, men altså ved heller ikke lige hvilke handsker jeg nogensinde kommer til riven med udover måske aj... Så shove for herocallet:)
Ja, altså hvis han er klar over hvor smalt han repper så ville et shove være nice, da han så ville være tilbøjelig til at herocalle-
Men altså intet i den beskrivelsen fra OP der tyder på den form for dynamik. Derfor er jeg ret sikker på han ikk kalder let ned.
Disclaimer: Over mit niveau, men det er jeg vidst ikke ene om ITT :)
Umiddelbart kan jeg se flere hænder i hans range, som vi enten slår eller chopper imod, end der har os slået. KQ, Q10, QJ, AT, KT er vel ikke helt umulige at se ham dukke op med? Til gengæld ser jeg også kun AJ som slår os. Jeg forventer (som de andre) at høre mere fra QQ, JJ, 44 og AQ tidligere i hånden, så dem har jeg svært ved at putte frygteligt mange af i hans range.
Spørgsmålet er jo så, hvordan vi bedst får value fra Qx og AT-agtige hænder? Jeg hælder til shovet, da det ser mest bluffy ud, og kan induce et herocall. Men et lavere valuebet er heller ikke helt skidt imo.
Jeg kan dog også godt lige et turn CRAI som fredemann foreslår.
Forstår ikke i udelukker AQ her. En passiv villain kan sagtens spille den sådan her både pf, flop og turn. Der er praktisk talt ingen draws derude, og mod en aggro hero kan villain nemt håbe på, at hero hænger sig selv her og derved gå i call-mode på alle streets.
Jeg ved ikke lige hvad det er i forventer han kalder et shove med som vi slår? I bedste fald chopper vi. Har han KT kan vi MULIGVIS få et fold, men det er også unlikely.
Som spillet checker jeg og håber på et lavt VB fra ham hvis han har den eller at induce hvis han er ude i spas (tvivler jeg dog på, beskrivelsen taget i betragtning).
CR turn er ok, men hans passivitet taget i betragtning er din linje nu også fin.
@ djowgren
Til mig? Det er da lidt fisket. Ik pisse dårligt spillet men lidt heldigt, nok mere sådan det skulle ses.
Super interessant hånd!
Jeg tror du er foran langt de fleste gange. Mht aj tror jeg den bliver restet/raiset på turn... (og dermed havde vi formentlig hørt fra de fleste/alle hænder der slår os inden river - især hvis han er semi-tight, som din beskrivelse antyder)
Af hænder der giver os value på river, kan jeg godt se os være oppe imod kq, qj eller qt. Imo er der større chance for, at han slowplayer flopped top two, end at han turner 'gin' og slower derfra. Synes de fleste har en tendens til, at når de først har valgt at slowplaye får den hele armen, hvorimod folk der klonker undervejs giver modstand med det samme...
Hvis vi er oppe imod kq, qj eller qt - som jeg godt kan se floate turn med en gutter, mod en aktiv villain og i pos - tror jeg noget i retning af 5k på river er et bedre valuebet, da det er lidt nemmere at calle med second pair mod et bet der ikke koster livet...
@bloche
Såfremt hero skyder turn igen, så mener du simpelthen vi skal raise her med aj håbe på at få action af hvad??
Heller ikke mit nivea
Men hvad nu hvis villian har kvallet sig til turneringe??
Kan han så ikke calle med QQ JJ 44 AQ og Aj?.Lad os antage at han har gjordt det med QQ JJ 44 vil i så ikke spille hånden sådan da han er i position?
Jeg tror jeg checker efter lang tid og håber at komme billigt til shovdown.
Hvis han shover folder jeg!
Lad nu vær med at svine mig til, dette er mine tanker og ikke mit nivea :-)
Baah, havde lige skrevet et svar til djoffer der blev slettet af lortecomp'en:(
Anyway, det er selvfølgelig en meget slim range (ak, qj, og sjældent a4s), men villain folder jo aldrig aj i spottet, og han kan vel også raise for protection så han slipper for at face et river shove når T, Q eller K sejler ind på river...
ak er vel et snap check bagved, da vi like aldrig får calls af bedre handsker og risikerer at få et raise i hovedet af en del handsker der har os slået..
Hader cc, så den står mellem push og c/f imo.
Jeg synes, den er close. Altså ser han os som en bandit, så han ind i mellem finder eller andet hero call frem med KQ-ish er det imo et push.
HAr du en fornemmelse af, om mennesket kan have AK/AT? Det er imo ret vigtigt.
@løp
Han er ikke den vilde 3 better, så vil ikke udelukke AK, vil blot discounte den lidt. Og jeg tror sagtens han kan have et par ATs combos as well, især dem med en bagdør på floppet
I og med vi aldrig kommer væk her er det ret easy jam imo. b/c er mindre godt på dette board. Syntes derudover at Fredemann har en god pointe med turn CRAI