og de af jer som er 100% kørende; har I fået tilbudt kompensation?
Jeg har stadig INTET hørt, nu på 11. døgn og har dermed tabt det sidste tålmod.
Derfor har jeg sendt en anmeldelse af sted til spillemyndighederne. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man kan få lov at drive spillevirksomhed på den måde...
Partypoker - hvor mange mangler stadig respons?
Heller ikke hørt noget her. Jeg har også forsøgt siden 1/1-2012.
Jeg har fået svar på 2 forespørgsler og det kører fint nu - ingen kompensation.
Synes det er en rigtig god ide mht. spillemyndigheden; vi må sgu få de firmaer på ret kurs. De opererer nu i Danmark med forbrugerbeskyttelse, amrkedsføringslovgivning etc; de må til at fatte at det ikke er "det vilde vesten" mere.
Har også tænkt mig at anmelde at Betsafe, da de har valgt at veksle bonusser i kroner til kurs 10 !!! hvis man har valgt (ved oprettelsen på .dk) at have sin konto i dollars.
Hvorfor ??
Det giver ingen mening forretningsmæssigt; så det skyldes formentlig helt almindelig stupiditet; men sender en klage alligevel og så kan det offentlige måske hjælpe dem med at drive forretningen fornuftigt; når deres markedsafdeling ikke kan finde ud af det.
Jeg kan stadig slet ikke komme på, har talt med dem i telefon en del gange og der er blevet skrevet lidt mails. På det sidste beder de mig bare om at prøve de samme ting som de har prøvet før, er rimeligt træt af det.
Regner med at bede om en solid bonus når det engang kommer til at køre da jeg har raket ca. en mulliard derinde gennem de sidste mange år.
For en uge siden kontaktede jeg Spillemyndigheden, da Partybets.dk overtræder markedsføringsloven §36 stk 1 og 5 ved at have et logo ude i venstre side, som henviser til "Sikre Spil". Præcis denne form for markedsføring os garvede bettere griner af, men som ludomanen og/eller den naive better falder lige i med begge ben. Skal man virkelig gå til politiet med sådan en sag? Tager de en seriøst?
Ekstra Bladet skrev jeg også til, men har ikke fået svar, men de har jo heller ingen interesse i at anklage en nuværende eller fremtidig annoncør for lovbrud.
Mit kører langt om længe, men har lagt Party Poker fuldstændig på is, da det ikke har været andet end problemer med dem. Siden DS har åbnet op, ser jeg ingen grund til at støtte et firma, som behandler deres kunde så dårligt.
Party skal komme med en solid god "gave" for jeg ville starte op hos dem igen.
Jeg er stadig fcked. Og gider ikke snakke med flere Indere.
Jeg er/var elite medlem hos Party. Jeg synes selv jeg er blevet behandlet ret håbløst.
Jeg havde hævet lidt men havde stadig et 5 cifret dollar beløb stående samt 41k party point som er ca 8k USD værd for mig.
Jeg har fra dag 1 ikke været i stand til at migrere min konto, da softwaren ikke genkender password.
I forgårs skrev jeg for 17 gang en vred mail til VIP support og forklarede dem at jeg er afhængig af at have adgang til mine spillekonti.
Nu var løsningen så at jeg skulle oprette en helt ny konto på PartyPokerDK. Party ville så overføre fra min gamle .com konto til den helt nye .dk konto. Jeg skulle henvende mig til den danske VIP support. Hvilket jeg gjorde, men har endnu intet hørt.
Jeg aner ikke hvornår jeg får adgang til mine penge og partypoint. Men jeg skal da indrømme, at jeg også har overvejet at henvende mig til spillemyndigheden.
Jeg synes det er ekstremt amatør-agtigt det der foregår!
Heller ikke noget svar her, men kan se mit problem er relativt banalt i forhold til jeres.
Der er en grænse for hvad man kan og bør finde sig i som forbruger, men jeg synes også man lige nu skal holde sig for øje at de fleste problemer der har været siden 1. januar har været på pokerrum som rent faktisk har forsøgt at følge lovgivningen til "punkt og prikke" fra dag 1.
Jeg er for øjeblikket i gang med at kigge på ”problem tråde” for at forstå omfanget af disse og vil derefter bruge dagen i morgen på at få snakket med disse pokerrum omkring løsninger.
Jeg har talt med en sød dame fra spillemyndigheden (sm) og der skal gå mindre end 14 dage fra første henvendelse, til problemet skal være løst. Hvis den frist er udløbet, så vil sm tage sagen op, ikke før. Ergo tre dage endnu.
Sm vil hjælpe med de sager der drejer sig om bl.a. indskud/udtræk, men ikke hvis der er tvist om udfaldet af et spil.
De vil heller ikke tage sig af brud på markedsføringsloven (det er faktisk ret ulovligt i dk at skrive '24-timers Hjælp' og så ikke have det iflg. sm) men henviser til forbrugerombudsmanden.
Så nu vil jeg vente tre dage, og har jeg stadig intet hørt, ja så ryger anmeldelsen altså afsted igen og sm har så lovet at tage affære.
Måske det kan være en idé hvis vi anmelder samlet?
kfj_jagr skrev:
For en uge siden kontaktede jeg Spillemyndigheden, da Partybets.dk overtræder markedsføringsloven §36 stk 1 og 5 ved at have et logo ude i venstre side, som henviser til "Sikre Spil". Præcis denne form for markedsføring os garvede bettere griner af, men som ludomanen og/eller den naive better falder lige i med begge ben. Skal man virkelig gå til politiet med sådan en sag? Tager de en seriøst?
Ekstra Bladet skrev jeg også til, men har ikke fået svar, men de har jo heller ingen interesse i at anklage en nuværende eller fremtidig annoncør for lovbrud.
Som jeg skrev ovenover, så er det Forbrugerombudsmanden og ikke spillemyndigheden der tager sig af brud på markedsføringsloven.
Udover den alm. lovgivning på området, er der specifikke forbud mod reklamer målrettet børn og reklamer der lover lette penge (ifølge damen fra sm)
I dag har de så ringet 2 gange (en dansker denne gang) og jeg skulle prøve nogle af de ting de plejer at bede mig om igen.
Regner stadig med at jeg vil kræve en stor bonus når det engang kommer til at virke.
@Holch
Havde selv 5 cifre stående derinde, men ringede blot til support og bad dem sende mine penge til MB så jeg kunne spille på andre sider.
spliff skrev:
Jeg har fået svar på 2 forespørgsler og det kører fint nu - ingen kompensation.
Synes det er en rigtig god ide mht. spillemyndigheden; vi må sgu få de firmaer på ret kurs. De opererer nu i Danmark med forbrugerbeskyttelse, amrkedsføringslovgivning etc; de må til at fatte at det ikke er "det vilde vesten" mere.
Har også tænkt mig at anmelde at Betsafe, da de har valgt at veksle bonusser i kroner til kurs 10 !!! hvis man har valgt (ved oprettelsen på .dk) at have sin konto i dollars.
Hvorfor ??
Det giver ingen mening forretningsmæssigt; så det skyldes formentlig helt almindelig stupiditet; men sender en klage alligevel og så kan det offentlige måske hjælpe dem med at drive forretningen fornuftigt; når deres markedsafdeling ikke kan finde ud af det.
Kan sige de er opmærksomme på problemet omkring veksel kurs på 10 og de er ved at lave det om så problemet bliver rettet og de personer som har bonussen til kurs 10, ville få den sidste del af deres bonus.
Har fået et svar på mail som nogenlunde kan koges ned til "tak for din tålmodighed, vi har giga problemer så vent venligst."
Kan heller ikke logge ind på den danske klient og den gamle indeholder penge, dog uden jeg kan sætte mig ved borde.
Er der nogle der har erfaringer med udbetalinger fra PartyBets? Jeg var kunde hos bwin før og skiftede over den anden dag. Så vundet lidt på sitet, og vil gerne lave en udbetaling? Jeg har dog kun modtaget en afventende forespørgsel på min udbetaling, er de langsomme til at godkende en udbetaling og skal man sende dokumenter ind? Selvom jeg har sendt dem ind gennem bwin ..
Synes ikke jeg kan finde svar på dette i denne tråd.
Min mail til Spillemyndigheden:
Jeg mener helt bestemt at Partybets.dk overtræder markedsføringsloven §36 stk 1 og 5. Helt konkret billedet ude til venstre med teksten "Sikre spil". Se venligst vedhæftede screenshot eller kig på dette link:
dk.partybets.com/
Spillemyndighedens info nr 7:
36. Markedsføring af spil
1. skal fremstille gevinstchancen på en korrekt og balanceret måde således, at der ikke skabes et indtryk af, at gevinstchancen er større, end den i realiteten er,
5. må ikke have et indhold, der giver indtryk af, at deltagelse i spil fremmer en løsning på finansielle problemer eller giver
Partybets.dk har under dansk lovgivning ikke fulgt markedsføringsloven, når de har en liste over "sikre spil". Garvede spillere på nettet har lært at intet er sikkert med spil, men med de mange kunder som Partybets må formodes at komme, vil denne formulering helt sikkert klinge anderledes. Partybets.dk fremstiller gevinstchancen som værende "sikker". Dette er er ikke korrekt eller balanceret og langt fra realiteternes verden. Det "sikre spil" er bankeren for ludomanen. Altså den ekstra kamp personen sætter på for at forhøje odds.
Ydermere mener jeg også at §36 stk 5 er overtrådt, da "sikre" kampe for nogle kan lyde som løsningen på finansielle problemer. F.eks. med Barcelona til 1,07 mod Osasuna. For ludomanen som smider 10.000 kr, er sikre penge de 700 kr han vinder.
Jeg håber i vil tage min henvendelse seriøst, også selvom jeg ved i har travlt.
-----------
Svar fra Spillemyndigheden
Kære xxxx
Tak for din mail af 4. januar 2012. Jeg skal beklage, at du ikke har fået et svar før nu.
Det er ikke vores opfattelse på nuværende tidspunkt, at begrebet ”sikre spil” bliver anvendt for at antyde, at der ikke tabes penge ved at spille spillene, men nærmere at begrebet anvendes, som et udtryk for at spillene er under Spillemyndighedens tilsyn og kontrol – også fordi at Spillemyndigheden selv anvender begrebet ”sikkert”: Nu kan du trykt og sikkert spille på nettet.
Det er derfor heller ikke vores vurdering, at der sker overtrædelse af markedsføringsloven.
Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig.
Med venlig hilsen
xxxx
Danish Gambling Authority
Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup
www.spillemyndigheden.dk
---------------
Jeg er dybt rystet. Dette er til dato til mest inkompetente skrivelse jeg har modtaget fra en offentlig myndighed. Ikke nok med at hun benægter at der er lovbrud, men hun ligefrem roser Partybets.dk fordi at de nu linker til "sikre og trygge" spil. At hun ikke kan stave er uvæsentligt, men alligevel lidt komisk når nu hun har sabler mine anklager ud fra Spillemyndighedens fortolkninger af loven.