stadig intet svar fra party har dog fået svar tilbage fra spillemyndigheden.
Kære Tommi Larsen
Tak for din henvendelse af 15. juli 2015.
Jeg kan forstå på din henvendelse, at du har problemer med at få verificeret din konto.
Verificering af konto
Ved oprettelse af en spilkonto, skal du verificere din konto, så spiludbyderen ved at det er dig der spiller. Der er et krav om, at du skal verificere din konto inden 30 dage. Indtil dette er gjort, kan du alene få en midlertidig spilkonto. Hvis du ikke får verificeret din konto indenfor 30 dage, skal kontoen lukkes.
Spiludbyderen er forpligtet til at sikre, at din identitet er den rigtige, hvilket skal ske ved to uafhængige kilder.
Du siger du har problemer med at få verificeret din konto, da der er problemer med dit cpr.nr/folkeregisteradresse. Vi vil meget gerne modtage den kommunikation du har haft med Partypoker.dk, og vi vil undersøge sagen nærmere. Jeg skal dog orientere dig om, at vi ikke kan afgøre uoverensstemmelser mellem dig og spiludbyderen, og Spillemyndigheden er ikke en klageinstans.
Da jeg går på ferie, er du velkommen til at sende til [email protected].
Kun mulighed for udbetaling af resterende indsatte midler
Der er et krav i spillelovgivningen om, at du skal verificere din konto inden 30 dage. Indtil dette er gjort, kan du alene få en midlertidig spilkonto. Hvis du ikke får verificeret din konto indenfor 30 dage, skal kontoen lukkes.
Når din konto er lukket, har du kun mulighed for at få udbetalt dine resterende indsatte midler. Du er ikke berettiget til at få udbetalt et højere beløb, end det beløb du har indsat. Gevinster tilfalder tilladelsesindehaveren.
Ex.
Du indsætter 500 kr. og spiller for 100 kr. – her kan du få 400 kr. tilbage.
I tilfælde, hvor man vinder gevinst, kan det være svært at finde ud af, hvad resterende indsatte midler omfatter. Her er det imidlertid vores opfattelse, at en spiller først bruger sine egne indsatte midler.
Ex.
Du indsætter 500 kr., du spiller for 100 kr. og vinder 50 kr. Du har nu 400 kr., som du har indsat samt 50 kr., som er vundet. Du spiller for yderligere 100 kr. og vinder ingenting. Dit indsatte beløb er 300 kr. og vundne er 50 kr. Her kan du få 300 kr. tilbage.
Spillemyndighedens brug af din henvendelse.
Spillemyndigheden fører et generelt tilsyn med alle spiludbydere med tilladelse, hvorfor vi altid er interesserede i at høre, hvis der er problemer med en spiludbyder.
Spillemyndigheden modtager altid gerne henvendelser fra spillere vedrørende en spiludbyder, men Spillemyndigheden kan ikke afgøre uoverensstemmelser mellem dig og spiludbyderen.
Henvendelser kan dog resultere i, at Spillemyndigheden beder spiludbyderen om at ændre praksis eller vurderer, at hændelsen skal have konsekvenser for spiludbyderen.
Hvis vi skulle vælge at gå videre med dette, har vi desværre ikke mulighed for at holde dig orienteret, da vi ikke kan udtale os om konkrete sager.
Hvis der er yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig. Ved henvendelse bedes du oplyse journalnummer 15-2106357.