Pastamaskine Imperia SP150

#1| 0

Overvejer at købe ovennævnte model, da jeg skal lave noget ravioli i weekenden. Derfor to spørgsmål:

1. Nogen der kan anbefale den, eller det modsatte?

2. Til ravioli, kan jeg bruge den medfølgende lasagneenhed, og så selv lave raviolien ud af disse plader, eller skal jeg investere i raviolienheden, som er ekstratilbehør?

20-04-2015 00:18 #2| 1

Kender ikke modellen, men hvis du kan lave lasagneplader kan du også lave ravioli :-)

20-04-2015 00:22 #3| 1

Googlede lige og såvidt jeg kan se er det en helt standard pastamaskine som er helt fin til hjemmebrug. Ingen grund til at købe ekstraudstyr - til ravioli kan du enten stikke ud med et glas eller bare skære pastapladerne til med en kniv eller et pizzahjul.

20-04-2015 20:49 #4| 0

Har den virker super, laver tit ravioli og aldrig haft ekstra dimsen.

De torino jeg haft størst succes med ift raviolien er :

1. Smørristet salvie med lidt flydende smør. - bliver helt sprødt og aldrig oplevet nogle der ikke kunne lide det. Virker til nærmest alt pasta.

2. Ravioli med alm ricotta el anden smøreost mix med friske krydderurter spinat og en rå æggeblomme i midten som flyder ud når man spiser den. Google evt mange forskellige opskrifter

Men hjemmelavet ravioli er en leg og uendelige muligheder held og lykke

20-04-2015 20:58 #5| 0
OP

@ Repsak

Tak. Hvad betyder "torino"?

Jeg har planer om at der enten skal noget oksehale eller kalvekøber i dem. Det er endnu ikke helt afgjort, og så skal der en jordskokkemos ovenpå til serveringen.

20-04-2015 21:05 #6| 0

Bare en iPad rettelse af "to"

Derudover hvis det forret og store raviolier så pas på med ikke at lav for mange. Lyder som en fin sammensætning.

Salvien kunne dog også gå der da den er sprød med alt det bløde.

20-04-2015 22:50 #7| 0

jeg har aldrig prøvet at lave hjemmelavet pasta, så jeg har ingen erfaringer med pastamaskiner. Men jeg overvejer seriøst om jeg skal ønske mig én..

Kan man rulle andet dej end pasta dej ud på maskinen?

Fx småkagedej, pizzadej, pølsehornsdej, tærtedej, mørdej osv....

Jeg elsker at bage, men jeg bliver hurtigt træt af at rulle dej ud med rullepind, så hvis en pastamaskine kunne hjælpe på det, så ville det jo være lækkert..

20-04-2015 22:58 #8| 0

Hej tuz det jeg helt sikker på du kan. Så længe det en nogenlunde fast dej er det intet problem. De fleste maskiner har man 7 "gear" hvor man starter udefra og så bliver pastaen tyndere og tyndere hvergang. Afhængig af hvor tyk en pasta man smal bruge stopper man så i 1-2-3 hvad der nu lige passer. Kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne gøre det med andre deje der er lidt bastant..

20-04-2015 22:59 #9| 0

så småkagedej, mørdej tærtedej er oplagt, og nok praktisk især vis det i større mængder.

20-04-2015 23:00 #10| 0
OP

@ Tuz

Der er på tilbud hos HWL lige nu til 300kr.

www.hwl.dk/da/product/pastamaskiner/imperia-sp150-pastamaskine. Aggregaterne til tagliatelle, fettuchine og lasagne plader følger med.

20-04-2015 23:02 #11| 0

tak for svar ... Så må jeg anskaffe mig en maskine og prøve det af 😊 må hellere bestille med det samme :-)

Det kan jo ikke gå værre end galt og jeg har længe vældigt gerne prøve at lave hjemmelavet pasta :-)

20-04-2015 23:19 #12| 0

Medmindre du har mange æggeblommer, eller en anden masse der holder det lidt sammen, så tror jeg ofte at du vil opleve, at det smuldrer for dig. Men hvis det virker, så råb højt :-)

20-04-2015 23:43 #13| 0
OP

@ Repsak

Hvor tyndt kører du dejen ud, og hvordan lukker du dem (så de ikke går op), da det lader til at være det største problem i følge flere posts jeg har læst?

21-04-2015 01:26 #14| 0

Nej, det duer til meget lidt andet end pastadej!

21-04-2015 07:02 #15| 0

henrikthing skrev:Nej, det duer til meget lidt andet end pastadej!

Øv ... Godt jeg ikke havde bestilt endnu.

Jeg må prøve at låne en maskine og prøve det af inden jeg selv investerer.

23-04-2015 22:44 #16| 0
OP

Kan man lave ravioli i god tid, f.eks. dagen før, og hvordan opbevares de bedst, så de ikke bare er en klistret masse dagen efter, f.eks. pga fugt/kondens i opbevaringsboksen?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar