Okay, i et desperado forsøg, håber jeg på lidt hjælp fra Pokernet.
Jeg installerede en Windows Upgrade, som var en slags security patch. Herefter fik jeg ved opstart en besked, der sagde:
"The system DLL user32.dll was relocated in memory. The application will not run properly. Ther reloacation occurred becayse the DLL C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX occupied an address range reserved for Windows system DLLs. The vendor supplying the DLL should be contacted for a new DLL."
Herefter googler jeg skidtet, og ser at der er andre, der oplever det samme. Et par snedige fyre har fundet en Hotfix hos windows for problemet, og den installerer jeg også. Skide godt, lortet virker igen.
Pludselig virker computeren dog ikke længere (beskrivelse følger), og jeg vælger derfor en system restore, indtil Microsoft får lagt nogle ordentlige patches ud. Det virker første gang.
Anden gang jeg (gen-) starter computeren, virker den imidlertidigt ikke. Computeren kører, men ved opstart, slukker skærmen. Hver anden gang, forbliver den slukket. De andre gange, får jeg en blå system dump skærm op.
Jeg har prøvet 3 andre system restore points - ingen af dem virker.
Jeg kan starte computeren i safe mode, men jeg ved ikke, hvad jeg skal have gang i derinde. En venlig sjæl, der ved hvor jeg skal fortsætte herfra?
Mange tak,
AB
PC hjælp, I'm so stuck
Formater skidtet
Okay, såfremt der ingen anden udvej er en formattering..
Nogen der ved, hvordan jeg tager backup af min postsqrl base i safemode?
(Jeg ville sætte STOR pris på, hvis der er anden måde at redde computeren på!!!!).
Har du noget fra Logitech? Tag evt. det fra og start op igen... Noget lignende er nemlig sket for mig. Installer nyeste drivere derefter.
@ AB
.dll fejlen skyldes en update som MS kom med, der konflikter med Realteks audiosoftware. Løsningen er enten at installere det hotfix, som du har installeret eller at installere de nyeste drivers fra Realtek. '
Jeg fik selv samme fejlmeddelse som du, og valgte at installere de nye drivers fremfor hotfixet. Dette har virket fint for mig. Prøv eventuelt om du kan installere disse i safe mode og se om det hjælper.
AB tjek her:
www.eksperten.dk/artikler/1088
Ellers kan du måske afinstallere de der realtek drivers i safemode, og så starte op i almindelig tilstand og installere nye..
Skal man ikke bare kopiere pokertracker .db filerne til en anden partition.
Hvis du ikke har flere partitioner på din HD, så lån en anden disk og smid i, og kopier dem over på den.
~
@ AB
Såfremt intet at det ovenstående virker, er der helt sikkert nogen på eksperten.dk der kan hjælpe dig, hvis du beskriver i detaljer hvad du har gjort og hvad, der er sket.
@Ludo: Okay, det prøver jeg. ty.
@JS: Tak for hjælpen; det var også cirka der jeg startede. Problemet er bare, at computeren efter den hotfix jo pludselig intet kan, andet end at starte op i safemode. Men jeg prøver lige at loade de nye drivere, og se om det eventuelt skulle virke.
@PACC: Bruger Postsqrl også .db filer? Jeg er klar over tricket, da jeg kørte med Access database, men et det det samme for PSQRL?
- AB
Vedr. postgreSQL så nej. Du skal mig bekendt lave en backup fra PT under Utilities>PostgreSQL Database Functions. Det er i hvert fald klart den nemmeste måde. Ved dog ikke om du kan gøre dette i safe mode.
@Asger
Jeg får præcis samme fejlmeddelelse som dig. Den har ikke givet mig andre komplikationer end at den er træls at se på under hver opstart.
Har googlet lidt og fundet samme hints til hjælp som du åbenbart har fundet, men jeg har dog endnu ikke installeret denne hotfix. Og efter dit mislykkede reperationsresultat, så lader det til jeg skal vente lidt endnu til en bedre fix kommer frem.
Jeg har netop Realtecs audiosoftware som bliver nævnt af JSThomsen, så måske ligger problemet her.
Men Asger, hvis du starter en diskussion på eksperten, så smid venligst et link i denne tråd, så jeg kan følge med.
@ Rayser
Der har været mange på eksperten, der har spurgt, hvad man skal gøre og svaret ligger i denne tråd: www.eksperten.dk/artikler/1088
Af en eller anden er hotfixet fucked for AB. Så mit råd til dig, er at gøre som jeg selv gjorde, nemlig at installere de nye drivers fra:
www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false#High%20Definition%20Audio%20Codecs
Jeg brugte JSThomsen`s link og hentede denne her:
www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false#High%20Definition%20Audio%20Codecs
Efter jeg restartede ved endt installation, kom beskeden ikke op igen. Håber det virker nu, og i så fald tak for link JSThomsen.