PC hjælp, I'm so stuck

#1| 0

Okay, i et desperado forsøg, håber jeg på lidt hjælp fra Pokernet.

Jeg installerede en Windows Upgrade, som var en slags security patch. Herefter fik jeg ved opstart en besked, der sagde:

"The system DLL user32.dll was relocated in memory. The application will not run properly. Ther reloacation occurred becayse the DLL C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX occupied an address range reserved for Windows system DLLs. The vendor supplying the DLL should be contacted for a new DLL."

Herefter googler jeg skidtet, og ser at der er andre, der oplever det samme. Et par snedige fyre har fundet en Hotfix hos windows for problemet, og den installerer jeg også. Skide godt, lortet virker igen.

Pludselig virker computeren dog ikke længere (beskrivelse følger), og jeg vælger derfor en system restore, indtil Microsoft får lagt nogle ordentlige patches ud. Det virker første gang.

Anden gang jeg (gen-) starter computeren, virker den imidlertidigt ikke. Computeren kører, men ved opstart, slukker skærmen. Hver anden gang, forbliver den slukket. De andre gange, får jeg en blå system dump skærm op.

Jeg har prøvet 3 andre system restore points - ingen af dem virker.

Jeg kan starte computeren i safe mode, men jeg ved ikke, hvad jeg skal have gang i derinde. En venlig sjæl, der ved hvor jeg skal fortsætte herfra?

Mange tak,

AB

07-04-2007 16:25 #2| 0

Formater skidtet

07-04-2007 16:29 #3| 0
OP

Okay, såfremt der ingen anden udvej er en formattering..

Nogen der ved, hvordan jeg tager backup af min postsqrl base i safemode?

(Jeg ville sætte STOR pris på, hvis der er anden måde at redde computeren på!!!!).

07-04-2007 16:30 #4| 0

Har du noget fra Logitech? Tag evt. det fra og start op igen... Noget lignende er nemlig sket for mig. Installer nyeste drivere derefter.

07-04-2007 16:41 #5| 0

@ AB

.dll fejlen skyldes en update som MS kom med, der konflikter med Realteks audiosoftware. Løsningen er enten at installere det hotfix, som du har installeret eller at installere de nyeste drivers fra Realtek. '

Jeg fik selv samme fejlmeddelse som du, og valgte at installere de nye drivers fremfor hotfixet. Dette har virket fint for mig. Prøv eventuelt om du kan installere disse i safe mode og se om det hjælper.

07-04-2007 16:43 #7| 0

AB tjek her:

www.eksperten.dk/artikler/1088

07-04-2007 16:43 #6| 0

Ellers kan du måske afinstallere de der realtek drivers i safemode, og så starte op i almindelig tilstand og installere nye..

07-04-2007 16:45 #8| 0

Skal man ikke bare kopiere pokertracker .db filerne til en anden partition.

Hvis du ikke har flere partitioner på din HD, så lån en anden disk og smid i, og kopier dem over på den.

~

07-04-2007 16:50 #9| 0

@ AB

Såfremt intet at det ovenstående virker, er der helt sikkert nogen på eksperten.dk der kan hjælpe dig, hvis du beskriver i detaljer hvad du har gjort og hvad, der er sket.

07-04-2007 16:56 #10| 0
OP

@Ludo: Okay, det prøver jeg. ty.

@JS: Tak for hjælpen; det var også cirka der jeg startede. Problemet er bare, at computeren efter den hotfix jo pludselig intet kan, andet end at starte op i safemode. Men jeg prøver lige at loade de nye drivere, og se om det eventuelt skulle virke.

@PACC: Bruger Postsqrl også .db filer? Jeg er klar over tricket, da jeg kørte med Access database, men et det det samme for PSQRL?

- AB

07-04-2007 17:04 #11| 0

Vedr. postgreSQL så nej. Du skal mig bekendt lave en backup fra PT under Utilities>PostgreSQL Database Functions. Det er i hvert fald klart den nemmeste måde. Ved dog ikke om du kan gøre dette i safe mode.

07-04-2007 17:46 #12| 0

@Asger

Jeg får præcis samme fejlmeddelelse som dig. Den har ikke givet mig andre komplikationer end at den er træls at se på under hver opstart.

Har googlet lidt og fundet samme hints til hjælp som du åbenbart har fundet, men jeg har dog endnu ikke installeret denne hotfix. Og efter dit mislykkede reperationsresultat, så lader det til jeg skal vente lidt endnu til en bedre fix kommer frem.

Jeg har netop Realtecs audiosoftware som bliver nævnt af JSThomsen, så måske ligger problemet her.

Men Asger, hvis du starter en diskussion på eksperten, så smid venligst et link i denne tråd, så jeg kan følge med.

07-04-2007 17:54 #13| 0

@ Rayser

Der har været mange på eksperten, der har spurgt, hvad man skal gøre og svaret ligger i denne tråd: www.eksperten.dk/artikler/1088

Af en eller anden er hotfixet fucked for AB. Så mit råd til dig, er at gøre som jeg selv gjorde, nemlig at installere de nye drivers fra:
www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false#High%20Definition%20Audio%20Codecs

07-04-2007 18:08 #14| 0

Jeg brugte JSThomsen`s link og hentede denne her:
www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false#High%20Definition%20Audio%20Codecs

Efter jeg restartede ved endt installation, kom beskeden ikke op igen. Håber det virker nu, og i så fald tak for link JSThomsen.

07-04-2007 18:10 #15| 0

Så lidt :-)

11-04-2007 21:49 #16| 0

Problemet løser åbenbart sig selv med den nyeste windows update der kom i dag. Så kør en winupdate og WOLA!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar