Hej PN.
Jeg har et kæmpe problem.
Mellem jul og nytår 2013 købte jeg ny bærbar.
Her er så historikken fra reparatørens hjemmeside:
Statushistorik:
24-01-2014 Deres apparat er modtaget i butikken
28-01-2014 Deres apparat er sat til afhentning
29-01-2014 Deres apparat er modtaget på vores værksted.
05-02-2014 Din reparation er nu blevet tildelt en tekniker
19-02-2014 Vi har bestilt reservedele til Deres apparat.
Dvs det nu er ca 5 uger siden jeg indleverede den - hvilket er længere end jeg nåede at bruge den.
De skriver på hjemmesiden, at der er bestilt "mainboard" - hvad er det? Er det noget jeg kan have skadet ved alm brug? Evt noget virus?
Og til sidst, hvor længe kan skal jeg vente?
Bonus oplysning: Jeg kontaktede butikken i fredags, og de ville vende tilbage med en status - og gæt hvem der endnu ikke har ringet.
Håber der er en her der ved noget - evt hvad jeg har ret til? Det er ved at være frustrerende, når man nu havde købt, og var glad for, en helt sprint ny pc.
/Moff
PC rep. - hvad og hvor lang tid?
03-03-2014 19:15
#1|
0
Redigeret af Moffa d. 03-03-2014 21:59
03-03-2014 21:09
#2|
0
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvad-er-rimelig-tid?tc=3759048959B9414583FFF2838436C2A6
Min erfaring siger mig, at forbrugerrådet konkret vurderer ca. 4 uger til at være rimelig tid for at reparere en bærbar. Hvis du ikke har fået tilbudt en låner i reparationstiden, synes jeg du skal henvende dig til butikken og forlange, at de enten får din maskine repareret indenfor de næste 8 dage, eller giver dig en ny, alternativt pengene tilbage.
Min erfaring siger mig, at forbrugerrådet konkret vurderer ca. 4 uger til at være rimelig tid for at reparere en bærbar. Hvis du ikke har fået tilbudt en låner i reparationstiden, synes jeg du skal henvende dig til butikken og forlange, at de enten får din maskine repareret indenfor de næste 8 dage, eller giver dig en ny, alternativt pengene tilbage.
04-03-2014 02:52
#3|
0
Jeg arbejder i reklamationen i Bilka, her har kunden ret til at ophæve købet hvis rep overskrider 21 dage
04-03-2014 08:56
#4|
0
Den ligger 21 dage på værkstedet før de kigger på den?
Det må koste dem en ny bærbar!
04-03-2014 10:29
#5|
0
Moffa OP
Euro, jeg ringede til dem fredag, og sagde at jeg ville have dem byttet eller købet ophævet. Det var der sælgeren lovede at ringe tilbage - og ja, jeg venter stadig.
Jesper - ville lige nu ønske jeg havde købt den i Bilka :)
clrawe - Ja, der er vist bare lagt fra "hvad de bør" til "hvad de gør"
Fuck det er frustrerende det her..
04-03-2014 11:32
#6|
0
Det er jo latterligt langt tid at undvære noget som vigtigt som en bærbar. Tager det virkelig 14 dage fra der bliver sat en teknikker på til de har en fejlfinding og bestiller delene?
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar!