NanoQ skrev:Det kan da godt være, jeg er den der sure gamle mand. Men hvorfor er det interessant at fortælle, hvor meget man forventer og får tilbage, eller skal betale?
Jeg forstår det ikke.
Jeg kan se relevans i at dele tips til at forudse resultatet og optimere sin forskudsopgørelse. Men hvad er relevansen i at offentliggøre sit resultat? - andet end brag...
ja, jeg har selv delt resultater tidligere, og hoveret lidt over at ramme så tæt på nul som muligt. Men hvad kan det bruges til?
Oprindeligt tænker jeg det er frokoststuesnakken fra det almindeligt arbejdende folk som kassedamer, lager og butiksansatte, håndværkere etc., der er flyttet online og får det til at virker lidt mere som "pral" da det står sort på hvidt. End den gang man sad i frokoststuen eller skurvognen og slyngede tallet ud.
Dertil blev det brugt som ferieopsparing af de fleste mennesker jeg kender, så når tallet blev nævnt så kom spørgsmålet altid "hvor skal i hen på ferie i år" eller det "det bliver sguda en vild sommerferie i kan få for de penge". Så tænker egentligt det er derfor folk aldrig har set lige præcis det beløb som "pral" da så stor procentdel bevidst satte skatteprocenten for højt.
Men er vi danskere ikke også ret ligeglad og dovne når det kommer til økonomi så som skat, forsikringer og banker? Vi skifte jo yderst sjældent, kontra USA, hvor det virker til banker og forsikringsselskaber "kæmper" for at tiltrække kunder gennem reward/cashback programmer?
Nu udnytter jeg selv 33a ligningsloven, så jeg får først glæden til juli/august, når revisoren er færdig med skattepapirerne i Danmark og USA.