Historie: Villian raisede preflop for ca. 5-7 hænder før hvor Hero kalder med KKXX og kalder et 3/4 potbet på AK4 rainbow flop. Turn kommer Q og begge tjekker. På river tjekker Villian og Hero byder ½ pot og Villian folder og skriver i chatten om ikke odds til at kalde flop med svagt draw.
Villian er VPIP-PF Raise-# hænder 70/33/27.
***** Hand History for Game (?) *****
$100 USD PL Omaha - Monday, December 31, 06:35:52 ET 2007
Table Table 127067 (No DP) (Real Money)
Seat 10 is the button
Total number of players : 10
Seat 2: Hero ( $404.85 USD )
Seat 6: Bfishfriesen ( $247.74 USD )
Seat 10: evabeige ( $151.51 USD )
Seat 8: domifa1 ( $108.66 USD )
Seat 9: LuuQuoc ( $160.27 USD )
Seat 7: vesselACE ( $174.72 USD )
Seat 1: kosten333 ( $86.51 USD )
Seat 4: Villian ( $129.24 USD )
Seat 5: verilyso ( $100 USD )
Seat 3: sandkey ( $79 USD )
kosten333 posts small blind [ $0.50 USD ].
Hero posts big blind [ $1 USD ].
Holecards:
Dealt to Hero 9♥A♠K♣A♥
CALL sandkey, $1 USD
RAISE Villian, $4.50 USD
CALL verilyso, $4.50 USD
Bfishfriesen folds
vesselACE folds
domifa1 folds
LuuQuoc folds
CALL evabeige, $4.50 USD
CALL kosten333, $4 USD
CALL Hero , $3.50 USD (kan raise til ca. 26 og vælger at kalde)
CALL sandkey, $3.50 USD
Flop:
4♥Q♥T♦
kosten333 checks
Hero checks
sandkey checks
BET Villian, $25.64 USD
verilyso folds
evabeige folds
kosten333 folds
CALL Hero , $25.64 USD
sandkey folds
Turn:
5♦
Hero checks
BET Villian, $75.28 USD (efterlader ca. $23)
Villian: show ya
Hero ???
PL 100 - Slowplayed AA
Nu er jeg ik den skarpste til omaha, da jeg næsten ikke spiller det. Men er ret sikker på det er et fold.
@Samuel
1. Den KKxx hånd er spillet meget ringe imo
2.
Preflop: Raise til $26
Flop: CRAI eller Bet ud til at starte med
Som spillet - fold turn
Er ikk så skarp til omaha men skal AA ikk altid bare have fuld gas pf ?
@Ketelsen ikke altid
Pot pf og pot floppet.
Som spillet fold turn
Nem all-in.
Edit: Når du nu ikke ville det på floppet.
Ejnar Pik, Sydhavnen.
Preflop skal du gøre det til 26 for at få nogle hænder ud, for AAxx er ikke ret meget hvis du ikke rammer flop i en family pot.
Hånden er nok den mest underlige jeg har spillet i dag.
Jeg sidder i dårlig position efter floppet og derfor synes jeg, at det vil være at spille med åben hånd at reraise preflop imod så mange modstandere med mindre jeg kan få flere BB ind preflop.
Hvis jeg ikke ramte flop kunne jeg komme billigt fra hånden igen.
Villian var også meget aggro preflop, så kan have en lang række af hænder.
Jeg kalder floppet pga. inside straightdraw + nutflushdraw. Her var det fint med kun 1 spiller bagved mig til at acte.
Som EjnarPik foreslår havde det været bedre at raise all-in her, men implied odds gjorde at jeg heller ville kalde flop og se turn an.
Da Villian better pot på turn kan jeg kun sætte ham på QQxx/TTxx eller ren luft, da ruder 5 ikke kompletter nogle draws fra floppet af.
Efter at have tænkt næsten i bund kalder jeg, da jeg ikke kan sætte ham på 2 par eller set særligt ofte samt han skriver i chatten at han vil vise op hvis jeg folder. Fordi han skriver dette, sætter jeg ham til et draw og kalder hvor jeg hældte til et fold.
CALL Hero , $75.28 USD
River:
T♣
Hero checks
Villian checks
Hero shows 9♥A♠K♣A♥ two pairs Aces and Tens .
Villian doesn't show 9♦8♦J♥K♠ a pair of Tens.
Hero wins $225.84 USD from the main pot with two pairs Aces and Tens.
Herefter gik Villian amok i chatten.
Procenter:
På flop er jeg 75% vs 25% favorit.
På turn er jeg 65% vs 35% favorit.
Mjaaaa... er ikke vild med den passive linje, men du kan aldrig folde på noget tidspunkt.
Call pre er ok. Om du skal raise her afhænger af dynamik og din generelle preflop-spillestil.
CRAI flop er mit std-play hvis jeg blot har betalt preflop, men som spillet folder jeg heller ikke turn.
Call preflop er helt ok.
Hvis du raiser caller villain normalt bare (Hvis han raiser har du næppe nogen edge af betydning). Og så vil villain på floppet sidde i baghånd, og kunne lave noget der minder om et pot-sized all-in bet, en meget stærk position.
(Det er også derfor man skal forsøge med et check-raise, og ikke et bet, på floppet.)
Havde villain stack været mindre, ca. $40, eller større, ca. $300 eller mere, havde et raise været på sin plads.
Helt forfærdeligt at du ikke raiser de sidste ca.$25 ind i puljen på turn. Det er penge du taber hver gang du er slået, men ofte ikke tjener når du vinder.
Ejnar Pik, Sydhavnen.
Du er vist selv klar over det, men den skal egentlig skubbes på floppet, hvis du kan komme til det. Fedt nok du vinder den, men som andre bemærker, får du ikke spillet det flop alt for skarpt. Meget bedre flop får du ikke :)