PL0100 - AAJ2ss HU OOP?

#1| 0

hvad siger I til denne her? Lader den lige stå unden selv at kommentere:

Game #2264680864: Omaha PL (US$0.50/US$1) - 2006/05/05 - 16:43:23 (GMT)
Table "Maplewood" Seat 4 is the button.
Seat 1: Timur0412 (US$45.85 in chips)
Seat 2: ps814 (US$28 in chips)
Seat 3: Loopie (US$80 in chips)
Seat 4: Pinenuts (US$158.50 in chips)
Seat 5: CHIPPPY (US$133.25 in chips)
Seat 6: Pumpstick (US$208.70 in chips)
Seat 7: eekie sits out
Seat 8: beggar (US$176.25 in chips)
Seat 9: swatzy (US$787 in chips)
Seat 10: spacy1 (US$117 in chips)
CHIPPPY: posts small blind US$0.50
Pumpstick: posts big blind US$1
Loopie: posts big blind US$1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Pumpstick A A 2 J
beggar: raises to US$2
swatzy: calls US$2
spacy1: folds
Timur0412: folds
Tyler462 joins the table at seat #7
ps814: folds
Loopie: calls US$1
Pinenuts: folds
CHIPPPY: calls US$1.50
Pumpstick: raises to US$12
beggar: calls US$10
swatzy: folds
Loopie: folds
CHIPPPY: folds
----- FLOP ----- K 8 2
Pumpstick: checks
beggar: bets US$30
Pumpstick: calls US$30
----- TURN ----- K 8 2 4
Pumpstick: checks
beggar: bets US$90
Pumpstick: raises to US$166.70 and is all-in

05-05-2006 20:13 #2| 0

Det er seriøst umuligt at sige noget om den her hånd uden mere info.

Kan være et virkelig godt play eller det kan være et fuldstændig horribelt play afhængigt af omstændighederne.

05-05-2006 20:16 #3| 0

tja, enten vinder du eller også taber du, men 8 ud af 10 gange taber du nok..... han kan vel næsten kun sætte dig på esser.....

05-05-2006 20:21 #4| 0

"tja, enten vinder du eller også taber du"

Herlig kommentar! :-D

05-05-2006 20:52 #6| 0

@Kripke

ok...

Jeg har ikke det store read på modspilleren, da han er ny. Hans gay raise PF kan betyde alt muligt.

Jeg ved godt "at man ikke må raise fra blind positioner, men jeg har nu stå succes med at bygge pots med AAss og AAds derfra.

Alle Omaha boards kan selvfølgelig være farlige, men det her synes jeg er et af de mindre ufarlige, hvor mine AA sagtens kan være good. Jeg frygter KK, Kxxx og et flush træk, som ikke er til nuts.

Hvis jeg potter floppet, kan jeg ikke calle et re pot bet uden næsten at være comitted, hvis jeg altså vil spille videre. Tilgengæld vil han nok calle med en single K hvis jeg pusher.

At check folde vil være = aldrig at ville spille AA HU OPP vil jeg mene.

Jeg må indrømme at mit play er lidt et skud i tågen. Jeg tænkte at jeg ville checke floppet for måske at få ham til at fyre med any cards, da han måske ved, at jeg sidder med AA. Hvis turnen viste ruder ville jeg potte direkte ud i ham, og hvis der faldt en blank ville jeg check raise, og bede til at kan ikke sad med KK.

@Snoogy
Vil du sætte ham på KK 8 ud af 10 gange, eller en hånd jeg er bagud til her? Det er ikke altid godt at overføre sine egne tanker på modspilleren, men hvis jeg sidder med KKxx og skal til at spille HU mod en spiller som jeg antager har AA, så ligger jeg mig ofte. Der er mange andre hænder jeg hellere vil spille.

05-05-2006 20:52 #5| 0

At smide 166bbs her [uden (super) reads] er en total hjerneblødning.

Jeg ikke lide din linje; du raiser preflop, dvs du repræsenterer et wrap, AA KK eller muligvis QQ, en sane/ukendt villain checker bag dig på turn medmindre han har KK fordi han, uden A, kun vil kunne sætte dig på KxKxAX der ville slowplaye på det board.

Altså er han ude i noget skidt hvis han skyder 2nd barrel uden nuts og det gør dit bluff til et meget hovedløst bluff - medmindre du altså har et read (har han set dig betale overpris for et tyndt draw, har han før været overagg eller lign?), som du af en eller anden grund ikke oplyser os om, hvilket får en til at tro at du nok har skubbet ham af sin hånd så dette egentlig slet ikke er en analyse, men en slags blærepost..

05-05-2006 21:01 #7| 0

"
At check folde vil være = aldrig at ville spille AA HU OPP vil jeg mene.

Jeg må indrømme at mit play er lidt et skud i tågen. Jeg tænkte at jeg ville checke floppet for måske at få ham til at fyre med any cards, da han måske ved, at jeg sidder med AA. Hvis turnen viste ruder ville jeg potte direkte ud i ham, og hvis der faldt en blank ville jeg check raise, og bede til at kan ikke sad med KK."

Du spiller uden reads i omaha! lad være med at rode dig ud i noget skidt - hvad får dig til at tro han ikke sidder med KK?

Du caller et fuldt potbet på floppet for at trække til
8 outs som du aldrig får betaling på..

05-05-2006 21:07 #8| 0

Lad mig så spørge,

hvilke hænder tror du at villian sætter dig på ??, og hvilke hænder vil han bette ud med 2 gange ??.

Og vil han gøre det mere end 20 % af tiden hvis han er bagud ??

Snoogy

05-05-2006 21:20 #9| 0

@Yskhyr

"du raiser preflop, dvs du repræsenterer et wrap, AA KK eller muligvis QQ"

Nej det gør jeg ikke nødvendigvis. Mine raises og reraises er meget varierede og afhængige af mange ting.

"en sane/ukendt villain checker bag dig på turn medmindre han har KK fordi han, uden A, kun vil kunne sætte dig på KxKxAX der ville slowplaye på det board."

Jeg ved ikke hvor du spiller Omaha henne, men der hvor jeg spiller bliver der pottet bag mig 10 ud af 10 gange, hvis jeg checker.

Jeg ved ikke om han sidder med KK, men må man ikke nogle gange tage en chance HU på et ufarligt board med AA?

Nogle gange må man spille uden reads, hvis man altid viste 100% at man tog den rigtige beslutning ville poker være nemt, og der ville ikke være nogen grund til at poste hænder, vel?

Dette er ikke en blære trød, men en trød jeg poster fordi jeg i nuet synes at det var det rigtige play, men bagefter er i tvivl om, hvorvidt det var det rigtige.

05-05-2006 21:25 #10| 0

@snoogy

Jeg tror at villain sætte mig på AA, og netop derfor laver jeg mit play.
Aggro faktoren er meget høj i Omaha, så ja det vil jeg 100% mene. Der er ikke så mange nuts peddlers der hvor jeg spiller og disse er nemme at spotte, og det er villain i hvert tilfælde ikke.

05-05-2006 21:40 #11| 0

Min pointe er at du spiller tilbage på en totalt ukendt spiller der, for all you know, kan være den vilde nutpeddler (som mere eller mindre alle regulars på ~100$ omaha er)

Der hvor jeg spiller (party) bliver der også pottet meget ofte HU når jeg checker, min pointe er at det er de færreste sane villains der potter turn uden AKx/KK, da det er de færreste sane "heros" der check caller floppet på så tørt et board - det du gør på floppet er at trække til et dårligt draw og ellers krydse fingre for han ikke har kongerne.

Hvis du absolut vil spille dit ene par skal du hellere repotte floppet og repræsentere kongerne - skubber han der er du helt klart slået, caller han må du håbe på en eller et A og ellers give op..
Venter du til turn med at skubbe, betaler du hele stakken hvis han har den, og vinder kun det du selv ville ha skudt på floppet hvis han ikke har.

Jeg kan bedre li'' enten at gayraise eller bare calle esser PF, medmindre jeg kan komme allin eller committe størstedelen af villains/heros stak.

De største fejl (jeg har lagt mærke til) i online omaha er folk der er ude og cont. bette eller lave fancy plays med deres missede esser eller andre marginale holdings.

05-05-2006 21:49 #12| 0

"Jeg har ikke det store read på modspilleren, da han er ny."

"Nogle gange må man spille uden reads, hvis man altid viste 100% at man tog den rigtige beslutning ville poker være nemt, og der ville ikke være nogen grund til at poste hænder, vel?"

"Der er ikke så mange nuts peddlers der hvor jeg spiller og disse er nemme at spotte, og det er villain i hvert tilfælde ikke."

"Jeg ved ikke om han sidder med KK, men må man ikke nogle gange tage en chance HU på et ufarligt board med AA?" Ufarligt board i omaha? Jeg vil hellere tage en "chance" med et nice wrap på floppet end med et overpar og et fdraw på turn..

05-05-2006 22:10 #13| 0

"med et nice wrap på floppet end med et overpar og et fdraw på turn.."

Hvad er et fdraw?

05-05-2006 22:52 #15| 0

Det er dem, man misser. Pæn forkortelse af fuck-draw, pga. heros irritation over at se river.

Jeg synes desuden hånden er sindssygt overspillet. Hvis du endelig vil skubbe et flushdraw (hvilket er det eneste, du har), så gør det i det mindste på et tidspunkt, hvor du har noget fold equity.

- AB

05-05-2006 22:52 #14| 0

Det er dem, man misser. Pæn forkortelse af fuck-draw, pga. heros irritation over at se river.

Jeg synes desuden hånden er sindssygt overspillet. Hvis du endelig vil skubbe et flushdraw (hvilket er det eneste, du har), så gør det i det mindste på et tidspunkt, hvor du har noget fold equity.

- AB

05-05-2006 23:00 #16| 0

Hmm, er det kun mig der ikke kan se noget flushdraw? Eller taler vi om det fake-flushdraw (naked A)

05-05-2006 23:01 #17| 0

Hvilket flushdraw, asger?

05-05-2006 23:08 #18| 0

Sorry du har ret kripke, turn pushet er værre end først antaget og de dårlige esser er endnu mere overspillet :)
Yes det er kun naked, dog kan man vel godt tælle dem med som bluff out hvis man vil calle på floppet, det er bare ikke så smart i det her spot.

05-05-2006 23:17 #19| 0

Alt taget i betragtning synes jeg også det er et forholdsvist vildt move. Det ligner rigtig meget KK, ingen tvivl om det, men det jeg ville være bange for er, at villain allerede har en K og derfor ikke folder. Desuden er der masser af spillere på PLO100, som ikke folder middle og bottom set her.

Så uden reads, er det lidt for vanvittigt i min bog. Det er lidt for meget et skud i tågen for 175BB.

05-05-2006 23:52 #20| 0

@kripke det fordi pumpstick er en CRAZYY MONKEYY

06-05-2006 00:13 #21| 0

I har nok ret. Det er et farligt move, men man bliver kun en sand mester, når man øver sig i at presse marginalerne.

Alle kan sidde og folde hænder indtil de får AAds, eller 4 på stribe og kun bette nuts, men er det der pengene ligger? Min PT siger noget andet indtil videre.

Jeg prøver at mestre et power Omaha game, og det har gået fint indtil videre, men dog med nogle store store swings.

hånden slutter således:

Returned uncalled bets US$32.45 to Pumpstick
----- RIVER ----- K 8 2 4A
----- SHOW DOWN -----
Pumpstick: shows A A 2 J (Three of a kind, Aces, King high)
beggar: shows 9 J Q 9 (A Pair of Nines, Ace high)
Pumpstick collects US$355.50 from Main pot
----- SUMMARY -----
Total pot US$358.50 Main pot US$355.50 Rake US$3
Board [Kd 8s 2d 4h As]
Seat 1: Timur0412 folded before Flop (didn''t bet)
Seat 2: ps814 folded before Flop (didn''t bet)
Seat 3: Loopie (big blind) folded before Flop (didn''t bet)
Seat 4: Pinenuts (button) folded before Flop (didn''t bet)
Seat 5: CHIPPPY (small blind) folded before Flop (didn''t bet)
Seat 6: Pumpstick (big blind) showed [Ad Ah 2s Jh] and won (US$355.50) with Three of a kind, Aces, King high
Seat 8: beggar showed [9d Js Qd 9h] and lost
Seat 9: swatzy folded before Flop (didn''t bet)
Seat 10: spacy1 folded before Flop (didn''t bet)

Synes ikke at villain spiller hånden dårligt, hvis han sætter mig på AA, så er det bare ærgeligt for ham, at jeg er en CRAZYY MONKEYY...

06-05-2006 00:19 #22| 0

ja ok, jeg trækker hvad jeg sagde tidligere tilbage..
Jeg kan jo se at du vandt hånden så det var et nice move, og hvis du overall er i plus over 2-300 omaha hænder må du jo ha fat i den lange ende.

06-05-2006 00:22 #23| 0

"Synes ikke at villain spiller hånden dårligt, hvis han sætter mig på AA, så er det bare ærgeligt for ham, at jeg er en CRAZYY MONKEYY..."

Nej, det er et nice call han laver på turn han må være en stor vinder i det game

06-05-2006 00:30 #24| 0

@Yskhyr

Fuck hvor er du klam at høre på!!! Jeg siger på ingen måde, at det var det rigtige spil, fordi jeg vandt.

Min og din spille stil er nok forskellige, og hvis du kan grinde dig til en is kage i ny og næ, så tillykke med det mester.

Der er mange spillere der fyre løs, hvis de mærke svaghed med hat og briller, så har du lært det til næste gang du ikke flopper quards.

...og jeg er heller ikke ubetinget fan af hans turn call selvfølgelig...

06-05-2006 00:50 #25| 0

Jeg kan ikke huske jeg har skrevet at du skal spille tættere, jeg siger bare at lige det der play er lidt af en hjerneblødning med de stacks og UDEN READS.

Jeg analyserer din hånd så godt jeg kan og min konklusion er at det er en dårlig linje, og ud fra det konkluderer du at jeg er den syge nutpeddler - godt gået.

Vi kan lige hurtigt opsummere din linje; du caller flop med et overpar og at naked ace fdraw, du misser turn, og checkpusher for 170BBs ind i en UKENDT der meget vel kunne være ude og beskytte sine nuts, eller 2 freak par imod et flushdraw.
Det er donkey wars i min bog, sorry, men sådan ser jeg det.

"I har nok ret. Det er et farligt move, men man bliver kun en sand mester, når man øver sig i at presse marginalerne.

Alle kan sidde og folde hænder indtil de får AAds, eller 4 på stribe og kun bette nuts, men er det der pengene ligger? Min PT siger noget andet indtil videre."

Er du Ita_est eller hvad?

"Min og din spille stil er nok forskellige, og hvis du kan grinde dig til en is kage i ny og næ, så tillykke med det mester.

Der er mange spillere der fyre løs, hvis de mærke svaghed med hat og briller, så har du lært det til næste gang du ikke flopper quards."

Ja det er ved at være et par dage siden jeg har floppet quads så ingen is til mig :(

06-05-2006 00:56 #26| 0

Heh, jeg troede også han havde flushdraw. Jesus mand, et stonecold uden FE?

- AB

06-05-2006 01:07 #27| 0

@Yskhyr

Det er fint med din analyse, bare du holder tonen ren...

06-05-2006 01:19 #28| 0

Kan godt se jeg starter på det forkerte ben.. hf

06-05-2006 01:27 #30| 0

@Yskhyr

:-)

06-05-2006 01:27 #29| 0

Jeg undrer mig altid over de tråde hvor folk poster en hånd til analyse, men i virkeligheden allerede har lavet sin *egen* analyse og er fuldstændig blind for nye vinkler. Hvis man bare vil være kontrær er værdien af en analysetråd stort set ikke-eksisterende. Det virker dog desværre som om det er et specielt pokernet-syndrom.

06-05-2006 01:30 #31| 0

@kalashnikov

Jeg synes at jeg indrømmer at det er et farligt play, men derefter prøver jeg at forklare mig, og så er jeg ikke enig i alt hvad der blvier skrevet

Hvor i ligger din kritik præcist?

EDIT stavefejl

06-05-2006 01:38 #32| 0

Jeg tror hans kritik ligger i at du forsvarer dit play med:
"Det er et farligt move, men man bliver kun en sand mester, når man øver sig i at presse marginalerne.

Alle kan sidde og folde hænder indtil de får AAds, eller 4 på stribe og kun bette nuts, men er det der pengene ligger? Min PT siger noget andet indtil videre.

Jeg prøver at mestre et power Omaha game, og det har gået fint indtil videre, men dog med nogle store store swings."

06-05-2006 01:42 #33| 0

Det var ment som alment gældende, men dermed ikke ensbetydende med, at det er det rigtige play jeg laver i den konkrete hånd. Jeg mener at man skal kunne presse citronen. Alle kan finde ud af at spille nuts.

06-05-2006 01:46 #34| 0

Pumpstick,

Personligt er jeg stor tilhænger af, at man mixer sit spil op, prøver alternative linier, og generelt forsøger sig med nye ting. Men der skal helst være en eller anden begrundelse for det.

Dit play her, kunne være monster, hvis du havde haft et eller andet read, der gav dig grund til at tro du er foran eller at du kan få villain til at folde.

Men, reelt set laver du et play for 175BB med et overpar i en omaha hånd mod en ukendt villain på en limit, hvor spillerne i hvert fald ikke er kendte for at kunne lægge hænder ned. Iøvrigt kan villain ikke lægge noget her, der er bare remotely godt pga. pot odds. Med andre ord, det er nok mere held end forstand, at det lykkes her. I langt de fleste tilfælde vil du være langt nede i sækken her og du vil blive kaldt af alt fra bottom two og op.

Det handler overhovedet ikke om, at man bare skal spille en überTAG stil og grinde pengene hjem. Der er masser af plads til laggy spillestile, som kan være profitable. Men, der er ingen >profitable< LAGS, som bare sidder og skyder i blinde. Det er lidt det du gør i denne her hånd. Det er også derfor jeg skriver i min første kommentar, at det er umuligt at sige om det er godt play.

En ting dog. Jeg synes, at hvis du vil lave et play her, så lav det på floppet. På turn er villain mere eller mindre committed. Det til trods for, at du ville spille KK på samme måde.

06-05-2006 01:47 #35| 0

"Alle kan finde ud af at spille nuts."

Uhm, really? Jeg oplever da tit folk med nuts der better minimum på flop, turn samt river - Er det at spille nuts ordenligt?

Mickey

06-05-2006 03:07 #36| 0

@kripke

Det er nok rigtigt at det i længden generelt er et bedre play at c/r på floppet her. Det er også rigtigt, som jeg selv siger, at det var et skud i tågen, men det var trods alt et ufarligt board, hvis han ikke sad med KK. Jeg fulgte den der uforklarlige fornemmelse men nogle gange har, som siger en, at villain er fuld af crap, og den kan være farlig...

@mickey

lad mig korrigere, og sige, at folk sjældent laver de vildt store fejl, når de spiller nuts...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar