Hey PN!
Kender ikke Vild And. Det var den 3. eller 4. hånd mod ham. Han fik stakken ved at komme ind på floppet
6♥7♠Q♠ med T♠8♠ XX mod et set. Jeg kan ikke huske hvordan preflop action var.
Til hånden:
Vild And ($357)
Mr. Omnipotent ($203)
FrÆKFyYYr36cm ($214)
Mr. Omnipotent posts (BB) $2
Vild And posts (SB) $1
Dealt to Mr. Omnipotent 6♠ J♠ Q♥ 6♥
fold,
Vild And raises to $4
Mr. Omnipotent calls $2
FLOP J♦ 6♣ 7♠ ($8)
Vild And bets $6
Mr. Omnipotent raises to $22
Vild And calls $16
TURN ($52) J♦ 6♣ 7♠ 7♣
Vild And checks
Mr. Omnipotent checks
RIVER ($52) J♦ 6♣ 7♠ 7♣ A♦
Vild And checks
Mr. Omnipotent bets $34
Nogle kommentarer?
Kommer med tanker når analysen er i gang :)
PL0200 BvB
Og kom endelig med (konstruktiv) kritik omkring min postning :)
Readless better turn, synes det er tendense til folk hero caller for meget med KK/AA på denne type boards. Desuden har skurk også en god del 7ere i sin range som vi muligvis kan få 2 strees value mod. Kommer også meget an på skurken, er mere tilbøjelig til at checke bag mod en dygtig spiller, da jeg ikke tror vi får mere end en streets value anyways, og ofte kan havne i et træls spot hvis han sku c/r.
Elsker opsætningen :)
Skrubtyren said it, med streg under bet på turn!
Jeg checker også turn
Ikke mange hænder der betaler to streets anyway og du får værdi på river når straight draws enten bluffer eller rammer.
Sidst men ikke mindst undgår du et potentielt b/f til trips.
Med et read på villain som løs og han kalder løst ned, så kan du skyde turn for at få to streets value. Men som udgangspunkt antager jeg at folk ikke kalder ned her ofte nok til at skyde turn.
Altså turn skal skydes.. Bare fordi vi også altid skyder luft på turn..
Hvad med det value vi mister mod trips..?
At b/f er helt væk
Og rr pre..
Jeg tænkte det samme som HK i situationen.
Jeg tror ikke vi mister value fra trips, fordi jeg kalder de fleste rivers, hvis han skyder, og jeg VB hvis han checker. Og han folder vel ikke trips på river?
Og han folder vel ofte sine svage træk, når bordet parrer, til min 2nd barrel.
De hænder holder jeg inde, og han får mulighed for at bluffe river.
3bettede ikke pre, fordi jeg gerne ville have en bedre idé om hvordan han spiller inden jeg begynder på det - godt/skidt?
"Altså turn skal skydes.. Bare fordi vi også altid skyder luft på turn.."
Hvad siger du til det HK?
Vi spiller mod en ukendt på small stakes PLO. At bekymre sig om balance og ranges, er ca ligeså væsentligt og interessant som når en tjener på Jensens overvejer om han helst vil have rød eller gul Ferrari.
Så det faktum at vi skyder turn med luft har INGEN effekt på hvordan vi spiller vores båd. Hvis man tror omvendt fejler man håbløst til poker/spil teori og man skal til at tænke over det noget mere (Beklager den hårde udmelding, men sådan ligger landet sq)
At b/f er helt væk
At b/f er muligvis helt væk men vi kommer ikke ind som fave. Så selvom vi skal kalde af mod et c/r som vil være ca pot size så kommer det til at koste os.
Uanset om vi b/f eller b/kalder er det et fucked up spot. Folk c/r ganske enkelt ikke dårligere hænder ofte nok til at vi er glade for at bet/kalde. Men der er stadig en vis mulighed for han kan have A987 eller whatever så b/f er også usselt.
Hvad med det value vi mister mod trips..?
Først og fremmest kræver det at han har en nøgen 7***. Ikke mange combos. Dernæst misser vi ikke væsntligt value fra 7*** da 7*** typisk vil have 20%-25% mod vores hånd. Samt det faktum at tighte spillere ikke kalder ned med fx Q987 på en brick eller på en 6'er eller på et A eller på en J.
Jeg skriver lige en gang til for Prins Knud. Folk kalder ikke ofte nok ned med dårligere hænder her til at vi mister væsentlig value. Har vi et read eller hvis vi ved at villain er en løs 75/20 retard så skal vi selvfølgelig bare bet/kalde og være glade og gå efter 2 streets of value.
Men altså folk har ikke AA/KK her særlig ofte pga flop. De har ikke nøgen 7*** særlig ofte pga flop.
Derimod har de ofte draws. Og når de fx c/f T98, 865, 986, 854 men bluffer river eller vbetter når de rammer så vinder vi rigtig meget. Det value vi eventuelt taber fra A987 eller AA98 bliver MEGET hurtigt opvejet af den value vi vinder når han ikke folder en draw men bluffer den OG når vi ikke bliver c/r af J7, 76 eller den sjældne 77/JJ
For øvrigt synes jeg det er et tæt spot. Jeg ville bette 76 her.
Som HK skriver bliver det kun vigtigt at skyde turn hvis vi spiller mod observante spillere. Men der bliver det til gengaeld meget vigtigt.
Mod agro spillere som vil angribe en second barrel paa et paired board skyder jeg (naturligvis) 100/100.
@HK
Kan godt ske jeg er en smule off omkring AA/KK påstanden når vi snakker plo200 - synes dog jeg ser det utroligt ofte på plo100/50 hvor jeg selv spiller.
Derudover skriver jeg også at det er utroligt afhænging af skurk, men udfra OP synes jeg bare ikke han virke ked af at komme ind med svage holdings (hånden hvor skurk har fået sin stack) derfor mener jeg umiddelbart at vi bør bette turn i det aktuelle spot. Desuden mener jeg også han har flere 7ere i sin range end du giver udtryk for, dog kan det godt udelukkes i dette spot da han checker både turn og river.
Igen som i mit første indlæg, kommer helt an på hvem vores skurk er, som HK også skriver slikker vi jo os om munden mod en 70/5 spiller men mod en 20/15 ish checker vi bag hvergang.
Paa et tremands bord skyder jeg turn. Self afh. af dynamikken, men som oftest goer jeg.
@HK Er PLO 200 at betragte som smallstakes. PokerStars har NL 200 vaerende som mediumstakes, og jeg synes NL 200 = PLO 100.