Planlægning NL200.

#1| 0

Player 1 er multitablende reg. Jeg har spillet en del mad ham, og han er ret solid, men folder utroligt meget til 3-bets. Jeg mener dog stadig det er bedre at flatte KQ(da vi netop bare folder værre ud ved 3-bet) her, da han åbner meget light fra knappen. (HEM siger 38,3% unopenned fra knappen) Hvilket er mindre end jeg forventede egentlig.

Jeg føler selv jeg har været lidt efter ham, men det virker ikke til han har adapted endnu. Villain spiller 22/18 3-better 8.8, men kan virke lidt weak til tider synes jeg.
Hånden starter således. Hvordan fortsætter vi på hvilke turns? Rivers?

Hand Information
NL200 , 2 BB (5 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($259.8) Dealer
Seat 3: Player 3 ($235.75) Small Blind
Seat 6: Player 6 ($202.95) Big Blind
Seat 8: Hero ($295.7)
Seat 10: Player 10 ($197)

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $3)
Player 10: FOLD
Player 1: RAISE $5
Player 3: FOLD
Hero: CALL $3

Flop(Pot: $11)

Hero: CHECK
Player 1: BET $8
Hero: RAISE $24
Player 1: (indsæt selv valg.)

Hvilke turns skyder vi på hvilke turns C/F'er vi. Hvilke turns C/R vi?

MVH Skod

26-07-2011 16:50 #2| 0

Tror ikke jeg har en check-raise range på dette board på turn. Skyder videre på alle Q, K, A, J og hjerter.

26-07-2011 16:51 #3| 0
OP

@ Saffron

Betyder det du C/f resten?

MVH Skod

26-07-2011 16:53 #4| 0

Kommer an på hvordan Villain reagerer på dit flop raise

26-07-2011 16:55 #5| 0

Umiddelbart ja, med mindre jeg har et specifikt read. Tror dog ofte vi kommer til en gratis river, hvis villain ikke improver.

Edit: Hov, alt hvad jeg har skrevet forudsætter, at villain kalder dit flop-raise.

Redigeret af SaffronHill d. 26-07-2011 16:56
26-07-2011 17:02 #6| 0
OP

@ JesperA

Det har du fuldstændig ret i.

Du kan f.eks. prøve at forklare hvad du gør mod:
1) en passiv type, der floater meget
2) en passiv type, der ikke floater meget
3) en aggro type, der floater meget.

Jeg har ikke det specifikke read på villain her.

@ SaffronHill

Givet villain hejser folder vi nok tæt på hver dag. Hvilke reads vil du gerne have før du ikke vælger CF på turn på en brick, og hvilken linie vælger du i givet fald?

@ Alle
Er CR flop overhovedet smart?

MVH Skod

26-07-2011 17:26 #7| 0

Der er noget, som ikke passer med blinds og dit call i OP. Du må jo være BB, right?

Redigeret af Foeller d. 26-07-2011 17:26
26-07-2011 17:29 #8| 0
skod skrev:
1) en passiv type, der floater meget
2) en passiv type, der ikke floater meget
3) en aggro type, der floater meget.

Hvis han raiser kan vi nok ikke fortsætte med hånden, for hans button-range kan sagtens indeholde hænder som 9T, og andre suited connectors der har ramt godt.

1 - Hans 3/4 pot bet kan betyde mange forskellige ting, det kan sagtens være han har en made hånd som JT, der dog er sårbar over for de næste streets, og derfor better for at beskytte mod draws. Han floater nok i hvert fald AK og AQ, måske AJ og KJ. Det kan selvfølgelig også være c-bet bluff, men så tror jeg han folder til dit C/R

2 - Så har vi svært ved at fortsætte historien på turn, medmindre vi improver. Det er alligevel et board der rammer hans button-range rimelig godt, så hvis han i forvejen ikke floater ret meget, gør han det nok slet ikke på så vådt et board. Hans button-range indeholder mange kombinationer som 87, 89, T9, J9, JT, AT, QT, KT og lign. som ikke er helt stærke nok til at 3-bette, men alligevel er for stærke til at folde allerede.

3 - OOP bør vi nok check-folde medmindre vi improver. Hvis vi rammer et billedkort synes jeg det vil være bedst at leade, for et dobbelt check-raise synes jeg ser for stærkt ud, og han folder nok næsten alle hænder vi har slået. Hvis han 3-better os har vi næsten for gode odds til at folde, selvom han sandsynligvis har os beat. Medmindre selvfølgelig det er en J vi rammer, i så fald ville jeg nok leade 1/2 eller 2/3 pot, for at undgå han checker bag.

skod skrev:
Er CR flop overhovedet smart?

Jeg kan egentlig meget godt lide et checkraise, for det giver ham muligheden for at c-bette any flop. Din hånd er disguised i og med du tager en lidt alternativ linje, så hvis du rammer er der god mulighed for at få god betaling.
Redigeret af JesperA d. 26-07-2011 17:30
27-07-2011 13:46 #9| 0
OP

@ JesperA

Jeg er nogenlunde enig i både 1 og 2. Jeg er dog ikke sikker på jeg er enig i 3'eren.
Jeg tror jeg CR utrolig mange turns mod netop denne type, da hans range bare er alt for svag her, og han better sin luft 100% af gangene vi checker til ham, og formegentlig også en masse andet skrald (på en brick turn), da han ofte spiller vores hånd i stedet for sin egen.

På den led kan han betale tit i pos for at tage den ned på turn eller river.

Ville jeg dog ikke gøre i det specifikke spot, da Villain helt klart ikke er type 3.

Han er nok typen der er frisk, men weak ved modstand. I hvert fald i de hands jeg har på ham.

MVH Skod

27-07-2011 13:55 #10| 0
OP

@ JesperA.
Du nævner dog ikke noget om hvad du gør i scenarie 1 og 2 givet du får call?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar