Har ikke stats på nogen, da jeg ikke bruger PT eller lignende.
Har spillet cirka 300 hænder på dette bord mod Villain2 og kun cirka 30 hænder mod Villain3. Jeg har ikke spillet mod nogen af dem før.
Villain2 virker sane, men meget aggro. Raiser preflop ca. 70 % af hænderne vil jeg gætte på. Han har fået sin stack ved at spille aggro, tage initiativ postflop og vandt kort forinden 320 bb pot mod Villain5. Han better ofte ud på floppet, både IP og OOP. Dette har han taget flere potter ned ved postflop.
Jeg har ikke set ham være ude i noget snavs.
Villain3 har jeg ikke noget read på da vi kun har spillet 30 hænder på samme bord.
Omaha PL $0.50/$1.00
(No DP 50 bb min)
Seat 1: Villain3 ($106.70 in chips) DEALER
Seat 3: Villain4 ($278.65 in chips) SB
Seat 5: Villain5 ($96.15 in chips) BB
Seat 6: Villain1 ($76.00 in chips)
Seat 8: Villain2 ($438.45 in chips)
Seat 10: Hero ($464.70 in chips)
Villain4: Post SB $0.50
Villain5: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero[♠A ♠J ♣9 ♠10]
Villain1: Fold
Villain2: Raise (NF) $3.50
Hero: Raise (NF) $12.00
Villain3: Call $12.00
Villain4: Fold
Villain5: Fold
Villain2: Call $8.50
*** FLOP *** [♠2 ♠7 ♣8]
Villain2: Bet $37.50
Hero.??
PLO 100 Deep
Hvordan vandt han den 320bb pot?
Jeg raiser i spottet og haaber han er frisk. Boardet er godt nok til at vi kan have ham OK domineret paa flere leder og kanter. I er dybe nok til at han kunne forsoege at bluff-raise ogsaa.
@Pokerheh. Han vandt ved set VS overset på et ikke coordineret board..
Ehh? Vi skal vel have så mange penge i potten som muligt, når nu vi er favorit mod stort set alle hænder?
Jeg kan ikke se hvordan det her kan være noget som helst andet end et jam. Hvis villain3 havde været lige så dybe som hero og villain2 kan jeg se et argument for at flatte for at holde ham inde (ikke dermed sagt at jeg ville flatte). Men med stacks er villain3's beslutning om at stacke af ret inelastisk i forhold til om hero jammer eller flatter.
Alternativt hvis villai3 er hyper aggro kunne vi flatte for at lade ham jamme og genåbne betting så vi kunne komme over toppen. Men det er slet slet ikke aktuelt uden reads.
Vi vil have pengene ind nu mens vi har en equity edge. Ingen grund til at lade villain 2 eje os ved at fyre videre på en blank og c/f fx K♠
tror tit og ofte vi freeroller her mod hans straight draw, de eneste vi er semi bange for er obv settet.
Jeg potter den og, better pot på turn givet bordet ikke parrer på turn
obv raise fordi vi altid har mange %
Men også fordi villain får meget svært ved at spille top 2, bund- og midtset oop..
Vi har 49% imod random topset (hvor sandsynligt er det i øvrigt, når villain2 har åbnet UTG+1? på trods af, at han åbner light), så jeg er enig i, at vi bør bygge potten, når vi nu har floppet "nuts".
Havde vi haft op til 150BB's effektivt, havde jeg været mere tilbøjelig til at invitere villain3 ind i varmen, men når vi er så dybe som vi er, bør vi bare komme afsted...
Jeg skyder i øvrigt videre på ALLE ikke-parrende turns (og på en frisk dag også på en 2'er), hvis villain2 kalder vores nakkedrag og checker turn; villain3's action i hånden har ingen betydning for, hvordan jeg fortsætter i hånden.
Omaha PL $0.50/$1.00
(No DP 50 bb min)
Seat 1: Villain3 ($106.70 in chips) DEALER
Seat 3: Villain4 ($278.65 in chips) SB
Seat 5: Villain5 ($96.15 in chips) BB
Seat 6: Villain1 ($76.00 in chips)
Seat 8: Villain2 ($438.45 in chips)
Seat 10: Hero ($464.70 in chips)
Villain4: Post SB $0.50
Villain5: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero[♠A ♠J ♣9 ♠10]
Villain1: Fold
Villain2: Raise (NF) $3.50
Hero: Raise (NF) $12.00
Villain3: Call $12.00
Villain4: Fold
Villain5: Fold
Villain2: Call $8.50
*** FLOP *** [♠2 ♠7 ♣8]
Villain2: Bet $37.50
Hero: Raise $ 150
Villain3: Fold
Villain: Call $ 112.50.
*** TURN *** [♠8]
Villain2: Check
Hero.?
Vi er med statsgaranti foran oftere end vi er bagud. Ikke dermed sagt at vi skal bette.
Det er et nemt check?
Lad ham bluffe river.
Better du her folder du alle hans bluffs ud. (Altså med bluff mener jeg J109, 1096, 659, som er hænder han ikke shover på det flop men godt kan kalde og se en turn).
+ de gange han har en svagere flush, og checker til os på river kan vi vbette.
Hvis han altså checker turn og checker river.
Better vi her får vi kun action fra hænder der slår os (77, 88, 87).
På flop potter jeg.
Btw.
Hvis vi checker turn
Og villian better river
1/2pot hvad gør i så?
70-85% pot?
85-100% pot?
(Det jeg skrev først, giver lidt mening, men kom til at tænke på følgende):
Tror oftere vi skal folde river, da vi netop ligner 100% et set, og jeg tror sjældent han bluffer river, samt tror sjældent han vbetter river uden nutflush (sjældent=aldrig).
Så tror faktisk han oftere har 87,77,88 fremfor air hvis han better river. Men derfor skal vi stadig checke turn, hvis vi har besluttet os for at kalde river til bet, da han stadig bluffer mere på river end hvis vi better turn og han så shover/folder, det får vi ingen value ud af.
Derfor spørger jeg også mht. betsizes.
Bare for at høre om der er nogen betsize der skræmmer folk mere end andre. Tænker tit over min betsize i bluff, men synes det er svært at bestemme en god betsize.
Giver det mening? Analyserer sjældent, da jeg er elendig til at analysere skriftligt..:D
Bump for flere kommentarer.. :o)
Ikke andre en HK og NoPok der har lyst til at give turn en kommentar med på vejen..??
Vil også gerne høre hvad PN tænker i forhold til de spørgsmål NoPok stiller:
Hvis vi checker turn
Og villian better river
1/2pot hvad gør i så?
70-85% pot?
85-100% pot?
Eller caller vi blot..?
Giver den lige en dagstid inden jeg kommer med mine egne tanker..
Jeg checker turn bagpaa for at give Villain en mulighed for at "haenge" sig selv.
Jeg kalder alle hans bets paa river. Om jeg better river hvis han checker er et godt spoergsmaal. Umiddelbart goer jeg, da han godt kunne sidde med en haand ala vores med en mindre farve.