Jeg er lige startet på bordet og har ingen reads
$100.00 USD PL Omaha
Seat 5 is the button
Seat 1: ViLLeeHH ( $72.60 USD )
Seat 3: Villain ( $93.66 USD )
Seat 5: iwilldecide ( $12.00 USD )
Seat 6: atswimtwo ( $47.90 USD )
Seat 8: Hero ( $100.00 USD )
Seat 10: Dracone ( $232.10 USD )
atswimtwo posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
Villain posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♥ J♠ T♦ 8♦ ]
Dracone calls [$1.00 USD]
ViLLeeHH folds
Villain checks
iwilldecide folds
atswimtwo folds
Hero raises [$3.50 USD]
Dracone folds
Villain calls [$3.50 USD]
** Dealing Flop ** [ T♠, J♥, 8♥ ]
Hero bets [$7.00 USD]
Villain raises [$31.50 USD] ?
PLO 100 hånd fold, call, all in?
Du skal nok ud at ramme. Oop kan du næppe få gratis kort selvom der falder et scarecard, så jeg tror jeg folder. Sys det er sjældent folk spiller tilbage uden at ha noget at ha det i og selv mod FD/par/overkort er du ikke vanvittigt godt inde. Fold og ha Q9T8 næste gang :D
Må jeg høre tankerne bag at leade? Hvorfor ikke checke for pot control?
Som spillet folder jeg. Vi har tynde redraws og jeg må respektere ham for hans potsize-raise og finde bedre spots.
En anden gang ville jeg check-calle og evaluere turn. Hånden er god nok til at gå videre med, men hvis vi flatcaller floppet er vi nød til at committe os på turn eller sende stakken ind postflop.
To kommentarer til haanden.
a) Vi skal lade vaere med at tro der er noget der hedder pot control naar vi sidder OOP.
b) Hvis vi leader flop skal vi altid have en plan for hvad vi goer hvis vi bliver raised. Jeg tror jeg folder i spottet, men det er nok ret marginalt (pga de to hearts) - Havde vi haft en backdoor flushdraw ville jeg vaere mere i tvivl og haelde mere til et push.
nu outer jeg måske mig som plo donk--men hvis jeg lige er kommet til bordet --med 1 buy-in og flopper sådan--ja 100 ud af 100 kommer jeg tilbage over toppen. det er squ ligegyldigt om vi er slået eller ej--det betaler sig i længden.