Info Donk:
Donk raiser made hands hver gang og caller draws i bund. Han er set reraise A338rainbow og andet skrammel oop jeg defender derfor meget ligth !
Turn er sikkert et standard spot jeg ikke er helt i tvivl om grundet det matematiske. Jeg har leget lidt med pokerstove, men kan kun få det til at funke med Holdem der.
Han kan have set, men efter at have spillet med ham i lidt tid er jeg 95på han har Q9xx sidste 5 pct på random ting.
Ren matematisk er det så den samme linje turn Call og folde til en blank river ?
Er det et program som pokerstove jeg kan bruge til Plo !
Takker for svarene !
/lars
Seat 1: Heo ($244.07 in chips)
Seat 2: Donk ($132.30 in chips)
Hero: posts small blind $0.50
Donk: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero[A♣ K♣ T♥ 8♠]
Hero: raises $2 to $3
Donk: raises $6 to $9
Hero: calls $6
*** FLOP *** [8♣ T♠ 6♣]
Donk: checks
Hero: bets $12.07
Donk: calls $12.07
*** TURN *** [8♣ T♠ 6♣] [J♦]
Donk: bets $41.64
Hero: calls $41.64
*** RIVER *** [8♣ T♠ 6♣ J♦] [2♣]
Donk: checks
Hero: bets $40
UBERDONK: raises $29.59 to $69.59 and is all-in
Glad Hero: calls $29.59
*** SHOW DOWN ***
Donk: shows [3♠ A♠ Q♥ 9♥] (a straight, Eight to Queen)
Glad Hero: shows [A♣ K♣ T♥ 8♠] (a flush, Ace high)
Hero collected $264.10 from pot
Plo 100 HU turnspot
Som udgangspunkt så har en donk den når han potdonker (any street).
Jeg ville nok jamme ♠-turns, da det forøger ssh for at villain potdonker et big draw, der har samlet ♠ op på turn.
For at jamme turn skal du have ca 110/264 ~ 42% med de aktuelle holdings. Jeg tror ikke det ændrer sig meget med mindre vi giver villain en masse kombi draws.
Jeg flatter turn.
4b pre er imo ikke helt skidt, hvis han 3better så light.
Jeg skal være 100% sikker på, at han har nuts på turn hver gang for ikke at shove turn.
Det stinker lidt, hvis vi bare kalder her vs en hånd a la QQK* / KKQ* og ender med at folde blank river.
Hvis gutten kan 3b A338r, må han have en spazz-ud-range. Så jeg tror det er svært at sige at han 100% sikkert har nuts i spottet. (Resultat orienteret svar: Se bare hans river move)
OP
Det kan være en fordel at undlade at poste resultatet inden folk har givet deres mening. På den måde undgår du resultat orienterede svar (dermed ikke sagt at svarene i denne tråd er det).
Semi-Hijack
Nu bliver propokertools.com nævnt. Jeg har kigget en smule på det flere gange, men har aldrig helt forstået hvordan det virker. Er der en der kan vise mig det? Fx teamviewer+skype? Jeg skal nok betale for det, men så kræver det også at du har forstand på at bruge det (og i sær til PLO)
Du er velkommen til at tage fat i mig omkring propokertools.
Mn kan selvfølgelig ikke udelukke noget random klikkeri på turn, men som oftest vil det være "nuts" eller noget der har samlet mere Equity op. Spørgsmålet er om vi kan skrabe 42% sammen...
Fedt Thyssen!
Kan jeg få dig til at smide en PM til min roomie, da min er lukket? Han hedder ddDavids herinde. Så kan vi udveksle Skype info. Håber og tror det er ok med PN.
Nu fik jeg lige smidt den aktuelle hånd på PPT. Der har vi 37.5% (uden han har blocker(s)). Så det er vel ikke meget snavs han skal have, for at vi har nok %. Og ved at shove undgår vi at blive bluffet af den bedste hånd på river.
Kan kald/kald komme på tale for at holde evt bluffs inde?
I den aktuelle hånd synes jeg det er svært for ham at have en Q9 kombo, som ikke bare bet kalder floppet (Og ja ja nu viser han godt nok en op). Det er måske for langt ovre i gæt zonen, men det er det bedste jeg kan gøre uden info om hans CB tendenser.
Min pointe: Hvis han har Q9, har han ofte et eller andet med på siden. Fx QT9*, som jeg bare ville bet kalde, eller c/r ind.
Jeg notere selvfølgelig hans rivermove !
Stein du snakker om kald/kald på turn / i så fald river misser, jeg er også lidt inde i den overvejlse mod denne spiller for netop at holde bluffrange inde. Kun fordi man ser dette rivermove af ham.
Jeg smider lige nogle flere hænder op i analysen i det jeg har nogle dumme spots jeg er meget usikre på, men mon ikke pokertools kan udrette dette for mig !
Jeg tror bare ikke at han har et rent bluff på turn. Altså han har vel altid et eller andet på turn (når han check kalder floppet), så jeg tror det er bedre at få ham til at kalde af med QQK* ish hænder på turn. Hænder, som han pot bet kalder turn, men måske check folder blanke rivers med.
Smid endelig flere hænder op. Jeg skal nok prøve at deltage i trådene, så længe det er HU hænder du poster. Jeg er ikke skarp mht matematikken, så du skal nok tage mine råd med et gran salt :)
JEg er heller ikke for god med matematikken i plo, men smidder dem op i morgen..
Godnat ♥
Hahaha! Fik jeg lige en kærlighedserklæring?
Nu har jeg leget lidt mere med PPT.
Det ser ud til at jeg ændrer mening omkring turn spillet.
Jeg aner ikke om jeg gør noget forkert, så nedenstående skal ikke ses som facit.
På turn:
AcKcTh8s 36.29% 188,333 1,604
AAQ*,KKQ*,AAK*,Q9** 63.71% 331,263 1,604
Jeg ville dog stadig synes det var et fint spil, hvis Hero i hånden shovede turn pga han (som mig) havde Villain på en overpar+gutter tung range.
Det skal (hvis min "udregning" er korrekt) bare ikke være fordi "vi er nok fint nok inde mod en range med: nuts og overpar+gutter" som jeg troede for et par timer siden.
Det er selvfølgelig nemmest at shove turn for at undgå at spille river, men for at være EV neutral kræver det 42%. Og selvom det er EV neutral, så kan det jo godt være at det er +EV at kalde.
Det ses i øvrigt ret ofte at folk check/caller straight-kombidraws (par+straight draw uden flush draw) på et twotone flop fremfor bet/call. Derfor mener jeg ikke du kan udelukke hænder a la 9TQx.