Godt oppe på de andre borde, aldrig set villan før, jeg har spillet std, agg, men han virker lidt til den passive side, hva syntes i ?
***** Hand History for Game 7637834967 *****
$2,000 USD PL Omaha - Monday, December 22, 03:15:53 ET 2008
Table Table 166836 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 6: Ibiza ( $1,960 USD )
Seat 1: McTaisto ( $550 USD )
Seat 2: UrEETAARD ( $3,485 USD )
Seat 3: andronn ( $1,841.50 USD )
Seat 5: iDoPokemonS ( $2,231 USD )
Seat 4: polaris09 ( $4,719.75 USD )
iDoPokemonS posts small blind [$10 USD].
Ibiza posts big blind [$20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to iDoPokemonS [ 6♥ 8♥ 7♠ 8♣ ]
McTaisto folds
UrEETAARD folds
andronn folds
polaris09 calls [$20 USD]
iDoPokemonS raises [$70 USD]
Ibiza calls [$60 USD]
polaris09 calls [$60 USD]
** Dealing Flop ** [ T♦, T♥, 8♦ ]
iDoPokemonS bets [$237 USD]
Ibiza calls [$237 USD]
polaris09 raises [$474 USD]
iDoPokemonS ???????????
PLO 10/20, floppet hus
Sick spot.
Jeg tror jeg kalder og c-r awin på turn. Det er vel ikke et spot hvor man bør være i stand til at folde underhuset?
Langt over mit niveau skal det siges.
På plo 100-200 er det en situation hvor jeg skubber, lukker øjnene og håber en lucky eight. På det niveau jeg spiller er et sådan click nærmest lig med garanti for 10 8 hos fjenden, men jeg kommer aldrig ud af den alligevel.
Årsagen til et skub må vil findes i at sidder han med 10'eren + et par høje kort vil vi vel ikke lade ham trække billigt til et højere hus.
Men på det her niveau kan det være man skal tænke helt anderledes end jeg gør ;-)
Gross, tænkende klart her fra morgenstunden kan jeg måske finde til et fold, men er bange for at random psykoplay faktoren er for høj til det. I spottet er jeg bange for jeg oftest falder af
Sick spot, 2 der viser interesse på det flop, tror ikke du er godt inde her og trækker tit død eller til 1 out. Folder typisk her med mindre der er gode reads eller andet.
Muck it.
Om du så skulle betale nu, bliver du nødt til at folde alle diamonds, A, K, Q, J, T, 9, 7 turns..
- AB
@AB
"Om du så skulle betale nu, bliver du nødt til at folde alle diamonds"
Må jeg lige orientere dig om at hus slår flush...;-)
@KP
For 100bbs går jeg død her. Nakken...
Gætter på at Polaris har 10´eren + høj kicker. Derudover har en af de andre sikkert også en 10´er. Så de trækker til en del outs på turn og river for at ramme højere hus end dig.
Om det gør at du skal folde er vel meget tvivlsomt.
Vil skubbe resten af stacken til midten ...
Enig med knish og AB (Hvis han altså har læst hånden rigtigt :)
Syntes det er rigtig skidt at komme ind her eller på turn, når man sidder der er det ik helt vildt ringe, men jo mere jeg tænker over det syntes jeg faktisk det er helt sick spewish at komme ind her eller på turn...
Jeg folder og manden bagved folder også sit draw
WP KP
Manden bagved foldede hvilket vil sige at han ikke have 10´eren hvilket gør at du er foran på % imod Polaris. Hvor tit viser Polaris 10 8 i det her spot i raised pot preflop med det image du har givet ham. Han sidder garanteret med 10´eren og trækker til hus ... Dette gør at du er foran.
@Superchok
"@AB
"Om du så skulle betale nu, bliver du nødt til at folde alle diamonds"
Må jeg lige orientere dig om at hus slår flush...;-)"
Må jeg orientere dig om staightflush slår fuldt hus...;-)
Hva med at tage et kort af og gå død på alle ikke broadway evt folde til stort bet?
Altså vi er ude i at manden skal have præcis TT/T8 ud af 3 kort i dækket!!.. Vel heller ikke helt utænkeligt at folk kan bluffe på paired boards selvom et klik virker skræmmende. Det virker utrolig weak/exploitable at mucke her, men nok derfor jeg ikke er stor vinder i PLO..
Den er rigtig svær KP.
Tror ikke rigtig der findes den ultimative løsning her.
Der er og kommer meget bedre spots hele tiden end den du er i her. Så det er nok meget fornuftigt at skubbe når man er bedre inde end tilfældet er her.
loool
Helt skævt at folde uden bedre reads på villian.. No way jeg folder og 110bbs
@Dennis2410
Du er os en fisk
@Alle
Prøv at sætte en range op for manden, altså dette er ALDRIG et bluff....
Han kan have 3 ting,
Txxx = 74%ish
TTTT= 0%
T8xx = 0%
+ vi burde kunne indsnævre hans range en del efter hans bettingsize imo..
Hvis vi ligger det sammen syntes jeg at gå død her er mega spew
Zupp
Har du et bud på villains handrange med den linje der er taget?
7♥9♥ redder dig = 0.1%
Er det helt skidt at peele en her og chk/fold turn? Hvordan spiller du T8xx her?
jeg spurgte engang theo, om en hånd nøjagtig magen til den her, han sagde skillingerne til midten(ikke at det nødvendigvis er rigtigt fordi theo siger det )
"Smider ALDRIG.
Auto-butikken...
Enhver som siger andet er idiot."
Lol, nu har jeg også set den spewish loose-passive performance du kalder dit Omaha game.
Jeg siger fold og jeg stemmer ellers aldrig for fold. Er potten hu eller 3-bettet må vi obv ind. Har vi read på manden som vildbasse, må vi ind. Har vi dynamik med Villian på paired boards må vi ind/betale og komme ind på turn. Er Villian kendt for at overspille hænder, må vi ind. Det lader dog ikke til at nogle af disse ting gør sig gældende her.
"Er det helt skidt at peele en her og chk/fold turn? Hvordan spiller du T8xx her?"
Tjaaa, hvis du kender Villian godt nok til at tyde hans betsizing på turn kan det være ok. Mod ukendt vil jeg hellere træffe beslutningen her. Ang. T8xx så har vi en sårbar NUTS mod Txxx og bliver 3-bettet på flop i en fart. Sjældent man ser folk raise/fold Tx her for 100 bbs.
I øvrigt:
"Seat 5: iDoPokemonS ( $2,231 USD )
iDoPokemonS posts small blind [$10 USD].
iDoPokemonS raises [$70 USD]"
Ok som variation, men ikke vild med det som default preflop-spil.
Som IWS er det så virkeligt så dårligt at peele og lade den gå til en del turns?
@Kipster er det fordi du mener polaris tingen er for svær at få til at smide hænder postflop hånden er for dårlig OOP til et raise?
ergo du completer bag?
"Ok som variation, men ikke vild med det som default preflop-spil."
Muhahahah, par, strit, flushdraw, blocker 7 og 8 i de sorte, og bare blocker 8 generalt... Det eneste vi kan blive enige i er at vi aldrig får den samme PF raising eller rr range? :D
Ps. Skal siges at det er første gang jeg nogensinde har foldet et floppet underhus på floppet i plo
Som ThomasE er inde på, kunne det teoretisk være en option at peele og herefter folde på de kort, jeg nævner... og nej, det er obv ikke fordi, jeg er bange for at villain har hero beat med en flush. Level 0 Omaha er en sjælden del af flop/turn spillet.
- AB
Jeg har aldrig spillet over PL200, og det siges dermed med forbehold at jeg aldrig folder den her.
Hvis du havde QJT9, hvad havde du så gjort? AKQT? KQJT? KKQT? Alt andet med en lækker T? Hvis jeg havde været fjenden og siddet med den ækle fornemmelse af at være slået med en af ovenstående hænder havde jeg nok klikket og prøvet at slippe billigt væk, og det er hvad jeg tror han prøver her.
Indrømmet, T8 kunne godt finde på noget lignende, men at gøre det med TT er helt væk og derfor smider jeg aldrig her. Bare fyr pengene til midten.
Hhhhhhhhmm.
Først en disclaimer:
1) Dette er min første post
2) Jeg har kun spillet poker i nogle få måneder
3) Jeg aner dybest set ikke noget som helst om Omaha
4) Når jeg spiller poker, er det på betydeligt lavere limits (selv om jeg er ganske godt tilfreds med min udvikling)
Det er derfor meget vovet, at jeg bevæger mig ud i analysere denne hånd. Men vo intet vover. Jeg vil dog gerne understrege, at min intention er ikke at træde nogen over tæerne, og hvis jeg er helt galt på den, så tag det med godt humør. Husk, vi laver alle fejl...
Men det forekommer mig, at dette egentligt er et meget simpelt problem.
Jeg kan forstå på AlexKP, at han sætter villain på det meget snævre range {TT**,T8**,T***}. Han - og tilsyneladende flere andre respekterede spillere - udelukker således bluffs.
Jeg mener, at det må være en fejl. Fundamentalt set bør man ALDRIG udelukke bluff fra villains ranges. Minimum fold percentage for showing immediate profit:
risk / (reward + risk) = 474 / (714 + 474) = 36.7%
Dvs. hvis begge modstandere folder mere end 36.7%, vil minraiset være umiddelbart profitabelt. Det aktuelle spot forekommer derfor at være ganske profitabelt at bluffe ikke mindst i betragtning af, at flertallet af de respekterede Omaha-spillere synes at læne mod at folde en meget stærk hånd.
Jeg er heller ikke enig i AlexKPs range. Det kan vel ikke udelukkes, at villain har hænder som AAJ♦9♦, KKJ♦9♦, AA9♦7♦, KK9♦7♦, QQ9♦7♦ og måske mere tvivlsomt J♦9♦** eller 9♦7♦**? Ja, jeg ved godt, at villain ikke 3 bettede preflop, men det er vist ikke usædvanligt i Omaha? Nok heller ikke optimalt spil, men pokerspillere laver fejl og får hjerneblødninger, og det vil helt sikkert ikke være den største fejl, der er set ved et pokerbord.
Men lad os nu antage, at AlexKP har helt ret: Villains range er {TT**,T8**,T***}. Hvad er vores equity så?
Som sagt aner jeg ikke en dyt om Omaha, men efter lidt søgen på 2p2 fandt jeg propokertools.com, som har en PokerStove lignende Omaha simulator. Hvis man benytter simulatoren får man:
Omaha Hi Simulation
600,000 trials (Randomized)
board: TdTh8d
Hand Pot equity Wins Ties
6h8h7s8c 0.11% 661 0
TT** 99.89% 599,339 0
=> Hvis vi kommer AI på flop mod denne hånd, er vi nærmest drawing dead
Omaha Hi Simulation
6h8h7s8c 0.10% 618 0
T8** 99.90% 599,382 0
=> Hvis vi kommer AI på flop mod denne hånd, er vi nærmest drawing dead
Omaha Hi Simulation
6h8h7s8c 56.02% 336,133 0
T*** 43.98% 263,867 0
=> Hvis vi kommer AI på flop, er vi favorit
Det kan derfor se rimeligt oplagt ud at give hånden op, da vi ser ud til at være meget langt bagud mod villains range. Men vi skal huske på, at både TT** og T8** er rene case hænder uden mange kombinationer sammenlignet med T***.
Tager vi derfor det samlede range, får vi:
Omaha Hi Simulation
6h8h7s8c 56.00% 336,005 0
TT**,T8**,T*** 44.00% 263,995 0
=> Vi er temmelig stor favorit. Så vidt jeg har forstået, er Omaha et spil, hvor det netop drejer sig om at opsøge marginale fordele. En fordeling på 56 - 44 er ikke på nogen måde marginal, men faktisk stor (set med Omaha briller).
Nu argumenterer AlexKP for, at minraiset netop indikerer en stor overrepræsentation af casehænderne TT** og T8**. Lad os prøve at kigge lidt på, hvor følsomt vi egentligt er overfor dette:
Omaha Hi Simulation
6h8h7s8c 55.90% 335,393 0
TT**,T8**,TT**,T8**,T*** 44.10% 264,607 0
Her har jeg fordoblet antallet af hænder ved at snyde propokertools med to ekstra kombis af TT** og T8**. Og det flytter hele 0.10%!!! En tyve dobling vil således flytte hele 2%, hvorefter vi stadig er stor favorit!
Min konklusion er:
Imod det snævre range, som AlexKP angiver, er vi - med Omaha øjne - substantiel favorit, selv når vi tager hensyn til overrepræsentation af case hænderne.
Anerkender vi muligheden af, at villain kan have luft eller tidligere omtalte hænder med straight flush draw plus overpair (hvor vi er storfavorit 73-27), så er vi meget store favoritter.
I og med at vi ikke aner hvilke kort der er gode eller dårlige for villains range, når han har T*** eller evt. straight flush draw hænderne, så bør vi få pengene til midten, dvs. raise pot. Det giver således ingen mening at peele og vurdere på turn.
Zupp har ret. Pengene skal til midten.
@upsupsups
Så du mener simpelthen at folk skubber straight flush draws i dette spot?? I dont think so.. eller er jeg den eneste med disse tanker?
Til hånden:
Jeg er 100% enig i at dette er en af de situationer hvor man burde kunne finde et fold frem, at jeg alligevel ville have svært at ramme fold knappen er så en anden ting.
Det lugter simpelthen for meget af at villian har den på floppet, og jeg er sikker på at hvis du havde kommet over toppen så ville det have været med den dårligste handske.
Du maa kunne udelukke 1010XX, saa eneste handske vi kan vaere i tvivl om er 108XX.
Sidder han med 10♠Q♠J♦9♦ har du 54,15%, saa om det er fold eller butikken, kommer an paa dit read af polaris.
Evt kalde, og any card 2-6 maa det saa vaere butikken.
Jeg haelder dog mest til dit fold.
Jeg trykker på raise. Lavede en simulation på det en gang, og medmindre villain er en huggeblok, der aldrig kommer ind med andet end 'die nusse', så skal det hele bare til midten - helst på floppet. Rigtig klassiker og PLO spilleres mareridt, men han har altså 8Txx så sjældent, at man må leve med at være drawing dead 1 ud af 20. Kan ikke lide kald og skub på turn, da reverse implied er ad helvede til. Så typisk kan man kun stacke sig selv (aldrig villain) ved at spille den langsomt.
SNAPshove... Og den ikke svær. Omend det er lam argumentation, så face it: Det er 1 BI, bare 1.
IWS's peel flop variant duer heller ikke. For mange turnkort, der ødelægger action. BUTIK og håb hans A10xx ikke suger.
Altså havde villan pottet den i baghånd havde jeg self shovet, det under mig at det er meget lidt folk ligger i hans lille raise...
@Røde
Det er 1 BI, bare 1.
Nu har jeg ik samme mentalitet som dig hvor du glædeligt kalder, 2BI, bare 2 pf for at se om du kan ramme :P
@ KP
Nu er et klik obv monster klamt mod en ukendt, men som tilføjelse til fremtidige kampe mod Polaris, har jeg set ham klik raise flere gange nu, også OOP, dog uden showdown :S
Måske giver vi ham for meget kredit ;)
jeg kan læse mig frem til at jeg skal til at klikke noget mere.. =]
hopper på rødes vogn.. det er et klamt spot.. men jeg ryger gerne ind her mod Txxx... hvis han har T8, må han få en note.
@Houdinini:
Nej, jeg mener ikke, at folk skubber straight flush draws.
For det første clicker villain, så han er ikke til midten. For det andet så er det helt sikkert dårligt spil at clicke med de hænder, som jeg nævner, hvis det er for value. Disse hænder har dybest set kun 4 clean outs. Men hvis der i Omaha findes en parallel til "randomization by equity", dvs. at vi foretrækker at finde bluff spots, hvor vi har noget equity i stedet for stone cold bluffs, så må det være et spot som dette med straight flush draw + overpair. Som tidligere påpeget kræver movet bare, at villains folder ca. mindst 37% for, at det er umiddelbart profitabelt.
@Jungleras:
Med dit read har Villain måske indset dette???
@AlexKP:
Selv hvis vi tillægger clickraiset meget stor betydning, så er vi stadig favorit. Ja, spottet er klamt, fordi vi nogle gange er totalt døde, men hvis vi ikke kalder, mister vi alt for meget værdi IMHO.
Desuden bliver jeg nødt til at påpege, at det jo er omvendt pokerlogik, hvis villain blot kan bette lidt med bluffs og få stor kredit for en hånd og valuebette stort og få lille kredit for at have en hånd. Hvis man konsekvent spiller sådan, er man jo en fisk og obv. meget exploitable ;-)!
Bemærk endvidere, at vi kan shove som underdog, idet vi antager, at ibiza må folde, og at vi ikke har nogen som helst fold equity:
x * pot size ved all in > risiko
x * (2 * 2231 + 80 + 237) > 2231 - 80 -237
x * 4779 > 1914
x > 40,05%
Dvs. vi kan profitabelt shove med mere end blot 40% equity pga. af døde penge i potten.
Alt taler for et shove:
1) Vi er foran selv med AlexKPs snævre range og overrepræsentation af hænder
2) Villain vil obv. bluffe mere end 0% af gangene
3) Villain vil kunne finde raises med hænder som den fx. Nimacos angiver
4) Vi aner ikke, hvor vi står, hvis vi blot kalder => store reverse implied odds
5) Vi kan profitabelt shove, selv hvis vi er pænt underdog (hvilket vi ikke er) helt uden fold equity pga. døde penge i potten.
insta ind med butikken! oddsene er completely vores vej til hans drawinghands og *10** + de sicke gange villian har TT**, T8** taget odds og puljen i betragtning!
Why alexkp never skulle ha foldet.. Folk aner jo ikke hvad de laver
GAME #1339081112: Omaha PL $10.00/$20.00 2008-12-24 01:23:38
Table Harrisburg
Seat 1: turnshow ($2,037.00 in chips)
Seat 3: FRAZERIAN ($2,425.00 in chips)
Seat 6: Hero ($1,970.00 in chips) DEALER
Seat 8: doesalrite ($4,598.00 in chips)
Seat 10: VinoRosso ($1,231.00 in chips)
doesalrite: Post SB $10.00
VinoRosso: Post BB $20.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to FRAZERIAN [S4 H7 H4 SA]