Hey PN!
Hero har ikke reads på Villian, når han er den aggro i hånden.
Villian plejer blot at kalde OOP, så hans 3bet range må være noget stærkere end den gennemsnitslige Villians.
Hero $411 (BTN)
SB ($0.5) $189
Villian $244 (BB - $1.0)
Hero J♣9♣A♥3♥ siger $3.5, SB kald, Villian siger $14.
Hero kald, SB fold.
HU til flop; T♠A♣8♣ ($31,5)
Villian siger $31,5 ($198 bag), Hero kald.
Turn; 6♦ ($94,5)
Villian check ($198 bag), Hero check.
River; 3♠ ($94,5)
Villian siger $94,5, Hero folds.
Jeg er ikke i tvivl om at denne hånd er spillet dårligt, men jeg ved ikke hvordan jeg skulle have spillet den.
Flat flop, og bet/kald turn? (Det er nok den jeg bedst kan lide)
Ind på flop?
Spil som jeg gjorde, men betal river?
Andet?
PLO 250BBs dyb i 3bettet pot
Fint spillet på alle streets - hvis du har intentioner om at bluffe villain af sin hånd, er jeg ret sikker på, at du skal ud at spille med hele stakken; altså både en tønde på turn og river.
Jeg vælger at spille for stacken på floppet. Du har A-blokker, samt str8-flush-draw og spiller fint mod alt. At tro han har AA virker imo forkert og vi kan skyde ham af mange andre hænder og evt få calls af noget ala 789T, KQJT.
River caller jeg. Alt er misset på det board. ALLE draws. Han sætter dig på netop at have misset og føler klart vi skal calle med vores to par.
// KD
Helt enig med KD - du mister value mod dårlige draws som regel, og mange af dine outs er action killers, i og med han nok bremser ned hvis du rammer en af dem.
Vores hånd er for pæn til ikke at jamme floppet imo. Selv hvis hans range er AA heavy er vi ikke skidt inde og vi får stadig værdi fra alle de rundowns der rammer T-8 kombinationen og fra hænder som KK + klør.
Jeg har det fint med at checke turn, men så skal vi kalde de fleste rivers imo. Som spillet skal vi klart kalde river. Han kan sagtens lave diverse rundowns om til et bluff og når han checker turn er hans range imo svag.
Jeg vil omvendt heller ikke råbe op hvis folk vil bette turn. Vi har som sagt den bedste hånd rigtig tit, men der er stadig en masse hænder i hans chk range der har en del outs: KK+klør og diverse rundowns som KQJT, KQJ9, KQT9, QJT9.
Jeg vil godt lige undrestrege at vi for det første ikke skal være så skide bange for AA preflop. Folk der ikke rr meget oop vil typisk ikke rr de svage AA. Så når de endelig rr oop og når der er 2 døde esser, så er sandsynlighden for at rende ind i AA ret lille. Når han så checker turn har han endnu sjældnere AA.
Meh, jeg kan sgu ikke rigtig finde ud af, om jeg skal revurdere min oprindelige post; altså vi er svag favorit mod en range, der hedder AAxx, KKxx♣♣ og A10xx - og her har jeg ikke taget forbehold for, at de 2 sidstnævnte combos må forventes at være blocker heavy, så det reelle billede er nok i virkeligheden tættere på 50/50 eller svag dog.
River-call er jeg sgu også lidt i tvivl om... hvis han nogenlunde kompetent, bør han vel stikke med alle 2 par combos, som slår os, men omvendt ligner vi jo godt nok et busted draw. Vi kan slå et blæs, og det har han vil af og til, men jeg tror sgu bare han har varerne for ofte i spottet.
CHJ
Vi bliver imo nødt til at diskontere to par og sets pga turn action. Det er langt fra altid at det turn kort får A8 og bedre til at stoppe op og chke.
@HolchKnudsen
Vi er ikke grundlæggende uenige om, at de fleste vildbasser skyder turn med stærke made hands, men sagen er vel også, at hvis vi skulle have ramt strassen på turn og rester ind over villain's udstik, spiller de fleste af villain's hænder bare ikke særlig godt længere. Desuden tror jeg, at rigtig mange af villain's combo-draw hænder, skyder videre på denne turn for at maksimere FE - agree?
@ CHJ
Vi er helt sikkert enige om at han skyder videre med gode kombo hænder på turn.
Givet flop og turn action hælder jeg mest til at han har svage hænder som giver op. Selvfølgelig kan han have en vifte af hænder, men typisk ser du fx KK, eller KQT9/KQJT/QJT9 uden fd.
Men altså det er en snæver range og så skal han jo ikke være tricky/passiv med stregen eller et set/to par særlig ofte før vi er i dårlig form på river.
Men helt generelt er ligner hero jo slet ikke det han er. Hero ligner en bluff catcher eller en svag fd der ikke ville b/f eller b/c turn. Villain bør jo antage at hero aldrig har Aces up - med mindre det er præcis A3. Så Hero's range taget i betragtning er det bare så skide billigt for villain at potte hele sin range. Hvis jeg er villain med T8 på hånden så potter jeg den for værdi - Men det er jo ikke ensbetydende med at denne villain gør det samme
Hvis ikke vi kalder A3 i det her spot, hvad fanden kalder vi så? Vi har jo top top af vores range.
@HolchKnudsen
108xx for værdi = Über-tyr! ;-)
Mit rationale går jo netop på, at villain's value range ikke indeholder hænder, som vi slår (no offence, men husk på, at det er PLO100, vi taler om her), så i min bog slår vi kun hans blæs, hvoraf vi er enige om, at han med overvejende sandsynlighed skyder videre på turn med de hænder, der har decent equity.
Jeg er enig i, at vi ca. har toppen af vores range, omend jeg godt kunne komme til river med A10xx og A8xx med blanke sidekort, når vi spiller 250 BB's dyb, men på dette level tror jeg, at A3 ~ A8 så den absolutte bund af hænder som villain VB'er er A10.
Egentlig ville jeg gerne sige noget fornuftigt omkring villain's bet sizing på river a la pot bets ret ofte er varerne, men som spillet kan jeg ikke finde ud af, hvor stor værdi vi skal tillægge dette...
@CHJ
Jeg rystede lidt på hoved at dit første post "fint spillet på alle streets" og du gør det altså ik bedre nu :/
@KD
Jamen, jeg rystede også lidt på hovedet af dit nedenstående postulat:
"Alt er misset på det board. ALLE draws."
... Men så kan vi jo passende sidde at ryste på hovedet af hinanden.
Hvis vi opstiller hypotesen om, at vi i villain's øjne overvejende ligner et busted draw, bør han vel C/C billetten ret ofte, hvis han har en hånd med decent SD value AKQJ, KKxx og måske endda helt ned til KQJ10 (omend sidstnævnte nok er et stretch).