Hej
Der er en del historie til hånden, som I lige får med:
Villain er reg. og multitabler en 8-10 borde.
Vi har battlet en del og været allin 5 gange - èn gang havde jeg KKQQds allin pre mod AAxx alle andre gange har jeg været mellem 55 og 70% favorit. Jeg har tabt alle 5! Så jeg er mega træt af villain :-)
Jeg er efterfølgende kommet godt tilbage mod andre - og har på det seneste hamret løs på villain, da vi er dybe og jeg har position. Jeg har derfor sat ham i beslutninger for stacken tre gange. Sidste gang hvor jeg viser bluff op, da en shortstack er allin. ( jeg har 5 bettet pre - bettet flop og pottet turn, som han foldede). Flere af de øvrige ved bordet kommenterede bluffet.
Jeg har nu en stack på 2200 og villain 1200 - dette gør at jeg formoder at villain også er mega træt af mig. Nå, hvis I stadig er med så til hånden:-) :
Jeg har J♣10♥8♥2♣ på kanppen.
Villain åbner til 14 i CO - jeg reraiser til 44 på knappen - betalt.
Flop: 8♣5♣2♦ (pot 94)
Villain probbetter nu 66 ( det er første gang mod mig). Jeg potraiser - betalt af villain.
Turn: Q♠ (pot 678)
Han chekker og har lige under 900 tilbage.
Hero?
Hvad er planen her?
PLO 400 super dybe
Altså det er langt over mit level.
Men smider vi ikke et ca. 500-550$ bet ind. Og caller shoves?
Vi har 2pairs, fd, og gutter?
Bet omkring 2/3 pot. Check kan ikke komme på tale imo. Synes vi misser for meget value ved det.
Det kommer så sandelig an på hvor meget du tør gamble.. Hvis du better 400-550 , så er vi committed og skal kalde hans shove.
Jeg tror vi kan udelukke at han sidder med et set, siden han ikke 3better dit c/r på flop.
Det ligner et overpair + nutfd . Jeg er ret sikker på at han havde wrap + FD så havde han 3bettet, samme gælder som sagt set.
Hvis du rigtig uheldig sidder han med AQQx med nutfd , og så er vi næsten dead.. men måden hånden er spillet på så er turn et klart bet og calle et shove.. Q burde ikke ændre så meget, medmindre han præcis sidder med AQQx.
Er faktisk ret overbevist om at det er et overpair + nutfd..
Jeg floater floppet og pot controller. Vores hånd er flot, men meget non nutty. Hvis pengene kommer ind er vi næppe andet end lille hund mod hans range, derudover er der få turn kort hvor vi komfortabelt spiller for stacks. Edit: Ydermere holder et float hans svage b/f range inde i potten, det er den del af hans range vi rigtig gerne vil se turn og river mod
Men jeg vil godt understrege, at jeg synes det er tæt. Det er næppe en kæmpe fejl at komme over isen med 2 par + fd + 2 overkort + lidt bagdørstræk
Som spillet potter jeg turn, vi har ikke en b/f range med stacks og han skal betale for at se river med hans kombo draws.
Flopfloat +1
OP, hvad gør du hvis villain 3b floppet?
485/butik på turn imo.
Den der med call flop for pot control må i lige uddybe. Hvad er planen? Vi får et turnkort med 226 i potten uden intiativ, en milliard scarecards og en modstander, der meget meget ofte vil skyde igen. Hvad gør vi på hans turnbet? Og hvor meget pot control kan vi holde? Han kan med 2 barels få næsten hele sin stack ind alligevel.
Uddyb meget gerne.
@Grethe
kalder.
Hvad er planen? Vi får et turnkort med 226 i potten uden intiativ, en milliard scarecards og en modstander, der meget meget ofte vil skyde igen.
1) Planen er ikke at folde
2) Initiativ er overrated
3) [ ] En milliard scarecards. Tværtimod er der intet turnkort der gør vi skal folde til 2nd barrel
4) Jo mere aggro villain 2nd barreler jo bedre er det at floate. DUCY? (hint: Det holder bunden af hans range inde i potten, en range vi har i rigtig dårlig form)
Og hvor meget pot control kan vi holde? Han kan med 2 barels få næsten hele sin stack ind alligevel.
Pot på turn ved et float: 226
Stack på turn ved et float: 1200 - 66 - 44 = 1090. Med mindre det er tilladt at overbette potten i dine PLO spil er vi vel enige om, at han ikke kan få hele sin stack ind på turn. Tværtimod har vi masser af rum til at arbejde med en SPR ~5
Igen vil jeg godt lige understrege, at jeg mener det er tæt på floppet. Jeg har det fint med at poppe den med en løs/aggro dynamik. Mod folk som ikke bare sådan lige sender 300bb til midten er et flop raise dårligt/borderline spew - det er dog ligegyldigt i indeværende hånd, hvor i har noget dynamik.
Men du sætter din OP op som om det er turn der er værd at diskutere. Og det er imo lidt bekymrende, at du mener flop er eazy peazy jam, men du er i tvivl om turn som spillet.
Jeg er enig med HC næsten hele vejen (5♦ er selvfølgelig ikke noget superfedt turnkort) og dertil synes jeg, at flopaction er meget mere spændende end turnaction :-)
Som spillet har du et ret nemt bc på turn. Hans linie giver ikke indtryk af at han har set eller top to på floppet. Og hvis Q hjælper ham, så er det altså bare synd som stacks ser ud på turn.
Men med det sagt synes jeg HK siger mange rigtige ting. Jeg er ikke liderlig efter at repoppe floppet, da jeg egentlig ikke har lyst til at komme ind deep når min hånd ik er bedre end det her. Vil noget hellere bare betale floppet og spille turn som den udvikler sig.
@HK
Jeg mener ikke, at flop er easy peasy - fare from - så kommentarer dertil er meget velkomne. Så at I kommenterer linjen som helhed er fint.
Jeg mener dog, at når jeg har repoppet floppet så er det for at betale. 1) qua vores historik (en ting jeg dog indrømmer at jeg har det med at lægge for meget vægt på).
2) qua, at jeg ikke ligner en der har snittet floppet så godt som jeg faktisk har.
3) fordi vi har fremragende equity mod samtlige rundowns inkl. 8765, 9876, 10,9,7,6 osv. Vi er faktisk pænt foran de fleste.
Med hensyn til at han kan få næsten det hele ind - mener jeg naturligvis ikke på turn - men med 226 på turn og 678 på river kan han fp 1k ind alligevel.
Derudover er jeg lidt uenig i at vi godt vil holde bunden af hans range inde. Med mindre han er helt retardo og det virker han ikke til at være - så har selv bunden af hans range en del equity mod vores hånd - hvorfor jeg egentlig håber på noget FE - ved at poppe floppet og fortælle ham vi spiller for stack.
Ved at kalde, hvad gør vi så når han tjekker turn?
Som spillet pot-caller jeg turn uden at blinke jf. vores reads; en lav bet-sizing på turn mener jeg er en fejl.
Som HK er inde på, er der meritter i at flatte donk-udstikket på floppet, men med den beskrevne dynamik, hælder jeg nok mest til nakkedraget, omend den er close...
Turn er obv. super nemt b/c som spillet, forstår slet ikke hvad du er bange for OP? Som spillet så har han obv. aldrig noget super liderligt+Nut flush drawet, og ja hvis han sidder med q,q,A,X i klør(hvilket han vel gør siden den er postet) så afskriv det som et klamt setup og kom videre.
Er dog helt enig med HK holdet i, at floppet bare er et call, som du beskriver jeres historik er det mest dig der har drevet action postflop og ja de gange villain kommer over toppen, kommer du super skidt ind..