Dagens første handske.
Hvor mange drysser i det her spot.
Alle sidder med fuld stack. Knappen limper 5, Hero siger 20 i BB med: A♦,A♥,5♦,5♣, både bb og knappen caller
flop: K♣,Q♠,5♥
Hero Bets 45 bb Calls Knapppen fold
Turn: 3♠
Hero check, BB bets 140, Hero??
Jeg har ikke spillet mod villian før, men jeg har set hans nick på siten før på disse stakes.
Jeg synes det lugter af over set.
PLO 500
Han kan vel lige så godt have kq og sætte dig på AA som u også har men ikke lige være klar over af du også har 55...Han kan også have streg draw på flop og få et farve draw med på turn... jeg ville smide dem ind ihvertfald
Det vil jeg da mene af jeg er men blir pludselig i tvivl nu hvor en "højt respekteret prof" skriver -omfg-
Det ville være fedt hvis du så srkev dine tanker om hånden istedet for af svine andres forsøg på af analysere den.
KP mener du virkelig at du ikke vil mose her?????? kan ikke se andre udveje end at mose, både givet at du underrepper din hånd med dit turncheck og at villian ofte enten vil raise store par pf, eller repoppe set på flop med broadwaycards... der er vil også rimelig mange combohands villian float/better med her udover KK og QQ her !!
dit turncheck er mere et trapcheck end et potcontrole check imo...
KP mener vel at han synes det er et no brainer bust og deraf hans omfg.
Kan ikke lige se hvor i hånden det lugter af overset. Selvfølgelig kan have have sløvet et set nogengange, men ligefrem at sige at det lugter af overset fatter jeg ikke.
Det er meget oftere et draw, andre topar combos end KQ osv.
Synes det er et meget nemt CR når du først har checket. Du underrepper jo helt sygt ved at checke og det kan sagtens få villain til at stabbe med en kæmpe range.
Koller+1
kan godt lide dit turn check, hvis du tror han stapper semilight.
Hvis du gør andet end at jamme det ind skal du stoppe med poker ASAP.
Der er en milliard combos der kan stappe nu, som han har pealet med på flop.
og BTW enig med KP :)
og btw så er din logik lidt flawed når du skriver " Enig med KQ er en option, og J10 Med spar på siden, alle andre draws eller combos kan jeg ikke se ham byde så hårdt. for bettet har en størrelse så han ikke folder i mine øjne
Det kunne jo også være han bettede så hårdt, for at få dig til at folde ;)
Synes bare op's indlæg orb er farvet af svaret på villians hånd.
Selvfølgelig har han overset når du skriver som du gør, men at du lige frem
Kan lugte et overset grundet hans fulde pot bet.... OMFG +100.
Du checker netop for at få alle skillingerne ind på turn.
Kan du ikke bare rykke hånden over i bad beats og så tud der.
No analyse needed.
Mener obv at når han byder turn her er jeg allerede halvvejs nede ved T-Hansen for købe nye fælge til min cykel mens jeg slikker mig om munden og synger PRAISE THE LORD!!!
Jeg kan ikke lige umiddelbart komme på et spot hvor det kan være mere åbenlyst at villain har et set...
Klokkeklart fold.
Tror sjældent villain vil slowplaye et set på floppet. Så han kan have noget par+draw, marginale hænder han floater med og nu stabber med o.l. ..
Mener vi bør discounte oversets en del her og han kan vb'e dårligere. Jeg raiser den ind.
:)
Det er ikke 1. april, det er d. 5 juli..... Som sagt, flyt nu hånden over i bad beats kategorien.
Aha, sry, har først forstået at det er PLO500 på facebook poker/fun money... Sry, godt read så ;)
Jeg Har sjældent set et set blive spillet sådan. Ligner mere noget jt, der samler flush træk op på turn eller noget i den dur. Ind med stacken.
@ Rune
Du savner argumentation? Synes ellers flere har været inde på det væsentlige; nemlig at villains range er MEGA BRED når han potter her. Meget bredere end de specifikke hænder du nævner.
Vi ved intet om villain, han kan være en monkey der potter af mange forskellige årsager, i så fald er det super at få lov til CR her. Måske potter han air, måske et draw, måske to par, måske en konge, måske en dame... ja måske sets men det kan vi jo ikke bare lige forvente at en tilfældig gut der caller i BB har her hver gang. Enig?
Hvis villain derimod er en bare nogenlunde god spiller er det jo super for ham at potte en lang række hænder på dette drawy board når du viser svaghed med et check; hvis han kan folde dig af AA/Kxxx/andre hænder m equity er det godt for hans turnede to par/combodrws. Enig? Altså, det kan jo både være et VB og et shut-down-pot bet.
Kun hvis vi VED at villain normalt er super passiv med alt andet end nuts kan vi undlade at raise hans potbet på turn.
Jeg c/f også turn og har det fint med det
Click ham tilbage for info og hvis han moser indover saa fold
Ret skidt du spiller 5/5 PLO og er i tvivl om sådan et spot her...
Til midten og det kan ikke gå for langsomt, du er meget sjældent oppe imod overset, du ser svag ud med turncheck og al action so far peger bare i retning af du gar villains range chrushed lige pt
@topper
tror der kan være ironi anvendt i hans indlæg :).
@rune
sick fold.
HolchKnudsen anvender ikke ironi. Kun stenhårde facts og den endegyldige sandhed... ;-)
@Alle
1)Tænk på hans preflop range, hvilke hænder spiller han i dette spot første handske en der limper og en sb der raiser pot?
2) Hvilke hænder som han har betalt pre flop med har ramt det her board så han vil betale 3/4 pot med en spiller bagved. Ja boardet inducer et float men 1 hånd i session mod ukendt villian?
3) hvad stikker han næsten fuld pot ud med, når punkt 1 og 2 er taget i mente.
Jeg kan ikke se meget andet end KK eller QQ.
@ OP
undrer mig over, at man, når man er readless udelukker alt andet end den snævre range, der hedder KK eller QQ... dvs. du aner vel ik om han spiller loose eller er en nit fx.
@rune
din range tildeling er helt i skoven og alt alt alt for snæver. Du ser spøgelser !
orker ikke lige at stille en range op, men den indeholder ihvertfald lige så mange kombos af KQ som den gør af QQ og KK. Bare det, er nok til at vi aldrig kan folde.
Rune den er altså alt for snæver. Som i ALT for snæver.
KQ/K5/Q5 med to spar/Q654ds som samler open op på turn/JT med spar er bare lidt af de ting han kan have.
Hans range er alt for bred til at vi kan tillade os at folde vores set her + vores linie ser temmelig svag ud.
@Koller
Meeeeh, du ved hvad jeg mener smarte ;)
@Rune
Standard spil fra villain vil være at raise floppet for at slippe for trælse beslutninger på turn/river kort der hedder 9, T, J, A (og til dels K hvis han har QQ...) dog enig i at kald fra villain med KK/QQ også er en mulighed
Nu ved jeg ikke hvad dit image er men hvis din prefloprange OOP er narrow og overvejende hælder mod AAxx så er det jo eksempelvis fantastisk for villain at potte turnen med f.eks 79TJ med FD da han ved der er ekstrem meget FE og din hånd 'aldrig' er stærk nok til at fortsætte.
Kan godt lide turnchecket hvis villain er reg og better svaghed hvilket det virker lidt til. Det er dog med plan om at komme ind og ikke bakke ud ;)
Det er satme et ringe fold..
Nu har jeg tænkt lidt mere over hånden og jeg er kommet frem til at det nok er bedst at check/folde flop. Allerede på floppet SKRIGER han bare set, selvom han ikke har acted endnu
hilberado skrev:Rune_INV skrev:
@Jeg er en nit, så jeg folded,
This.
På den mere seriøse note:
Villain må have en masse KJT, AJT, JT9x, KQxx hænder han flatter flop med, Kxxx med 2 bagdøre osv. Samme range stabber nok turn, når du checkker, hell du check/folder 55, så hvis PLO spillere er så ubalanceret må villain stabbe med en høj frekvens.
Hvis du check/folder 55xx her, har du en uendelig stor og svag check/fold range og det bliver umuligt at barrelle en balanceret range afsted af made hands og draws.
pokerheh skrev:hilberado skrev:Rune_INV skrev:
@Jeg er en nit, så jeg folded,
This.
Er der noget, som hedder "dobbelt-this"? Hvis ja, så dobbelt-this...
@rune
Der er ikke meget debat, blot 40 indlæg om at det er et std. stack off spot.
Lyder umiddelbart som om det er paent profitabelt at floate hele sin range mod OP.
du har nok ret, QQ KK er faktisk de eneste comboes han kan have i det spot her, well jeg forslår at flatte hans turnbet og folde river hvis du ikke rammer quards
Lav din haand om til et bluff