PLO Live 300 bb deep

#1| 0

Hej PN

Spillet er mixed NLH(5-10) og PLO(5-5)..

I den pågældende hånd sidder vi 7-vejs, hvor kun 2 ud af de 7 kan spille PLO.
Undertegnede er ikke en ørn til PLO, men i forhold til modstanden på bordet, nærmest Phil Ivey ;)

Villian er sicko spewtard og har vel en VPIP på 95 % i NLH og 100 % i PLO ;) Han folder aldrig toppar i NLH og i PLO kan man så forestille sig hvor svært han har ved at folde en hånd.. Han er dog brandvarm den pågældende dag og sidder med 2,5 k ca foran sig.
Han 3-better like NEVER, caller bare alt pre etc.. Han er ikke set vise skum op, når han donkleader ind i pots og lign.

Hero er kendt ved bordet som en ultra aggressive young gun. Dog mener Hero ikke selv dette er så udpræget som folk ved bordet gør det til. Vælger sine spots med omhu, og så får den selvf også på gaspedalen obv ;)
Den pågældende dag har Hero været forholdvis tight, og ikke vist noget voldsomt skum op og har valgt at gå all-in på PLO-delen da edgen er voldsom stor her.
Før den pågældende hånd er hero inde for 3 BI's af 500, men har struggled back og er oppe i 1700 rougly.

Hero - AA8J
Hero raiser fra HJ til 20
4 mand caller - Villian er SB i hånden.

Flop - 3410
Villian leader 100
Hero caller, som eneste.

Her mener jeg ikke der er grund til at spasse ud, da hvis jeg går over toppen, holder alle dårligere holdings ude. Dog kunne argumentet for et raise være blot at tage potten ned med det samme, ellers har jeg en mere end fin hånd til at komme ind med.
Dog er jeg ikke interesseret i at smadre 330-340 bb ind med overpar og flushdraw mod en mand som ikke er set donkleade med skum.
Min range på ham her, er min to par til set, og selvf combodraws.

Turn - 3
Villian - check
Hero - check

Da en del af den range jeg satte op på ham før rammer turn rimelig okay, mener jeg check kan forsvares, men et bet er bestemt ligeså tillokkende da jeg som før nævnt ved han speewer a lot.
Her er jeg meget i tvivl om det er rigtigt, og vil rigtig gerne have comment om det sku have været b/f - b/c eller bare check er fint. Giv gerne begrundelse.

River - 3
Villian - check
Hero - potbet ca 320'ish..

Da han checker igen, er min AA vel nuts pretty much. Og da jeg ved han nærmest aldrig folder en hånd er et potbet vel ikke helt galt i byen.
I den pågældende hånd vælger han så at raise, hvilket fuldstændig overrasker mig, han potter ind over mig..

Prøver i 2-3 min at finde en range at sætte op, som han vil spille sådan, men kan simpelthen ikke finde en range han ville gøre det med. Men jeg er som sådan ikke i tvivl om jeg nok er slået, men gav ingen mening.

Inputs både til selve linien, specielt flop og turn vil være fint. Og evt. om jeg ever kan finde et call frem på river?

What the fuck to do?

Redigeret af baaah d. 05-06-2012 13:38
05-06-2012 13:41 #2| 3

Jeg bet/folder turn 1/2 pot - 3/4 pot. Han kan sagtens have dårligere flushes samt to par og trips som han peeler med.

Ud fra dine reads så er han næppe typen der bluffer meget, så bet/fold river ser fint ud.

05-06-2012 14:49 #3| 0
OP
Thyssen skrev:
Jeg bet/folder turn 1/2 pot - 3/4 pot. Han kan sagtens have dårligere flushes samt to par og trips som han peeler med.

Ud fra dine reads så er han næppe typen der bluffer meget, så bet/fold river ser fint ud.

Takker for input ;)

Anyone else der har andre tanker?
05-06-2012 14:58 #4| 1

Jeg syntes det er håbløst ikke at raise flop, mod en villain af den her type ( også med stacksizes i mente ), da vi er 10000000 kilometer foran hans range.

river er sådan lidt meeeh og jeg folder nok, da jeg ikke forventer han kan gøre det med noget dårligere ( og de fleste bluffs forsætter han vel med at bette på turn) , men jeg syntes ikke du skal potte i spottet.

05-06-2012 15:12 #5| 0
OP

Kochman..

Hvilken range sætter du så op på ham, på floppet?

Min range er som i OP to par minimum/sets/combedraws.. umiddelbart ikke noget jeg er langt foran..
Grundet denne range, samt han ikke har vist skum når han donkleader, gør at jeg ikke raiser floppet. Derfor ret interessant at høre hvilken range du sætter ham på, siden et raise er superior i din optik ? :)

05-06-2012 15:16 #6| 0

@baaah

Vi har 46% mod to par + sets, så der skal ikke så mange andre hænder til før vi er komfortabelt foran.

Jørn

05-06-2012 16:06 #7| 0

@baaah

Jeg orker ikke at sætte en range op. Men som thyssen siger så har vi ca 50% mod toppen af hans range. Resten af hans range er fucked.

Tror du selv en villain som ham kigger ned i QQ eller KK med FD og overvejer at folde ?

eller 567 med eller uden FD.

Den primære grund til at raise er dog at jeg ikke tror vi kan stacke villain ved et flat, og at vi ved at raise aldrig kommer til at lave en lige så stor fejl som han gør.

hvis jeg under mystiske omstændigheder skulle ha flattet floppet så hakker jeg det ind på det fleste turns. ( den aktuelle turn undtaget ).

05-06-2012 18:10 #8| 0

AI på flop fold på river.

05-06-2012 20:25 #9| 0
BigFish1 skrev:
AI på flop fold på river.

Det virker semi-retarderet at folde checked to på river...

Jeg var hurtigt ude med +1 til Thyssen, men tror ved nærmere eftertanke, der er god merit i at raise floppet. Vi spiller fint mod hans range og han caller jf. beskrivelsen nemt med dårligere. Muligvis sender han ikke engang sets ind.

River er et klart valuebet. Jeg potter normalt ikke her, men der kan godt argumenteres for den sizeing.
05-06-2012 20:44 #10| 0

Folde til rr. obv.

05-06-2012 23:35 #11| 0

Enig med kochmann, mod den type spiller skal der helt klart raises flop. Selvom villain sommetider har sets, flipper i næsten stadig, og i alle andre tilfælde er han helt
fucked.

Som spillet er den lidt meh på turn, og du kan lige så godt vente med at bette river(medmindre du tror du kan bette for value både turn og river), da der er gå hænder han kan improve med(trips) eller ramme et heldigt hus.

05-06-2012 23:36 #12| 0

Forresten, hvor i dk kører spillet?

06-06-2012 15:45 #13| 0
OP

Okay, har ligesom en forståelse af at jeg skal raise flop.
Snakkede dog med en kammerat som kender villian, og han mener ikke han ville spille combodraws eller store wraps ala 2567/5678 uden farvetræk sådan, da han som i OP ikke er så skarp i PLO.
Han spiller nærmest kun made hands sådan her, og derfor er combodraws lidt ude af hans range.
Men 46 % er vel også nok til at komme ind, hvis det var sådan som Thyssen havde regnet det ud med to par og sets i hans range, så raise på floppet er en stor mulighed, og som spillet, fold river ;)

Takker for inputs.

Hånden endte med fold fra mig og han viste 10 10 for større fuldt skur ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar