Min hånd history fucker up, men husker den klart og tydeligt;
Hero (Button) : A♣K♦6♦10♣
Hero potter til 45 dollar, da cut-off limpede. Der bliver foldet om til cut off som kalder.
Hero starter hånd med 790$
Limper/villian --//-- 2000$ ca.
Pot: 105$
Flop: Q♣A♠K♣
Villain better fuld pot 105, hero caller.
Pot:310$ca.
Turn: Q♣A♠K♣4♠ Villain better 280$.
Hero??
Linie- tjek hele vejen, poster hva jeg gjorde videre når der er kommet input?!
PLO OMAHA 5/10 6max. analyse- what to do?
jeg vil alle dage om året og gerne flere-repotte flop all-in hvis muligt
Mit kald på flop, er fordi jeg tænker han må tro jeg har ramt det flop siden jeg raiser, og han derfor meget sandsynligt har straighten som han vil beskytte.
Repot floppet!!
Tror hvis han ved du har ramt floppet, så er det mere likly han ville gå efter CR med straighten. Omvendt kan man sige at det ofte er et board som rammer din range, og derfor synes jeg hans lead ser stærkt ud.
Men som sagt raise floppet og mod straighten har du 57% EE
Mere input tak?
Ja det er nok ikke en stor fejl at komme ind på floppet, men call synes jeg egentlig også kan være fint.
Nu sidder vi jo i possition, så må vi ikke få action var villian at vide på turn?
Hvis du vaegter hans range stort mod straighten er call det forkerte spil, selvom vi har position.
Han vil jo altid fyre en double barrel hvis han har straighten og din equity paa turn vil oftest vaere meget lavere end paa floppet samtidig med, at du ikke faar betaling naar du rammer din flush eller din boat.
Saa med mindre han er notorisk donk-with-air spiller i limp/called pots og har meget marginalt/air i sin range er der ingen grund til at vi forvandler en rigtig staerk flop handske til en bluff catcher paa senere streets.
Altså når du kalder floppet er det vel for at trappe Villians blockere ? Ellers er det instamos floppet.. Jeg moser også turn..
Hvad siger i til bare at kalde ham ned, nu hvor vi har kaldt floppet?
Jeg rr floppet som default...
Hvad får vi ud af at gå over på turn?
Hero har kun 360 bagved hvis han kalder turn.. Hvilket måske får villian til at holde igen på river, hvis han har blockere.. Plus villian er nødt til at kalde turn med hænder som vi dominere.. Blockere med gutshot+fd, 2xfd, nøgen fd..
Her kommer så resten af hånden;
Hero (Button) : A♣K♦6♦10♣
Hero potter til 45 dollar, da cut-off limpede. Der bliver foldet om til cut off som kalder.
Hero starter hånd med 790$
Limper/villian --//-- 2000$ ca.
Pot: 105$
Flop: Q♣A♠K♣
Villain better fuld pot 105, hero caller.
Pot:310$ca.
Turn: Q♣A♠K♣4♠ Villain better 280$, hero caller
Pot:872
River:Q♣A♠K♣4♠2♦ villain better 872,
Hero har 360$ tilbage, og folder til sidst.
Linie- tjek ?
Synes egentlig det ser fint ud, når vi nu ikke kommer ind på floppet. Virker rimelig sick hvis villlian potter 3 streets uden at kunne slå top 2.
enig dennis...
havde ik lige tænkt på stacks...
op
Jeg caller river med den linie du har lagt.
Men hånden bliver til noget lort fordi du ikke får sendt stakken afsted på floppet eller allersenest turn. Vi kan ikke calle turn og folde en blank river, så kan du sgu ligeså godt folde turn.
som koller
Det er helt sick skidt at kalde turn for at folde blank river..
Han har helt sikkert straighten
raise flop...
ellers fold turn - du har 9 outs til flush, 4 outs til fh, 3-4 outs til straight (højst sandsynligt en split). ca. 26% for at vinde og 6% for split. Ikke værd at calle fuld pot.
Men kunne man ikke også tro, at han tror jeg har et flush træk og 1-2 par, som jeg spiller meget passivt og så prøver at presse mig af hånden, da der hverken kommer kort på hverken turn og river som fuldender fuld hus eller flush ??
Du kan aldrig folde river hvis det er din logik.
Se min post ovenstaaende.
For 79 bb er floppet et klokkeklart reraise.. Du har nutflushdraw og top2 med blocker for str8.. Er temmelig sikker på du misser value hvis flushen completter på turn..
Hvis du tror at Villian har dig på noget flushdraw og du regner med at han ikke han str8, men blot "spiller" dig. Så er turn AI.
RR på flop er bare super. Hvis han har dårligere par + dårligere fd er det meget skidt ikke at potte. Hvis han fx har AQxx med Q høj farvetræk er man mega Equity favorit, og han kalder nok dit bet med 2-1 odds...
Hvis modstanderen er en tænkende spiller vil han selvfølgelig have andet end JTxx i sin betting range her. Hvis man spiller mod Donna som er ikke balanceret og man VED han har JTxx, så er det ikke ligeså drivende at reraise flop, da vores egen balance ikke er et vigtigt emne, da han ikke tænker i de baner. MEN man er jo favorit NU mod straighten. Desuden mister man nok sit market hvis man kalder og flush kort falder.
Ville alle dage re-raise floppet, når du ikke er dybere, hvis det havde været tilfældet, ville jeg mene det er okay at calle flop og turn, for så evt. at folde til et stærk riverbet..... men med jeres stack instant skub på floppet.
Som altid har jeg det meget svært med hh analyser da det jo kommer helt an på modstander image mv. At han limper i co gør vel bare at han ikke er særlig godt inde.
Hvad du skal gøre på flop afhænger vel total af hvordan i har spillet og hvilket image du har. Mod flere spillere vil jeg calle, og folde turn ved blank. Ved flere vil jeg skubbe flop og komme ind. Mod nogle calle, og skubbe turn. Andre call, call, call.
Hvis der absolut skal slynges noget ud må det være call og skub. Skub på flop er kun mod en pænt dårlig spiller der er overfrisk og du har et ok loose image det giver mening.
Flop skub kan aldrig vaere helt galt da vi flipper mod toppen af enhver range der vil til midten.
Bajawa
hvordan kan fold komme på tale her.
som livestrong siger længere oppe har vi 57%EV mod nuts.
Vi sidder ikke engang med fuld buy-in-det er 100% afsted--med mindre man med vilje kalder flop for 100% at kaste dem ind på turn.
Da jeg altid har loose image er det for mig oplagt at skyde dem afsted på flop.
Jeg kommer ind på det flop der med din stacksize. Turn vil vi altid have ringe equity hvis den bricker, så med 75bb er jeg glad for at shippe den ind @ floppet. Som spillet folder jeg turn!
Jeg må sige at med 16 outs mod Nuts på flop ville jeg RR Flop og være comitted.
Lankini9 + 1
J
Flop:
board: AsKcQc
Hand Pot equity Wins Ties
TJ** 45.48% 251,814 42,178
AcKd6dTc 54.52% 306,008 42,178
Turn:
board: AsKcQc4s
Hand Pot equity Wins Ties
TJ** 67.16% 387,471 30,984
AcKd6dTc 32.84% 181,545 30,984
Vi er foran naked nuts på floppet og har 33% på turn. Der kan altså ikke drysses før river.
Medmindre jeg har grund til at tro, at villain meget ofte er ude i skæg (og det ville jeg ikke selv være mod en spiller, som sidder med 79BB), shipper jeg floppet og tager mine 57% equity. Der er flere fordele ved det: En sjælden gang dominerer du villain (fx top 2 med lavere FD), men endnu vigtigere, du misser ikke value når du rammer dit draw.
Forestil dig følgende (plausible) strategier fra de to spillere i hånden: Du caller ned og folder river, hvis turn+river er blank (dette er +EV ift at folde, som equity udregningen ovenfor viser). Villains strategi er, at skyde sine nuts TJ** på bricks og c/f klør og board pairs.
Hånden kan nu udspille sig på to måder, enten som den gjorde, hvor turn+river blanker af og du folder (og måske oven i købet har foldet den bedste hånd). Eller også rammer du på turn/river og villain c/f. Du vil engang imellem spare lidt i det første scenarie hvor turn+river kommer blank, men du vil også miste en masse de gange hvor du rammer, da du ikke har nogle implied odds når din hånd er så face op, som den er.
Min pointe er, at når du har et meget stærkt draw, som er forholdsvist face op (board pairs og klør er meget skidte for TJ**) er det ofte bedst at shippe floppet og tage din equity af hele villains stack i stedet for, at lade ham slippe billigt når du rammer. Det er en afgørende idé bag at spille draws mod made hands (se evt Mathematics of Poker s. 76).
Som sædvanligt formulerede jeg mig rimelig ringe, men gider ikke skrive det om, håber det gav mening.