PLO zoom 100

#1| 2

hej alle

altid godt med lidt inputs når man forsøger at blive bedre.

Vi er shorthanded på et zoom PLO100 mod en ukendt villian eneste jeg har på ham er at han ikke sidder fuldstack, kan dog være han tabte noget i forrige hånd og ikke har re buy til denne.

4 handed

Hero UTG Raise 3.5 bb (A675) (120 bb)

BTN fold

SB calls (65bb)

BB 3 til 14bb (88bb)

Hero calls

SB folds

Flop AK2

BB Check

Hero?? /Check

Turn 9

BB Pots 29,x (Pga rake) og har 45 BB tilbage

Hero?

Mod en unknown uden fuld stack kan jeg godt lide at check bagved på flop, for at lad vedkommende spille et street mere oop. Min erfaring siger mig at hans range er top heavy, og han derfor måske checker flop for at kunne check raise sit K set indover på flop, top flushen er også i hans range og kan ikke helt udelukkes kombineret med to par og better. Da han så kommer ud og byder fuldpot mener jeg hans range bliver meget capped mod set eller flush, men sometider ser jeg også på dette niveau folk pot bet for så at folde af på disse monotone boards.

Dem som byder flop hvilken sizing bruger i og hvad er planen efter, og for turn hvordan spiller den derfra? 

06-12-2024 19:04 #2| 0

Er det kanon fisket at 4bet denne hånd?

06-12-2024 20:36 #3| 0

Rent gæt : 80% en bedre hånd og 20% en dårligere hånd. Det giver ikke odds til at syne. (Hvis der ikke var flere bets skal du være god hver tredje gang)

Og derudover kan hun jo nemt have ti outs hvis hun har et set. Det gør det jo værre. Men så havde hun nok bettet floppet.

Nitrrrram: Du er en hård mand ! 

Redigeret af KimN d. 06-12-2024 20:38
08-12-2024 11:49 #4| 0

Tak For inputs

Og den helt sikkert godt 4bet, men ville foretrække at modstander er 100bb dyb eller mere for at spille den 4bet. 

andre?

Redigeret af ProjectX d. 08-12-2024 11:49
08-12-2024 12:58 #5| 0

Jeg er ikke ekspert, men 4b virker alt for løst og unødvendigt når vi er i position. Pot burde være 42 så hvis potbet flop er 29, så er raken høj.

Jeg folder bare floppet her uden reads. 

08-12-2024 13:50 #6| 0

@rune0714

14+14+3=31

Hvor får du 42?

Tak for inputs. Også hvad jeg gjorde

08-12-2024 14:48 #7| 4

Jeg synes, den her hånd er mere interessant, end jeg lige gav den credit for ved første øjekast :-)

First of, 4b pre er faktisk en ting her, hvis du spørger EDB maskinerne. Det er dog et mix. Kig på uret og rul tombolaen.
Med SB i potten - antaget at SB er en fisk, der ikke er kommet for at folde - vil jeg tro call er en del bedre IP kontra 4-bettet. Ikke fordi A765ds bare pusher tonsvis af equity, og vi vælter os nok heller ikke i fold equity, men den blocker og flopper ok frækt.

Flop og turn er altid en gigantisk level-war på de her lockdown boards, hvor hero har polarity advantage (flere flushes end BB overall), men BB har overall equity advantage (vi 4better mere for value med SB's døde penge/range, har færre AA/AK hands in general og slowplayer færre AA hands her).
Hvis BB er god better han hele sin range super low på flop med ~ 20% size. Spørgsmålet er så, om han har fået fornyet sin Mastermind-licens og arbejder med den gameplan - eller om det er en Polsk nit, der bare faceup check-caller sit topset til døde? 

Når BB checker, better Hero hovedparten af de gode flushes. Især de flushes, der ikke har flop-blockers.Vi har nogle slowplays, men det er oftest hænder, der blocker bordet. AQQ2:cc, AKJx:cc comes to mind. Her med SB i potten, giver det endnu mere mening, at spille ligeud valueheavy og få malket vennerne for nogle skillinger mens tid er.

Nu er der så budt op til dans på turn. Han ved, at du ved, at han tror... You know how it goes. I er begge capped og vi forventer lidt SB er parkeret. Fuldt påt-lead ind i vores farve. Endda 3vejs. Det skal ikke være nemt. I en perfekt teoretisk verden skal vi folde ca. 0% flushes her, givet flop, men populationen underbluffer mono-boards og det er nok ikke bluffcatching vi tjener flest penge på i de her nit-pools. Omvendt ligner det jo lidt, at der bliver givet 0 fucks for skolebøgerne! 
Alt ovenstående in mende; BB's linie giver ikke vildt meget mening med valuehands imo. Det skulle da lige være nogle T-high/medium farver. En slowplayed monster tror jeg ikke, vil potte turn. Jeg vil også forvente, at hans bedste farver søger value, og lidt protection, på flop. Jeg hælder til at se river og calle ham ned.

08-12-2024 15:06 #8| 0

Tak Grethe både for teori delen og det humoristiske inputs. Både dig og rune tror SB caller. Som skrevet folder han til 3 bet fra BB pre efter jeg har kaldt.

08-12-2024 16:10 #9| 2

Så længe du ikke folder eller raiser på noget tidspunkt efter floppet, så tænker jeg, at det er fint :) 

08-12-2024 18:02 #10| 3

Lige til at uddybe Grethes fine indlæg. Mastermind har ikke PokerStars PLO100 ranges, men har for PLO50 og PLO200. Både for 75bb og 100bb stacks (og andre stackstørrelser)

Med A765ds i CO vs SBflat + BBsqrr:

PLO50, 75bb: Flat men borderline

PLO50, 100bb: Hak til den og det er ikke tæt

PLO200, 75bb: Flat og det er ikke tæt

PLO200, 100bb: Flat, men borderline til hak.

Aktuelt er vi i rake strukturen midt i mellem og med stacks lidt midt i mellem, men overall er 4bet nok ikke helt væk hvis man vil være solver godkendt. Sådan rent zoom pulje read, så er det imo ikke urimeligt at antage at en ukendt med under fuld stack foran sig nok i gennemsnit squeezer lidt mindre end solver og nok også folder noget mindre end solver mod et 4bet. Det er Grethe også inde på i sin post og jeg er enig i Grethe, i at hælde til en mere tight passiv linje med de hænder som er på vippen.

Sådan overall bluff 4bet strategi i det her aktuelle spot:

- A i hånden er godt til bluff4bet fordi card removal,

- Dobbelt syltet er godt til bluff4bet fordi equity

- Koordinerede mellem kort fra 5-J er godt til bluff4bet fordi equity og de er semi udækket af BBs squeeze range og SBs flat range.

- KQ i hånden er skidt til bluff4bet, fordi de blokker for KK og QQ som er dem vi prøver at få til at folde.

- 2 og 3 i hånden er skidt til bluff4bet fordi 2'ere og 3'ere er sorte huller for din equity

Dvs Axxxds er godt til 4bet hvis det fx er AT97ds, AJT4ds, A876ds, AT85ds osv osv. Men ikke hvis det er AKQ2ds eller AK53ds, de skal bare flattes

Nb: De effekter skal man passe på med at overføre til spots med andre stacks eller bredere/smallere ranges.

Redigeret af HolchKnudsen d. 08-12-2024 18:03
08-12-2024 18:39 #11| 0

Hvis vi 4better er det vel et fold til et skub når Bb sidder med 88 bb?

08-12-2024 19:06 #12| 0
Svampebob skrev:

Hvis vi 4better er det vel et fold til et skub når Bb sidder med 88 bb?

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så er svaret nej. Vi 4better ikke nogen hænder her for derefter at folde til et 5bet.

4bet/fold er i det hele taget kun yderst sjældent en ting for 100bb eller under i PLO. Der er nogen spots på fx knappen hvor Hero skal raise/4bet/fold hænder som AKKxr, AQ(Qx) og AJ(Jx). Men overordnet set er det ikke en ting.
08-12-2024 19:43 #13| 0
HolchKnudsen skrev:

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så er svaret nej. Vi 4better ikke nogen hænder her for derefter at folde til et 5bet.

4bet/fold er i det hele taget kun yderst sjældent en ting for 100bb eller under i PLO. Der er nogen spots på fx knappen hvor Hero skal raise/4bet/fold hænder som AKKxr, AQ(Qx) og AJ(Jx). Men overordnet set er det ikke en ting.

Ok tak, jeg synes selv 4bet-pot fold er spild af denne hånd med stacks in mente. Jeg hæftede mig bare ved at hånden bliver omtalt som bluff4bet kandidat. Jeg er med på ideen om at folde KK og QQ ud preflop, og det lyder rigtigt at når vi 4 Bet-potter så spiller vi til et skub.

08-12-2024 19:56 #14| 0
Svampebob skrev:

Ok tak, jeg synes selv 4bet-pot fold er spild af denne hånd med stacks in mente. Jeg hæftede mig bare ved at hånden bliver omtalt som bluff4bet kandidat. Jeg er med på ideen om at folde KK og QQ ud preflop, og det lyder rigtigt at når vi 4 Bet-potter så spiller vi til et skub.

Ya jeg skulle nok bruge en anden formulering. Når vi 4better den type hænder så er det i mit hoved et bluff fordi vi prøver at få folk til at folde. (Modsat når vi 4better AAxx). Vil det være bedre at sige "semibluff"? Anyways: Planen er IKKE at folde til et 5bet :)
09-12-2024 06:13 #15| 0
ProjectX skrev:

@rune0714

14+14+3=31

Hvor får du 42?

Tak for inputs. Også hvad jeg gjorde

my bad troede sb callede  

09-12-2024 15:43 #16| 1

Fedt at se Grethe og Holck dele lidt ud af deres enorme PLO-viden :D

Kan man stadig finde jer på streetsne?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar