OMAHA POT LIMIT ($0.50/$1.00) - 2009/05/09 5:20:48 ET
Table 'Klytia IV' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: ralex555 ($135.05 in chips)
Seat 2: Villain1 ($252.95 in chips)
Seat 4: pingpong78 ($28 in chips)
Seat 5: HERO ($100 in chips)
Seat 6: Villain2 ($111.20 in chips)
Villain1: posts small blind $0.50
pingpong78: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [3♦ A♠ Q♠ 2♦]
HERO: raises $2.50 to $3.50
Villain2: calls $3.50
ralex555: calls $3.50
Villain1: calls $3
pingpong78: folds
*** FLOP *** [6♠ 3♥ 8♠]
Villain1: checks
HERO: bets $11
Villain2: calls $11
ralex555: folds
Villain1: raises $47 to $58
Kender V1 som en ok solid spiller, intet kendskab til V2 og har næsten lige sat mig....hva gør vi her?
PLO100
Vi er aldrig foran når pengene går ind her, så jeg folder bare, især mod en solid spiller.
Der er bare til midten hurtigere end du kan sige Ib. Hvorfor er du i tvivl om denne hånd ? Et fold er helt håbløst, et call er endnu mere håbløst!
Med et par 3, farvetræk og en stack der ikke er stor nok til ikke at committe villain1 ved et reraise, folder jeg her.
@ K_B_B
Hvad vil du se på floppet før du vil til midten ? 3 esser?
Omaha er et spil med meget varians, og hvis du ikke vil tage et flip og nogle gange nogle 40-60 og 35-65 chancer skal man ikke spille det.
jeg var i tvivl fordi jeg har V2 siddende bagpå, kan jeg få ham med ved kun at calle, han virker ikke stærk og det er meget sandsynligt jeg SKAL ramme flush for at vinde, måske ikke skidt med en 3mands pot.? kan jeg calle og folde turn hvis det bliver et paired board? stikker V1 ud igen til måske 2 mand på turn på et paired board lugter dert lidt af hus eller?
Øhhhh check floppet?? Du har et par 3 og et f draw firevejs.
Hvis den går 4 vejs check og du rammer farven er din nut farve godt skjult med dit flopcheck. Dit check gør det også muligt at CR, hvis en af de tre andre byder ud, eller calle for den sags skyld.
Jeg kan ikke lide at byde 4vejs, når min hånd ikke er stærkere end det her.
Så check og reevaluer ved bet/frit turnkort.
@ Koller
Hvorfor vil du checke flop ? Den eneste grund til at checke flop er da for at reraise og få det hele ind. Er da om at bygge potten stor med nuts flush draw. Et check på flop og alle checker, mister vi value fra en af dem hvis der kommer en spar på turn..
Og som spillet med reraise fra villan 1 er det bare til midten.
Så du synes det bare gælder om at komme til midten?
Undskyldningen at der er meget varians, gør ikk du kan sende dine chips ind med 40/60 underdog
@adax17
Er ikke min undskyldning ;-) Syntes bare det virker lidt som om han ikke rigtig vil gå til den. Hvordan vil du spille den ? Vi raiser og rammer nut flush draw, og så sætter vi lige pludselig og tænker om vi skal folde, calle eller evt se om vi kan få et frikort til turn !!!
Og ja jeg er til midten her 10/10
Hvad siger Jungleras feks. ???
slet ingen der tænker på Villain2 der sidder bagpå? overvejde ik så meget et fold, men fordele/ulemper ved call/push...
Tjaae, med noget der ligner 8 outs på turn og 7 på river(men meget vel kan være mindre) kan jeg ikke finde et call frem selvom villain2 går med. Kan ikke se at jeg skulle have mere end 30% mod en made hand(top-set, evt. middle-set).
Synes det er helt håbløst at sende stakken ind med nutflushdraw i 4-vejs pot, når vi kun har investeret 15$ :) Vi spiller mod et set 9/10, og vores spil er derfor kun profitabelt, hvis vi får villain2 med hver gang, hvilket jeg tvivler stærkt på.
FoldFlemming
Fatter virkelig ikke hvordan du kan mene det seriøst.. Er nutflushdraw nuts i din mening, så forstår jeg det godt, men det er det jo obv ik.
Ja der er varians i PLO, men det betyder da ikke at bare fordi man flopper nutflushdraw skal man ind med stakken.
"Er da om at bygge potten stor med nuts flush draw. "
Hvorfor er det om at bygge potten stor med draw?
Du kan da ikke tillade dig at spille for stakken med bundpar+f draw mod en mand der giver heat 4vejs?
På mig lyder det som om du overspiller lidt og opsøger variansen max?
Hvad er din range for villain? set, top to med draws og gode combodraws imo og til dem er vi bagud i minimum 60/40 situationer.
Flat evt flop og haab paa multiway der kan goere din flush equity bedre! (heh!)
wow :D foldflemming dine tanker bar et floppet nutflushdraw er fine :) HU 4 rollz?
@ OP
For at komme med en serioes kommentar, saa skal din haand bare i mucken med det samme. Der er simpelthen ikke equity nok til at komme til midten med mindre du er sikker paa at Villain2 kommer med (og selv der er det close).
@ Koller
Fint at bygge pots med staerke draws, specielt med farven da flush completers som regel er action killers (men vi har i denne haand ikke en staerk nok draw til at bygge en pot, obv)
@ FoldFlemming
Se min kommentar til OP og Koller i forhold til at bygge en stor pot uden at have nok equity. Du overspiller i den grad farven hvis du vil til midten hvergang du rammer nut flush draw.
Havde vi har top two og nut flush draw eller lignende, saa ship endelig, men i denne situation er vi mere eller mindre crushed eller flipping mod hele villains range som ikke er air: i.e. top two, set, 13 card wrap med farve, etc. Der er ikke nok doede penge i potten til at vores equity er hoej nok til at shippe til midten med mindre vi ved at villain kan squeeze med marginale haender/air.
Pokerheh...
Ja jeg ved godt det er godt at bygge pots med stærke draws.. Forstår jeg ikke hvorfor du siger til mig? Har jeg sagt andet?