PLO100

#1| 0

har ikke det store kendskab til villain her, hva gør vi?
Seat 1: dogtriumph ($99 in chips)
Seat 2: Villain ($101.85 in chips)
Seat 3: HERO ($171.50 in chips)
Seat 4: mariomarii ($173.50 in chips)
Seat 5: Darreta ($100 in chips)
Seat 6: 3card4card ($32.10 in chips)
MR_CAPO: posts small blind $0.50
mariomarii: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to MR_CAPO [7d Th Qs Ah]
Darreta: folds
3card4card: folds
dogtriumph: folds
Xr8ed: raises $2.50 to $3.50
MR_CAPO: calls $3
mariomarii: calls $2.50
*** FLOP *** [3h 7h Jc]
MR_CAPO: checks
mariomarii: checks
Xr8ed: bets $10
MR_CAPO: raises $23 to $33
mariomarii: folds
Xr8ed: calls $23
*** TURN *** [3h 7h Jc] [2s]

06-05-2009 13:29 #2| 0

Åbner villain light fra knappen, kan du sagtens 3-bette denne hånd pre. CR floppet er en fin linje, men pot floppet. Som spillet pot turn. Det ligner meget et draw han er ude på alla 456x 8910x. Men det kommer meget an på hvordan han behandler sine draws og made hands? Han kunne også sidde med KKxx evt med hjerter. Eller noget 4537 agtigt noget.

08-05-2009 09:08 #3| 0

resten af hånden går sådan her, hvorefter 2 regs ved bordet sviner mig i ca et kvarter...de mente jeg absolut ikke havde foldeq der...hmmm

Hero: bets $73.50
Villain: calls $65.35 and is all-in
Uncalled bet ($8.15) returned to Hero
*** RIVER *** [3h 7h Jc 2s] [9h]
*** SHOW DOWN ***
Hero: shows [7d Th Qs Ah] (a flush, Ace high)
Villain: mucks hand
Hero collected $204.20 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $207.20 | Rake $3
Board [3h 7h Jc 2s 9h]
Seat 1: dogtriumph folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: Villain (button) mucked [5h 7s 8c 7c]
Seat 3: Hero (small blind) showed [7d Th Qs Ah] and won ($204.20) with a flush, Ace high
Seat 4: mariomarii (big blind) folded on the Flop
Seat 5: Darreta folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: 3card4card folded before Flop (didn't bet)

08-05-2009 12:50 #4| 0

Farvekoder er altså temmelige vigtige i PLO.. Det er sgu lidt svært at overskue hånden ellers.. Hvis du gerne vil have hjælp og analyseret hånden, vil det hjælpe dig lige at bruge det minut det tager at sætte dem på:)

08-05-2009 14:00 #5| 0

Synes du spiller hånden fint. Du lægger selv linien med dit CR på floppet, jeg mener, at det er skidt, hvis du CR floppet for at spille en blank turn passivt, evt. med et check-fold.

Så wp og udnyt dit table image vs. donks, som ikke forstår playet.

Btw vil jeg mene, at du har masser af FE her på turn.

08-05-2009 14:13 #6| 0

Hmmm.. meget interessant hånd faktisk.
Ja jeg synes nu godt jeg kan sætte mig ind i villain´s situation der. Synes på én måde den er spillet aaaaalt for aggressivt og alligevel får du med dit reraise på floppet det til at se ud som om villain er på farvetræk med et (for lille) semibluff-bet og at det er det at du dækker op for ved ikke at give ham odds til et farvetræk med dit reraise. Muligvis er årsagen til at du ikke får et potsize reraise på floppet at han frygter flush/streg og lige vil have turnen med førend han evt. vil raise max. Han sætter dig helt klart ikke på J-set og det er vel det der får ham til at calle dit turnbet. Har du spillet ligesådan før kunne jeg have spillet som villain tror jeg. Værste scenarie for villain er J-set som er likely med dit preflopraise, og som du i mine øjne repræsenterer flot med din linie. Problemet som jeg ser det er, at villain ikke sætter dig på J-set, formentlig pga. tidligere historik, og laver et flot call på turn. Så er det jeg tænker, betaler det her sig i længden.

Btw. hvad ville du have gjort ved et potsize reraise på floppet?

Blev vist lidt rodet...

Mine 5 cent

08-05-2009 14:22 #7| 0

@ 5thave

Det blev lidt noget sludder ja.

"Muligvis er årsagen til at du ikke får et potsize reraise på floppet at han frygter flush/streg". Hvis villian har floppet et set, så kan du være sikker på, at pengene ryger til midten her med det samme. Decideret skidt af villian, hvis han ikke rester her, da der er så mange kort han ikke vil se på turn.

"Btw. hvad ville du have gjort ved et potsize reraise på floppet?". Hvis det er tilfældet caller vi selvfølgelig allin hver gang, ellers må vi aldrig CR flop her.

08-05-2009 14:39 #8| 0

Sætter villain på lavere fd eller gutter og shipper stacken på turn og skulle han calle mig må jeg håbe jeg suger ud.

Tvivler lidt på et set pga. alle de draws der er derude, så ship it in.

08-05-2009 20:16 #9| 0

ja, sorry med de farvekoder, første gang jeg poster her så skal lige lære det:)
@ 5thave

forstår ikke lige hvor du vil hen, klart han ik er bange for topset selvom det er i min range, men med mellem set skal han da bare reraise og få skillingerne godt ind mod alle de hænder jeg ellers kan ha...

resten af jeres kommentarer stemmer fint overens med hva jeg selv tænkte, kom bare lidt i tvivl pga reaktionen ved bordet...:) mente jeg havde masser af FE vs hans range og masser af outs hvis han kunne calle turn, havde ik lige sat ham på et set der og forstår faktisk ik hva han får ud af kun at calle mit CR.

tak input!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar