Yo.
UTG åbner relativt bredt og kan have de fleste dobbelt suitede hænder, pp's og andet stads. UTG+1 er noob og folder stensikkert til et 4bet. Omaholic79 squeezer og umiddelbart har han aldrig store par, men derimod oftest gode rundowns, wraps eller andre connectede hænder. Jeg tror han squeezer bredt i dette spot, fordi han har position på nooben postflop.
Min hånd er flot, men problemet er, at den ikke spiller særlig godt 4vejs, no? Jeg synes derfor det var oplagt at 4bette fordi min hånd spiller godt imod omaholic79's formodede range, fordi der er lækre døde penge at hente, og fordi at han måske en sjælden gang imellem folder.
Like?
Button: seat 6
Players in round: 5
Seat 7: Hero ($99)
Seat 9: enga129 ($330.25)
Seat 10: buddha1309 ($258.65)
Seat 3: Raipe65 ($108)
Seat 6: Omaholic79 ($295.95)
Hero posts big blind ($1)
enga129 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [A♠, 6♣, K♣, 4♠
buddha1309 raises $4 to $4
Raipe65 calls $4
Omaholic79 raises $18 to $18
Hero raises $62 to $63
plo100, 4bet pf med ak46ds
Du siger omaholic umiddelbart aldrig har stort par, why??
Hvis buddha raiser light, så tror jeg ikke jeg har noget imod det, men det er ikke noget jeg gør så meget i selv, at cold 4bette.
@morjen
"Du sidder med kun 99$"
wat?
@Grethe
Dunno faktisk, nok de fleste store hænder og store rundowns. Måske også QQ med blockere til AA og KK på siden. Pointen er, at jeg tror, at omaholic næsten altid har rundowns og wraps, fordi han er relativt kompetent.
@koller
Store par har han sjældent, medmindre de er rigtig flotte på siden. Det ville være åndsvagt at 3bette dårlige aaxx og kkxx 300bb's dybt og højst sandsynligt ende 3vejs postflop med en hånd der sjældent flopper rigtig godt.
Jeg tror også han 3better ret light i dette spot, hvilket jeg også argumenterer for i OP.
Hans 3 betting stats er mindre relevante end hans squeeze tendenser.
Du har ret pokerheh, han squeezer 6.7%.
Det var dog ikke noget jeg var klar over ingame, ligesom jeg ikke var klar over hans stats, men jeg havde, om ikke andet, et ret godt billede af dem.
Hvad er definitionen på et squeeze? Har ikke helt forstået, hvordan det bliver beregnet.
Martin
Et squeeze er når der er et raise og et call før der bliver reraiset og man "squeezer" manden i midten.
OP
Jeg ender sgu vist med at have svært ved at svare på den her, fordi jeg synes det ender med at blive et meget matematisk spørgsmål mht deres raise%er osv.
Du ender i en fit/fold situation for villain paa flop. Du kan ikke komme i en situation hvor du dominerer draws, dvs du skal floppe top par eller flush draws for at det kan betale sig at komme ind paa floppet.
Jeg kan godt lide dit move hvis du har formodning om at du kan faa 2 fold preflop, eller et fold preflop og et fold paa flop. Dvs hvis villains er ikke/marginalt taenkende og kan slippe 1pair+ type haender paa floppet hvor de boer komme ind pga dead money.
Hvis din range paa Omaholic er praecis, ved jeg ikke om jeg synes din haand spiller supergodt mod den, men du har evigt ret i at du ikke skal spille din haand OOP i en multiway pot.
P.S. Havde fejllaest stack sizes, troede du var dybere med Omaholic. Med din stack har vi naturligvis ingen FE paa flop.
@ OP
Sagen er sådan set meget enkel.
Hvad er villains squeeze range?
Din hånd er målt på hot/cold equity ret god og det er en fin nok hånd at fastplaye PF hvis man kan få pengene ind mod en bred range. Der er ingen tvivl om at hvis du skal se spytte penge i kassen med denne hånd i det her spot så er
4bet >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> call.
Så hvis villain fx har top 15%-20% er det helt fint da du flipper mod den range og må formodes at få de to første til at folde tit og tage potten ned PF ind i mellem.
Hvis på den anden side villain kun squeezer ca 5%-8% er det langt tættere da han skal folde en pæn mængde siden din eq falder til en 40%-41% stykker (Husk på at de første gutter stadig kan vågne op med AA eller premium KK som i AKKTss eller AKK4ds som har dig kneppet)
Hvis han sq 20% (hvilket er meget) så er jeg med på den. Hvis han er mere sane med en 5%-7% så er jeg ret overbvist om at det er skidt move. Så ville jeg hellere 4bette T987ds/9876ds eller TT99ds/JJTTds/QQTTds, eller mest oplagt: AKKss, AKKds, AQQBds, ABBBds (og obv AA)