Seat 5 is the button
Seat 1: ALLinforeverxx ( $180.55 USD )
Seat 5: ailiceC ( $115.75 USD )
Seat 6: hero :d ( $115.95 USD )
Seat 10: BenjiDenmark ( $69.61 USD )
HERO posts small blind [$0.50 USD].
BenjiDenmark posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 8♥ Q♠ 9♦ J♠ ]
Villian 1 calls [$1.00 USD]
Villian 2 raises [$4.50 USD]
HERO calls [$4.00 USD]
Villian 3 calls [$3.50 USD]
Villian 1 calls [$3.50 USD]
** Dealing Flop ** [ Q♦, 7♦, 9♠ ]
HERO checks
Villian 3 checks
Villian 1 checks
Villian 2 bets [$18.00 USD]
HERO?
Reads:
Villian 2 er en god PLO100 spillere.
Hans stats ser dog lidt "fishy ud" 42/19 med en 3bet% på 4.
Men han spiller godt med de stats :)
De to andre er for mig ukendte, har 29 hænder på den ene.
Så har aldrig rigtigt spillet med dem.
Effective stacks er 115bb.
Jeg kan potte op til 72 (og stadig have omkring 40 bag).
Hvad er action =o?
PLO100, 4vejs pot, OOP.
3-better PF.
Jeg synes flop lead er langt bedre end check.
(du har BTW glemt at skjule dit nick ved stacksizes)
jeg 3 better pre. med dit
gutshot draw og bd flushdraw jammer jeg flop.
Er enig med jeres 3bet pre.
- Nu er en af grundene til jeg ikke gør det netop Villian 2.
Han spiller EKSTREMT meget tilbage imod mig, og ved godt at hvis jeg 3-better OOP er en KKQ / QQJ hånd godt at 4-bette i hans spot.
Har en hånd hvor han kommer ind imod mig med KKQJ nosuit på button vs min 78910J (flop slog 89 og vi havde et PSB tilbage) men bare et eksempel på han godt ved hvad jeg 3-better meget.
Og han VED jeg aldrig 3-better AAxx her medmindre det er ds.
På floppet
Er det virkelig bare et skub?
@djowgern
Hvis du flopleader
Er det så for at få det ind til et RR eller ?
Foretrækker selv at c/r når jeg er first to act, og mener at min hånd er spilbar eller bare c/c og få en tør turn.
Men er det så simpelt at få det ind på floppet her?
Mener:
Han er en god spiller - han gør det ikke med dårligere hænder end som minimum NUT fd, da han ved der er så mange til at acte efter ham og han kunne få det profitablet ind vs 2 all ins.
AAxx no suits / et suit?
AA95, et suit?
Ville du 3-bette den OOP med den action bag dig / generelt?
Kun AAxx ds eller KKxx ds jeg kunne finde på at 3bette her.
Okay lad os lige få følgende på det rene:
Jeg er godt klar over denne hånd skal 3-bettes.
Dog ikke i dette spot vs ham.
Jeg er dog begyndt at 3-bette KK/AA OOP, men det er kun når det er ham der raiser og der ikke er andet action, da jeg ved at han kan finde på at 4-bette QQxx eller KKxx vs mig.
MEN denne hånd er spillet som den er.
(Jeg ved godt hvad jeg skal gøre imod ham).
Mit spørgsmål er om mit FLOP spil ikke min linje.
Jeg synes i oevrigt det er fint at undlade at 3 bette saafremt vi kan faa svagere spillere med i potten. Vi flopper ganske fint til multiway spil.
Men det er fjollet at "balancere" sin tre betting range ved at fjerne AAxx.
Jeg 3better altid AAxx ip
Men pokerheh
Vi snakker OOP.
Mener du at jeg skulle have 3betted her med AA95 et suit eller noget i den stil?
Det er lidt det jeg søger.
Jeg skriver ikke jeg ikke 3-better AAxx, jeg 3better altid hvis den er doublesuited / evt AAJJ med et suit oop.
Men de dårlige AAxx hænder flatter jeg altså bare i det her spot.
Og han VED jeg aldrig 3-better AAxx her medmindre det er ds.
Not good.
Og jeg har IKKE AAxx i denne her, derfor ville det være dumt at 3bette den :)
Fordi han netop kan finde på at komme ind med QQxx / KKxx vs min JQ89
Derfor kalder jeg.
Det er også derfor jeg skriver, jeg ikke vil tale om mit linje spil men mit flop spil da det er der jeg har problemer, mate:)
+1 til Pokerheh
Det her er ikke et must 3bet preflop. Vi er oop og hvis BB og limperen er dårlige spillere vil vi gerne have dem med i potten fremfor at isolere os selv mod den spiller som vi synes er god.
Og så god er den her hånd heller ikke.
Jeg stikker ud på floppet 4vejs. Vi kan ikke forvente at villain 2 cbetter særlig ofte 4vejs. Som spillet c/c, af samme grund. Jeg ville c/r hvis jeg havde et read på villain2 at han cbetter super aggro.
Lad nu VÆRE med at køre i mit preflop spil. (Hvis det var +1pokerheh pga. hans snak om mit Preflop spil)
Og snak om mit flop spil.
LÆS hvad jeg skriver mht. pfr.
og kommenter på FLOP spil.
Der er knyttet en kommentar til mit flop spil i denne tråd resten handler om PFR som jeg har givet en forklaring på.
Jeg er ENIG i at jeg skal 3-bette hvis jeg har AA/KK og ved han kommer light ind vs mig men jeg har en SKOD hånd vs hans 4bet range, derfor flatter jeg med
Jeg bryder mig ikke om c/c her.
Det er lead og se hvad sker--eller c/r eller c/f
Jeg er normalt ikke tight--men her var måske en af de gange hvor jeg ville tænke--ahh fuck it jeg folder
Flop spillet er dikteret af preflop spillet. De to kan og boer ikke adskilles.
c/c flop/jam turn linien er fin hvis vi er heads up. Jeg bryder mig ikke om den i en firevejs pot.
@NoPokNoFun:
Preflop og flop er kædet sammen og kan og bør ikke adskilles bl.a. fordi du kommer i den situation du netop kommer i i den aktuelle hånd.
En af grundene til at jeg vil 3-bette PF er pga. din dårlige position - både absolut og relativt, hvor du bare ofte kommer i shitty spots hvor du flopper et-eller-andet og stadig har en eller to spillere til at acte efter dig (såfremt IR overhovedet c-better).
Jeg leader floppet og afventer action. Jeg kommer ind hvis situationen er til det. Jeg folder hvis der er for meget action. Nu hvor du sidder i den position du gør bør du imo udnytte det til at få mest mulig information. Ja, at bette for information er generelt skidt, men din hånds styrke + din position gør at du kan bette for value samtidig med at du finder ud af hvad der foregår i hånden.