Villain har siddet ved bordet en orbit og han har sin stack fra sin første hånd hvor han kommer ind preflop med KKJJ mod AAxx og suger. Så der er ingen reads.
Jeg er lidt bange for at komme med at for mange tanker om spottet, da det måske kan farve de svar jeg får. Men fra min vinkel ligner det at jeg skal sige butik i spottet der. Men er jeg dækket af et højere farvetræk evt med en Q her?, får så kommer jeg semiskidt ind.
Seat 1: Villain ($202)
Seat 1: villain2 ($157)
Seat 1: Villain3 ($98)
Seat 1: Hero ($112)
Villain 2 posts small blind ($1)
Villain 3 posts big blind ($1)
Hero 5♠ 5♦ 2♠ 2♦
Hero raises to $4
Villain calls $4
Villain2 folds
Villain3 folds
flop. Q♠ 4♥ 6♠
Hero bets $6
villain raises $28
Hero?
PLO100, 5522DS std ind med stakken?
Jeg folder og kommer hurtigt videre. Du har sådan set kun par 5 med et baby flush draw, selv mod bunden af hans range kan du være bagud, og tror bestemt du er langt langt bagud i dette spot.
Han har dog også stadig en gutter morjen.
Vil ikke selv kommentere på spottet, da jeg simpelthen er for lost!
jeg er godt nok en tør banan hvis jeg folder den der handske preflop i et 4-vejs game
Folder aldrig to par hjemmefra og da slet ikke dobbeltsuited, er folk klar over hvilke syge odds man stort set altid får for at set-minde + implied odds hvis man klonker sit set.
I spottet er jeg lidt waaah, alt efter hvordan Villian spiller, så er jeg aldrig rigtig glad for at komme ind her. Hvis han bare potter hele hans range, 5-7, sets, par og fd så gør det spottet lidt anderledes, men det ligner jo umiddelbart noget der skal fastplayes som jeg bare typisk synes er Q med noget farvelade på siden og vi er generelt bare sjældent rigtig godt inde her. Hvor om alt er, så skal vores hånd stort set altid c-bettes, i spottet får så at vide vi er bagud. Videre. :)
Folder aldrig to par hjemmefra og da slet ikke dobbeltsuited, er folk klar over hvilke syge odds man stort set altid får for at set-minde + implied odds hvis man klonker sit set.
I spottet er jeg lidt waaah, alt efter hvordan Villian spiller, så er jeg aldrig rigtig glad for at komme ind her. Hvis han bare potter hele hans range, 5-7, sets, par og fd så gør det spottet lidt anderledes, men det ligner jo umiddelbart noget der skal fastplayes som jeg bare typisk synes er Q med noget farvelade på siden og vi er generelt bare sjældent rigtig godt inde her. Hvor om alt er, så skal vores hånd stort set altid c-bettes, i spottet får så at vide vi er bagud. Videre. :)
er enig med MrBrown.
Best case er vi mod noget 357x, 578x eller set hvor vores fd spiller. Problemet er vi meget vel kan være mod Q+fd, bare par generelt + fd. Så trækker vi tyndt. Så meget sjældent vi er godt-godt inde imo.
Ang preflop play(hvis du vil have mening omkring det):
Ofc spiller vi den.
// KD
Helt fint raise preflop, raiser den også selv hver gang. Flop cbet er fint, men når han rr er jeg væk. Når vi kommer ind er vi alt for tit dårligt inde.
well spil den som Ivey ville gøre, bedømt udfra pad plo gamet : O)
limp call og smid lortet ind og sug selvom du er i hullet.
I et 4 handed game ville jeg også åbne den, i et 6 handed ville den nok ryge i mucken relativt ofte som first to act.
i dette spot bet folder jeg floppet, overvejer ikke engang at fortsætte med hånden efter han potter, vi spiller super ringe imod hele hans range.
Det virker som om at der er konsensus omkring fold. Hero valgte også et fold i situationen :-) tak for kommentarer
4 handed er det helt fint at raise pf. Som live siger, 6 handed UTG ryger den i mucken herfra. På floppet folder jeg bare til hans raise, hvis du 3better og bliver kaldt, er du like altid jævnt skidt inde.
Den er fin at spille pf, også 6-handed, fordi den spiller rigtig godt hvis vi bliver 3bettet.
Nu, fold.
Standard preflop, jeg folder heller ikke. Folder dog med det samme i det spot du bliver udsat for på floppet.
Fold PF er latterligt nittet 4vejs. UTG 6vejs er det obv mere tæt men jeg åbner nok stadig 100 ud af 100.
Jeg c/c flop med mindre villain er passiv. Ud fra devisen, at jeg ikke vil raises og der er masser af turn kort jeg kan lave larm på.
@Holch
c/c´er du 3 streets hvis vi spiker farven på turn, eller hvordan ser din linje ud i et sådant spot?
@ Peter
Kommer an på en masse ting. Reads, dynamik, sizing, timing og de præcise kort der falder af.
Men farver er ikke de eneste kort vi kan conteste potten på. Enhver 2, 3, 5, 7, 8 er også gode kort. Mod nogen villains kan vi også lave larm på specielt en Q og i mindre grad en 4 og en 6
Jeg vil godt lige tilføje til mit første indlæg: Hvis villain er tilpas aggro så bet/3better jeg. Hvis fx jeg er villain på knappen så er det oplagt at 3bette.