PLO100 - AAxx + wrap - turn action?

#1| 0

Spillet er på PartyPoker. HERO tager et skud på PLO100 da der ingen PLO50 borde kører.

Villain virker som en rigtig god gammeldages donk. Har blandt andet flatcallet cbet for så at leade turn hvor han bliver kaldt, og så leader han igen på river og snap folder til et clickraise.

Villain kan også godt lide at limpe i late position, og tja han virker til ikke at have så godt styr på spillet og laver nogen håbløse bluff moves.

Villain-2 virker sane og tight. Har ikke set ham reraise pre før, og derfor vil jeg hellere spille en mindre pot postflop mod ham for at se hans action an - end at jeg gider spille mine esser rimelig face-up (imo).

Vil gerne høre svar på hvad i synes turn action skal være. I må self også gerne feedback på pre og postflop spillet hvis i synes der er nogen tilføjelser.

***** Hand History for Game 9659174076 *****
$100 USD PL Omaha - Wednesday, September 22, 19:45:04 EDT 2010
Table Table 167020 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 5/6
Seat 1: Villain ( $96.76 USD )
Seat 2: Hero ( $157.35 USD )
Seat 4: Villain2 ( $126.87 USD )
Seat 6: WutWutNDaBut ( $100.19 USD )
Seat 3: jhmjh1 ( $108.20 USD )
WutWutNDaBut posts small blind [$0.50 USD].
VIllain posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T A J A ]
Hero raises [$3.50 USD]
jhmjh1 folds
Villain2 raises [$6 USD]
WutWutNDaBut folds
Villain calls [$5 USD]
Hero calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 5, 8, K ]
Villain checks
Hero checks
Villain2 checks
** Dealing Turn ** [ Q ]
Villain bets [$11 USD]
Hero?

Som regel cbetter jeg floppet, men 3vejs mod en nit/tag gut der clicker pre og en donk foran mig checker jeg. Hvis jeg cbetter floppet og turn completer diverse straight og flush draws tvivler jeg på at jeg kan finde Fold EQ frem, men nu giver turn mig lidt ekstra outs og så er spørgsmålet hvad i gør til Villains turn action :)

23-09-2010 03:56 #2| 0

du har altså et wrap på turn :)

jeg caller bare turn kan ikke rigtigt se fidusen i at raise.

23-09-2010 04:13 #3| 0

fold,du har 9 outs som sagtens kan være split pot outs + du kan komme gevaldigt i klemme i den pos. du har. + hvis du rammer er det ikke sikkert du får betaling, og du har næsten intet investeret i potten...derfor siger jeg fold.

23-09-2010 05:08 #4| 0

cbet flop, IMO.

23-09-2010 08:38 #5| 0

Som spiller kalder jeg turn. Du har 7 nutstraightouts + 5 (nok 5'ere og 8'ere) outs for 2 par, som nok er gode hvis Villain2 folder.

Derudover kan du checke bag ved flushriver og han checker bag, hvis du får lyst. Jeg vil dog som oftest bette river tungt hvis han tjekker til mig på flushriver.

Din hånd kan også være god pt., så jeg synes der er meget equity for at kalde.

23-09-2010 17:58 #6| 0

Flat turn. Du behøver ikke at ramme en streg for at vinde potten. Når villain checker sin AKT3, eller par + fd på en blank vinder vi altså et SD.

Desuden skal folk komme ud over kun at tælle nut outs. Det er vigtihgt at holde det for øje, men husk på at vi har så meget som 18 outs mod to par og som sagt at vi kan vinde hånden UI.

Det kan også være til vores fordel at der er en farve derude. Det giver os nogen "fake outs" som vi kan bluffe.

Største problem ved vores turn beslutning er at vi ikke lukker action. Men det er altså relativt usandsynligt at villain2 bag os vågner op med en hånd givet at han checkede floppet

24-09-2010 04:29 #7| 0

Jeg raiser turn til 30--hvis nogle af villains kommer over toppen folder jeg--jeg tror villain 2 folder og villain oftes gør det samme--en gang imellem kalder han--så spiller river sig selv--og en gang i mellem kommer han over toppen

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar