Standard spillet?
$100.00 USD PL Omaha - Wednesday, March 24, 07:47:11 ET 2010
Table Lammtarra (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 1: Villian ( $152.35 USD )
Seat 3: RoiBS ( $249.97 USD )
Seat 5: KLAVZDAVID ( $201.38 USD )
Seat 6: HERO ( $90.95 USD )
Seat 8: lou585858 ( $21.40 USD )
Seat 10: Emmtuu ( $69.87 USD )
lou585858 posts small blind [$0.50 USD].
Emmtuu posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 9♠ 7♣ 8♥ T♠ ]
VILLIAN raises [$3.50 USD]
RoiBS calls [$3.50 USD]
KLAVZDAVID folds
HERO raises [$15.50 USD]
lou585858 raises [$20.90 USD]
Emmtuu folds
VILLIAN raises [$80.70 USD]
RoiBS folds
HERO raises [$75.45 USD]
VILLIAN calls [$6.75 USD]
Eller hvad?
Villian spiller: 25/19 med en 3-bet % på 6.
Han har ofc AA, ved vi vidst alle.
Men er det ikke meget standard at komme ind her med de penge der i forvejen er i potten? (lig mærke til 90bb)
PLO100, AI?
Som du kan se i mine tråde, så kommer jeg ikke væk fra ret meget i PLO, så ser ganske std. ud i min donkede verden, hvorfor du nok spewer:-)
Du skal kalde 75 for at vinde en pot på 215 får jeg det til -> snapcall!
Jeg kan slet ikke se grund til at RR pre flop, jeg vil langt hellere se et flop her med denne handske, da vi jo aldrig er favorit AI pre i en multiway pot.
Du spørger om det er std at komme ind her med de $ der er i puljen,
men du har jo allerede truffet din beslutning om at du gerne vil AI da du RR.
Ellers er det jo helt skævt at RR her, for man kan slet ikke folde efter det RR du har lavet, da vi ha smidt ca 17% af hvores stack ind.
Jeg syntes ikke det er +EV at stille sig selv i dette spot med den handske.
hvores lille flush draw er jo stort set intet værd i en multiway pot, kan bruges som blocker. Hvis vi kommer AI med 2/3 andre her ser det skidt ud hvorfra jeg sider.
Måske er det bare mig der er tight, som min bankrådgiver, men jeg kan bare ikke få regnestykket til at gå op.
Men ok hvad havde isildur01 gjort ?
han havde gået AI vundet og bustet 10m senere
Men glemte faktisk at besvare dit spørgsmål.
Jo jeg havde også gået AI, hvis jeg var i det spot.
Men jeg havde helst undgået det spot.
Jeg kan godt li dit 3-bet men nøjes med at kalde hans 4-bet. Men hvis du har variansen på din side er det bare afsted. Han har 9/10 aaxx dobbeltsuit så er jo lidt i front.
Jeg kan da se den mening i dit 3-bet at din modstander ikke fremover kan sætte dig på et højt par når du raiser pf.
Forstår ikke.
Hvad 3-better i OOP hvis i gør det?
Er enig med Ernie. Synes den er for dårlig at 3bette med på PLO100.
Hvis du endelig vil være lidt funky så gør det med noget 9TJQ suit agtigt halløj da de spiller langt bedre på langt flere boards end direkte wrap hænder i middle-enden af skalaen.
Perfekt spillet.
Det eneste du skal bekymre dig om ifht 3bets oop er, at du ikke lader den vægte meget kraftigt mod rundowns, så husk at inkludere de gode KK/QQ og de dårlige AA ;-)
3bettet er std imo. Men jeg vil godt påpege at EV ved 3bet med den slags hænder stiger drastisk med antal bb. Klart bedre hånd at 3bette for 150bb end 100bb endsige 90bb.
Om du skal kalde 5bettet eller ej kan vel udregnes ret enkelt ved brug af en lommeregner og propokertools
Super std 3 bet baade IP og OOP. Du kan maaske eksperimentere lidt med din bet sizing og se hvordan det gaar (bare du husker at balancere) - men prima handske at balancere din 3 bet range med.
Som spillet ogsaa super std at faa det ind. Da du ikke engang sidder med 100bb kan det ikke vaere anderledes.