Aften,
Jeg har svært ved at blive enig med mig selv om turnaction her..
Villain er en dårlig reg, som jeg har spillet både HU og i 6max. Han er solidt tabende over en fin sample.
Han spiller 42/26/1.8, åbner SB 29%(!) og folder 25% til 3bets. Med andre ord - han kan godt li' at se nogle kort på bordet!
Postflop er han mere tricky end stats antyder og jeg har bl.a. set ham c/r river HU med blockers. Han kan spille draws både hurtigt og sløvt, det svinger.
Han ser Hero som 26/22/2.4, 3b 12% i BBvSB, cbet 62% i 3b pots, turn cb 44%.
6 max, atm 4-handed.
Hero: 132$ (BB)
Villain: 232$ (SB)
Hero: 8♥9♥9♠T♣
Villain raises 3$
Hero raises 9$
Villain calls
Flop: 7♥7♦K♥ - pot: 18$
Villain checks
Hero bets 12$
Villain calls
Turn: 6♦ - pot: 42$
Villain checks
Hero ??????? (Vi har 111$ bag)
Ved bet vil jeg gerne høre tanker om size, samt riveraction...
PLO100: BBvSB, 3b turnspot
Folder folk, og i særdeleshed sådan en villain her, nogensinde Kxxx her heads-up? Jeg er selv en HU-n00b, så det er bare et nysgerrigt spørgsmål. Jeg kan desværre ikke komme med et brugbart svar på hånden.
Call er nok superior pre, ja.
Jeg 3better fordi vi lige er blevet 4-handed, villain åbner løst i SB og caller med hænder jeg dominerer.
Hånden er fra 6max. Dno om han folder Kx, men jeg tvivler.
3bet pre er fint hvis han åbner for løst i sb; det er super exploitable og jeg vil tro du kan 3bette op mod top30%.
Turn checker jeg nok bare bag og realiserer min equity og evaluerer river. B/c er lidt iffy og bet/fold er decideret dårligt.
Enig med JOeLOL her.
IP blind vs blind er handsken og en masse andet lign godt at 3bette da vi netop kan exploite sb.
som JoeLoL siger så kan vi enten checke da vi har noget equity ellers ville jeg tage en anden ligne der hed 1/3 pot on turn - da det ligner et FH bet - så leveller vi forhåbentlig SB til at tro at vi vil ha ham til at calle , hvor vi i virkeligheden helst vil ha et fold som vi forhåbentlig også får.
Ellers igen check på turn og evaluerer på et evt river kort.
@ Joe og OAKP
Jep enig i at vi kan 3bette bredt. Men denne her bandit åbner kun 29%, hvilket ikke er super bredt. Så fx at 3bette 30% mod ham er nok lige at stramme den.
Når det så er sagt, så har jeg det fint med at 3bette denne hånd. Den er køn nok.
@ OP
Jeg better mindre på flop. Mod tricky villains better jeg slet ikke. Med mindre jeg har tænkt mig at bet/kalde fordi jeg mener vi kan tage potten fra ham senere.
Turn/river action afhænger af tusind ting. Jeg kan se mig selv give op, b/f, eller checke bagude og kalde any river kort. Kommer an på villains flop range og hvad han gør med den nu og på river.
HolchKnudsen skrev:
@ Joe og OAKP
Jep enig i at vi kan 3bette bredt. Men denne her bandit åbner kun 29%, hvilket ikke er super bredt. Så fx at 3bette 30% mod ham er nok lige at stramme den.
Når det så er sagt, så har jeg det fint med at 3bette denne hånd. Den er køn nok.
Jeg havde faktisk overset den stat i farten, så jeg er helt enig med dig.
HolchKnudsen skrev:
@ OP
Jeg better mindre på flop. Mod tricky villains better jeg slet ikke. Med mindre jeg har tænkt mig at bet/kalde fordi jeg mener vi kan tage potten fra ham senere.
Turn/river action afhænger af tusind ting. Jeg kan se mig selv give op, b/f, eller checke bagude og kalde any river kort. Kommer an på villains flop range og hvad han gør med den nu og på river.
Jeg har det ok med at checke flop tilbage, men jeg har det samtidig sådan lidt, meeh. Som don også snakker om på bfp så er vores range så weak når vi checker tilbage, at vi bliver barrelet rigtig tit af dygtige villains. Det kan vi selvfølgelig opveje ved at balancere vores checktilbage range men gør vi det i praksis? Vores hånd kan tåle et turn-bet men så er vi også ved at være der hvis den bricker igen. Jeg kan godt lide at checke flop tilbage med god equity, men så vil jeg gerne kunne kalde to tønder.
Hader du i øvrigt ikke at b/f turn hvis du ved at du bliver owned bare en brøkdel af gangene?
Som don også snakker om på bfp så er vores range så weak når vi checker tilbage, at vi bliver barrelet rigtig tit af dygtige villains. Det kan vi selvfølgelig opveje ved at balancere vores checktilbage range men gør vi det i praksis?
Well. Der er en god del turn/river kombier som vi nemt kan kalde ned. Så det er jeg ikke så bekymret for. Desuden barreler villain ikke 2 gange 100% bare fordi vi checker. Så imellem at kalde ned på den pæne mængde gode kort og se et SD for kun 1 barrel, så realiserer vi vores equity ret ofte.
Det er sjovt du ikke vil b/f turn for ikke at blive ownet. Det er præcis det jeg vil undgå på flop.
Angående balance: Ja det balancerer jeg. Jeg checker fx og TP med fd bagude, eller trips lav kicker + lav fd. Edit: Langt fra altid, villain afhængigt.
Hader du i øvrigt ikke at b/f turn hvis du ved at du bliver owned bare en brøkdel af gangene?
Cit
Det sker ikke ofte at vi bliver bluff c/r her. Det der med at floate luft oop på parrede borde i rr pots er altså ret fancy.
Men som jeg også antydede så b/f jeg ikke hver gang. Som jeg sagde kommer det an på villain. Check bagude for at inducere bluffs er også en option. Det samme er at checke bagude for bare at give op UI.
Jeg tror også jeg hælder mest til at checke flop bag og regner med at det er bunden af min check back range.
Vi kan snildt kalde turn og decide river, og som HK nævner, er det jo langt fra altid han better turn + river.
Jeg synes heller ikke vi opnår vildt meget ved flop bet da vi ikke folder bedre hænder og draws ud, og de non-draw hands han har som vi er foran har - i absolut worst case - 9 direkte outs.
3better helt sikkret pre, hånden en fint pæn.
Jeg cbetter flop som oftest, eller som i ca altid.
Turn checker jeg bag her, da jeg kun vil bette turn, hvis jeg også better river og det har jeg ikke lyst til her. Villain folder ikke Kx på turn og obv slet ikke 7xxx.
Ville hade at bf turn, så har det fint med at ch bag turn.
Vs et riverbet på en blank tror jeg altså bare jeg er væk.
Cool diskussion guys, mange gode tanker.
Jeg er enig i, at der kan være merit i flop check back vs cbet.
I spottet tænkte jeg, at denne tekstur burde jeg bette med tæt på 100% af min BBvSB 3-betting range...
.. og det spændende sluttede ikke her:
Villain checks
Hero checks
River: A♥ - pot: 42$
Villain checks
Hero bets 28$ <---------- To VB or not?
Villain raises 82$
Hero folds
Turn checker jeg bag her, da jeg kun vil bette turn, hvis jeg også better river
Det er et kæmpe leak at tænke sådan i PLO. Der er utrolig mange gange hvor vi skal bette en marginal og meget vulnerable hånd IP. Fx TP, overpar, svage to par hænder.
HK
Altså jeg mente her i denne hånd. At jeg i denne hånd kun ville bette turn, hvis jeg også har tænkt mig at bluffe en blank river med denne hånd.
OP
Det er sgu en gutfeeler den der. Vi har aldrig en kæmpe hånd, pga vores turn ch, men jeg synes også det er mystisk at han ikke raiser floppet, hvis han har trips/hus, da det er svært for ham at få skillinger i potten oop. Men så igen, mange spiller deres trips sløvt.
Jeg folder typisk, med mindre jeg har set folk været banditter for alvor. Hvis jeg til gengæld har set dem banditte ud, så hælder jeg mere til callet.
Men så igen, hvad faen skal han lave om til bluff, som kommer til river her og ik har SD og derfor bare kan cc river for at fange bluffs?
Koller
Fair nok. Min fejl! Der er super merit i den tankegang i denne hånd.
Jeg skal for øvrigt have meget gode grunde til at kalde river. Men det er absolut noget jeg vil gøre mod en del villains. Som Koller er inde på er vi svage og vi ligner et bluff eller en svag farve - og altså hænder der b/f.
Så mod gode trixxy banditter ender jeg nok op med at mumle "fuck you" og spite calle.
Mod ABC regs eller dårlige fisk er det et grade school fold.
Tror jeg checker river mod ham her. Flere ting gør sig gældende
1) Den er lakrids mod et c/r. Uanset om vi b/f eller b/c så koster det os penge. Villain er tricky som du siger, så er det er afgjort muligt at han c/r.
2) Vi kan slet ikke udelukke A7, K7, KK fra hans range. Det er et fint spot at c/r de hænder i.
3) Det er meget muligt han ikke vbetter bedre farver men bare c/c dem. K med Q, J og T høj farve er hænder jeg forventer han c/c ofte.