Villain er reg 23/16 og har 3bettet 7% og den sample jeg har på ham
har tidligere set ham gøre noget helt retarderet som at 3bette fra bb mod et UTG raise og 4 callers med QT97r, kan dog ikke udelukke det var tilt.
har tjekket ham på PTR og han virker som en holdem convert, så kan ikke udelukke han bare 3better alle AA** kombos fra alle positioner.
***** History for hand R5-273290873-148 *****
Start hand: Mon Sep 24 00:48:01 CEST 2012
Table: Hayward [273290873] (POT_LIMIT OMAHA_HI $1/$1, Real money)
Button: seat 8
Players in round: 6 (6)
Seat 1: beerkag92 ($289.85)
Seat 2: tolisskouper ($51)
Seat 3: piconito ($299.85)
Seat 5: 4TD_sg ($103.55)
Seat 8: el-badger ($121.85)
Seat 10: firebrandpi ($156)
firebrandpi posts big blind ($1)
beerkag92 posts big blind ($1)
Dealing pocket cards
Dealing to piconito: [7♥, A♠, K♠, Q♥]
tolisskouper calls $1
piconito raises $5 to $5
4TD_sg folds
el-badger folds
firebrandpi folds
beerkag92 raises $16 to $17
tolisskouper folds
piconito calls $12
--- Dealing flop [9♥, 7♠, A♣]
beerkag92 bets $25
piconito calls $25
--- Dealing turn [4♠]
beerkag92 bets $86 ( pot bet )
piconito rewievs his options ????!!!! har 258$ tilbage i stakken.
Plo100 deep turn beslutning.
Hvad er hans 3bet% i BB?
Har intet imod (har intet imod = det jeg ville gøre) et 4bet, deep IP med en super handske vs en gut der er set 3bette Q1097r i blinds vs utg.
4bet - fold vs shove.
Jeg spiller den som dig og caller nu og ser action an på river.
Jeg synes forøvrigt et 4bet er fint pre - dog helst såfremt der er lidt dynamik eller han virker en anelse tiltet, ellers tror jeg call er bedre med hans stats - men så folder vi aldrig til et shove.
y er helt med på 4bet pre.
Dog vil jeg hellere gøre det i OOP, da jeg virkelig kan fucke med ham på en del boards med så dybe stacks i pos.
hans bet med Q1097r er ikke fra den her session, men bare noget jeg bed mærke i, fra en tidligere session.
Som de andre må 4bet pre være oplagt mod en gut som ham her.
Caller turn. Vi har for meget equity til at folde, har position og folder ikke noget ud, som vi er bagud til. Hans valuerange er vel AAxx (discarded qua blockers og board), Axxx+OESD, Ax9/7/4+ evt gutter, AxBBx med et flushtræk eller en gutter, JT98-ish hands, samt lidt sets fra doublede paired hands.
Han cbetter hovedparten af sin range på det her board. Hvor tit tror du han fortsætter med airballs og eksempelvis par+gutter på turn?
vi har ingen FE npr han potter IMO.
så han har kun A9+ og store træk i sin range.
vi smadrer alle hans draws og trækker helt fint mod A9.
spm er så om der er merit i at flatte og bluffe på straight completing rivers ?
Kan vi ikke calle turn med plan om at;
- Klonke: ♠ obv, K, Q, 7, A - lidt tricky though
- Bluffe: J, T, 8, 6 when checked to
Skyder han sidste tønde på en blank, er han pænt polariseret og vores callingrange bør(?) være relativt slim. Skyder han igen på et af streg-kortene, er det klamt, men vi må folde.
Shove turn.
En reg vil typisk ikke 3b deep oop med AAxx, medmindre de er virkelig flotte fordi han "afslører" sin hånd. Han har self AA en gang imellem, men vurderer det til at være >10% af hans range. Han har enkelte A9xx og dobbeltpins som har floppet/turnet sets, men synes helt klart hans range er vægtet imod draws. Premium rundowns som JT98 og 5678 med og uden spar har wrap og vil typisk reppe på A high boards. Vi dominerer disse draws og vil hellere straffe ham nu fremfor at give ham mulighed for at C/F river når han misser.
Omaha Hi Simulation ?
600,000 trials (Randomized)
board: Ac9h7s4s
Hand Equity Wins Ties
AsKsQh7h 29.53% 172,896 8,603
(AA**@10,99**@5,77**@5,A9**@20, 5678@20, T987@20, JT98@20):15% 70.47%
Jeg har vægtet hans range relativt statisk. Hvis vi, som Koch skriver, ikke har FE og mine weigthed ranges ikke er helt væk, er call mere +EV end shove.