@PLO100 (hånd taget fra 2+2)

#1| 0

Følgende hånd er taget fra 2+2. Der var så mange delte meninger, ville lige høre folk her på pnet.
Tror det var ca. 1/3 der mente kald for mere value hvis hånden blev 3-vejs, 1/3 der mente raise, 1/3 der mente fold grundet der muligvis var en del flushdraws der ødelagte ens hånd.
-----
is my raise here right or should i play it more passively and just call? i was of course hoping for at least 3 way pot after the action in front of me, that is why i raised...

Poker Stars $0.50/$1 Pot Limit Omaha Hi - 6 players
The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

CO: $113.60
Hero (BTN): $196.00
SB: $117.45
BB: $100.00
UTG: $95.10
MP: $44.15

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A 9 Q 3
1 fold, MP raises to $3, CO calls $3, Hero calls $3, SB calls $2.50, 1 fold

Flop: ($13.00) 8 5 3 (4 players)
SB bets $10, MP calls $10, CO raises to $52.35, Hero raises to $189.40, SB folds, MP folds, CO calls $58.25 all in
-------
I selve hånden står endelige resultat, men har jeg pt. lige valgt at fjerne.

28-01-2010 09:05 #2| 0

et call ser for mig helt blankt ud, ai eller fold, tror ikke der er den helt store ev mæssige forskel, hvis man kan lide varians eller vil have en dynamik på bordet så skub, kan man ikke så fold imo.

28-01-2010 09:29 #3| 0

well - den er da spændende. Jeg mener ikke bare den er så lige til.

Det eneste vi har er en nut draw + bundpar, dvs vi har ikke meget over 35% i dette spot. Derfor vil jeg nok call, hvor vi comitter os selv, samt invitere den nødvendige value ind som vi har brug for med kun 35% equity.

Vi kommer selvfølgelig ind på any blank turn - men ser helst at SB bare skubber ind over.

Jeg tror det er en af de få gange jeg ikke iso´er, for jeg er absolut ikke tilhænger af at komme ind med "naked" fd.

Hvis man ikke kan lide et ´high variance play´ - så mucker man den bare og konstatere at man er oppe imod et set.

Dion

28-01-2010 09:34 #4| 0

Da det meste af din value obv kommer fra at ramme en flush er et call ikke helt i skoven, da du ikke får set væk med RR og derfor lige så godt kan håbe på multiway da du ikke har show down. Du trækker til nuts og vil gerne have dårligere flushdraws med også selvom de skulle have straight outs eller bedre "made hands" som par eller 2 par.
du får ikke CO væk og du folder ikke på turn og da stacksize er som de er ved SB, MP og CO giver det ikke meget mening at forsøge at få dem ud da potten bliver "all in" på 117 dollars any way.

j

28-01-2010 09:48 #5| 0

Er lidt ærgeligt at dynamik ikke er beskrevet.....
Bu here goes

Kan ikke se vi skal folde kun fordi der måske er en eller to som har flush draw, så bliver det godt nok svært at få betaling med flush fremover.

Men tror faktisk at jeg ville folde,

På flop better SB. MP caller. CO raiser og så RR vi all AI
Kan ikke se vi er stærke nok til at sætte de andre AI her.
vi har SB og MP med som sagtens kunne calle og vi ved med 96%
at CO er med.

vi er jo virkelig skidt inde mod set.
Har de to par har vi 11 outs, Selv om jeg reelt ikke vil se en 9er.
Så lad os sige vi har 8 outs mod to par med wrap,
og lad os tage de to 3er fra hvis de har to par 8er og 3er.
Så er vi på 6 outs til bedre to par,
med mindre de har nogen af hvores kort.
Lad os bare sige der er et flush draw,
så har vi 10 outs til farve, men lad os tage 8 fra.
9 farve outs + 6 to par outs = 15outs
+ vi også kan ramme den lille streg hvis ingen har wrap og
runner runner hus hvis der er trips. så vi er ikke drawing dead....
Men kan ikke se at vi skulle have mere end ca 35% mod en spiller.
(tager forbehold for at CO er kæmpe donk og kun er på draw)
og det bliver jo ikke bedre hvis SB og MP også går AI.
Syntes også vi må give CO lidt credit for at RR mod en raiser en caller
og en i baghånd

Så jeg er ude af den hånd på flop. Der er langt bedre spots i PLO 100

28-01-2010 09:56 #6| 0

Folder til CO's raise postflop. Har ikke læst de andre posts men jeg gider ikke spille for stakken med et semi nøgent NFD hvor jeg må formode at minimum være oppe mod sets med evt blockere.

Venter på bedre spots.

28-01-2010 10:29 #7| 0

Der er ingen tvivl om at nogle af de andre spillere tar hinandens outs, spoergsmaalet er saa hvor mange af dem der har FDet. Hvad jeg ville goere kommer derfor lidt an paa gefühl, hvis jeg havde set mange af dem kun raise med made hands var jeg inde, hvis de gir den gas med draws haelder jeg nok til et muck.

28-01-2010 10:30 #8| 0

Syntes det er ok at calle preflop på button med 2 farver,
da vi jo med NFD ikke har noget i mod multiway pots.

@MartinB

Vi kan da ikke folde preflop, fordi vi tror de har set
eller fordi vi tror de har hvores farve,

28-01-2010 10:49 #12| 0

@tourneyErnie

Hvad har du drukket? Jeg snakker ikke preflop, men postflop, og det er det ham som oprindeligt postede tråden spurgte om, og jeg fortæller at jeg vil folde da vi aldrig er særlig godt inde.

28-01-2010 11:21 #13| 0

Nutflushdraw trevejs eller mere er superlækkert!

Jeg coldcaller COs rr på floppet og regner stærkt med en af de to andre kommer med. Jeg vil meget meget meget gerne ind her trevejs eller mere!

28-01-2010 13:14 #14| 0

@Martin

Lidt har men vel altid drukket, sorry min fejl.......

Men OP kan vi ikke få resten af hånden.

28-01-2010 13:41 #15| 0

ALL IN

28-01-2010 16:35 #16| 0

Synes ikke resten af hånden har nogen betydning?

Men jo det ender med et blankt kort på turn (2) og river er Q

Så han vinder med flushen imod CO.

Nogle der har styr på det med at køre numre, hvis vi sætter CO's range til set, top 2 (inkl. draws), samt 4 6 7 x (med 2 hjerter, må da også være en hånd han kommer over toppen med)?

29-01-2010 00:10 #17| 0

Resultatet er vigtigt fordi det kun kan betale sig at gaa all-in paa floppet hvis der falder en hjerter paa turn eller river. Duh.

29-01-2010 00:21 #18| 0

Nåååååår

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar