Aften!
Kunne godt nogle inputs til følgende spot:
Villain er en decent reg i HU og 6-max, men value imo. Han har været en kæmpe rammepik mod mig de sidste 4-500 hænder, hvor han er 3 BI oppe i 35/65-spots.
Han har bl.a. b/3b A♥Q♦T♣6♣ ind på et T♥8♣7♣-flop for 120xbb mod min floppede streg. Jeg synes ofte, han giver mig for lidt credit i 3b pots.
Jeg har ham til 31/23/7% 3b i 6-max (stor sample) og 62/45/8(!)% 3b i HU. Han åbner 85% BTNs og folder 25% til 3bets.
Han ser mig noget alá 65/54/18% 3b. Cbet 62% i 3b pots og c/r 20%. Turn cbet 45%.
Hero: 214$
Villain: 345$
Hero: K♦Q♣J♣7♦
Villain raises 3$
Hero raises 9$
Villain calls
flop: Q♠8♦6♥ - pot: 18$
Hero bets 14$
Villain calls
turn: 6♦ - pot: 46$
Hero bets 35$
Villain calls
river: 7♠ - pot: 116$
Hero ????????? (156$ bag)
what dælen do we do?
PLO100 HU: 3b pot deep, river
@Grethe
regner med det er HU i denne hånd.
Pre: std
Post: byder jeg nok lidt mindre kun 10-12 for stadig at kunne byde turn uden det bliver for grimt stak size, plus jeg holder flere hænder inde jeg slår.
Turn: vil jeg som udgangspunkt byde igen men nok kun igen 24-26 fordi potten er mindre.
River: bliver derfor også et mindre block bet end det du ville kunne gøre (bet 50-55 i 86).
Men som spillet her Checker jeg og ser hvad der sker.
Tak for input, Rune.
Håber der kommer flere bud på banen (skjult bump)
Weekendbump!
For standard? I så fald - hvorfor?
Hvad gør i anderledes? Jeg er ikke nødvendigvis enig i betsize kritikken...
Anyone? (Holch/Joe/Koller/CHJ/AB/Pokerheh/KP/andre chefer?)
CC river. Kan ikke se andre udveje. At bette giver imo ingen mening overhoved da vi kun får calls af hænder der slår os medmindre han føler for et Herocall. Ud over det giver vi ham ikke chancen for at bluffe hvis han er ude i skum, der på en eller anden mystisk måde skulle have misset. Vi har showdownvalue og vil gerne bare checke den ned.
Ang betting, tja... kunne godt hælde til at bette turn hårdere faktisk. Dette for øje at vi ik smider til AI. Ellers gå efter CC ligeså her. Vil dog give dig ret i den er lidt sådan... meehhh.....
// KD
PS. Er ikke chef ;)
Spiller hovedsageligt eller i hvert fald med overvægt 6-max og ikke HU, så min vurdering skal naturligvis ses i det lys.
Er som udgangspunkt ikke med på betsize kritikken, ser sizing som udemærket. Boardet indbyder til c-bet, forholdsvis død tekstur, og sizing matcher fint dette faktum i min optik.
Efter call på turn, ser jeg os skidte inde og c/f river. Hans range indeholder simpelthen for få hænder vi slår efter turncall i forhold til handsker vi ikke slår, såfremt vi ikke klonker river. Vi er ude i meget specifikke bustede draws ala 789a + flushdraw og har endda blockers til nogle af disse.
Jeg synes spottet er lidt blaaah.
Vi kan ikke valuebette tyndt, blockbet stinker, jeg hader c/c - så der er c/f tilbage. Problemet er at han handcombowise næsten aldrig kommer til river med hænder vi slår, og du blocker desuden for en del af disse combos. Derfor er der også ret få bluffs i hans riverrange, så jeg tror egentlig vi kan c/f med ro i sindet.
Er jævnt enig med Rune mht sizingen.
River er også et check, at allerede nævnte årsager :)
Jeg evaluere alt efter size & timing. Dog ser jeg helst den går c/c.
Betsizing er fin - jeg better nok lavere turn som default, fordi jeg gør det samme med al min luft og forventer masser af dejlig fe. I et vakuum er din sizing dog nok optimal, og jeg ved heller ikke om vi behøver at balancere denne hånd.
I et tilsvarende spot i et 6max sil mod en svag ABC reg, er det her jordens nemmeste c/f. C/c er som at sætte ild til penge.
Jeg ved ikke hvor meget det tvister ranges at det er HU
HolchKnudsen skrev:
I et tilsvarende spot i et 6max sil mod en svag ABC reg, er det her jordens nemmeste c/f. C/c er som at sætte ild til penge.
Det er jo en kæmpe faktor det er HU og ikke 6max. Giver dig ret i, det er kæmpe nemt c/f 6max.
Nu hvor det er HU, så er det noget mere close mellem c/f og c/c. Der er klart merit for begge actions.
Cyboman skrev:HolchKnudsen skrev:
Det er jo en kæmpe faktor det er HU og ikke 6max. Giver dig ret i, det er kæmpe nemt c/f 6max.
Nu hvor det er HU, så er det noget mere close mellem c/f og c/c. Der er klart merit for begge actions.
Enig med dig i at der er stor forskel på 6m og hu, men jeg skal godt nok lede længe efter de merits der er ved at ch/c i det her spot. Han har næsten ingen blufffrekvens når han kommer til river og vi slår ingen hænder han valuebetter.
Enig med dig i at der er stor forskel på 6m og hu, men jeg skal godt nok lede længe efter de merits der er ved at ch/c i det her spot. Han har næsten ingen blufffrekvens når han kommer til river og vi slår ingen hænder han valuebetter.
Hvor ser du i OP at villain har en lav bluff frekvens på river?
Men ja, det er meget read-baseret. Hvis villain er typen der ikke giver op i 3-bet pots og godt kan være en bandit, kan jeg ikke se mig selv folde til en std. size. Dog er der nogle villains, hvor det er easy c/f.
Som sagt, kommer det anpå read af min modstander om jeg betaler et evt. bet.
Jeg c/f river, hvor villain better 82$. Mine tanker følger i morgen, når jeg er ædru.
Mht turn, så skal du være glad for at bet/calle de stacks der - sikkert fint, men kan godt se grimt ud.
Jeg har ikke lige noget godt bud på river - vender tilbage når jeg har sovet på det.
Jeg check/folder også river.
Så vidt jeg kan se er der ikke så mange hænder villain bluffer (bortset fra str8 draws med to ♦ på siden) eller hvis han forvandler en dårlig Q til et bluff.
Vi kan næppe byde for value selv og den eneste hånd vi kan bluffe ud er måske KKxx, som vi selv blocker for.
Jørn
Cyboman skrev:Enig med dig i at der er stor forskel på 6m og hu, men jeg skal godt nok lede længe efter de merits der er ved at ch/c i det her spot. Han har næsten ingen blufffrekvens når han kommer til river og vi slår ingen hænder han valuebetter.
Hvor ser du i OP at villain har en lav bluff frekvens på river?
Men ja, det er meget read-baseret. Hvis villain er typen der ikke giver op i 3-bet pots og godt kan være en bandit, kan jeg ikke se mig selv folde til en std. size. Dog er der nogle villains, hvor det er easy c/f.
Som sagt, kommer det anpå read af min modstander om jeg betaler et evt. bet.
Hans blufffrekvens er lav fordi hans range indeholder meget få hænder der kan bluffe river.
Hvordan ser i villains callingrange på river? Caller han AAxx?
Jeg tænkte i spottet, at vi muligvis kan folde en fin procentdel af hans range ud, hvilket nok ikke er så meget, som jeg først antog, jf den range han kommer til river med.
Jeg tror ikke han folder AA, men det har han vel heller ikke ret ofte. Du 3b 18% - så begynder det altså at blive ret saftigt at 4b AA. Så er der en random KK - og ja, den folder han måske. Men det opvejes nok ikke af de gange han har strit+ og aldrig folder, og det er nok for meget at håbe på AQ calls.
..Jeg vil lige vende tilbage til turn i øvrigt. Det kan godt være lidt klamt at bet/calle TP og fd der, så det kan være væsentligt federe at cc i stedet.
Jeg synes, der mangler en del info på villain i særdeleshed post såsom: folds på alle streets, turn-stabs, w$sd, hvordan spilles draws/mades i 3-betted pots (ved godt, at der er gengivet et eksempel) og sikkert også et par andre tendenser, når vi spiller 200 BB's dybe.
Ud fra de givne info, virker linien meget standard og C/F i billetten vil overvejende sandsynligt være korrekt i langt de fleste tilfælde. Der er dog flere af de efterlyste stats, der kan ændre på min opfattelse af den optimale linie, hvis han fx. ofte floater flop/stabber turn, folder for ofte til 3rd barrel, etc.
Btw: den gengivne hånd, der bruges til at illustrere, at han giver dig for lidt kredit, ser for mig helt standard ud for 120 BB's HU i en 3-betted pot, så den synes jeg ikke rigtig tjener sit formål.