PLO100, HU - AA99ds 4-bettet, møder donkbet på flo

#1| 0

Hej folks.

Er begyndt at spille lidt HU.
Der var en hånd i dag, hvor jeg var temmelig i tvivl.

Jeg erindrer ikke han har donkbettet før i en 4-bettet pot, da jeg gerne bare spiller passivt preflop og agra postflop imod ham her. Hele stacken stammer fra ham af, men han virker stadig til at være i stand til at spille nogenlunde fornuftigt.

Han er dog set bette 43 ind i 57 pot og folde til all in med 33 bag sig, på turn (og også en anden hånd i samme stil på flop).

Over denne session har villian spillet:
VPIP: 58%
Preflopraise 45%
3-BET%: 22%
Over 261 hænder.

Craise flop: 26%
Ved ikke om det spiller nogen rolle, tænkte bare han c-raisede en del, og nu donkbetter han for første gang i en større pot.

Jeg er lidt HU noob, så sig til hvis i skal bruge andre stats.

Seat 8 is the button
Seat 3: Villian ( $101.00 USD )
Seat 8: HERO ( $448.75 USD )
HERO posts small blind [$0.50 USD].
Villian posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 9 9 A A ]
HERO raises [$2.50 USD]
Villian raises [$7.00 USD]
HERO raises [$20.50 USD]
Villian calls [$15.50 USD]
** Dealing Flop ** [ T, Q, 4 ]
VILLIAN bets [$35.50 USD]
HERO ??

Pot: 46 før Villian's bet, og 81,50 efter Villian's bet.
Villian har 43 bag sig efter bettet, HERO dækker.

13-07-2010 12:01 #2| 0

Jeg synes enormt tit de har toppar+kickers eller toppar plus openended i det spot her. Jeg synes rigtig sjældent de har top to og sets.

Han må forvente at vi c better meget tit når vi har 4bettet pre, da der ik er særlig mange der checker bag efter at 4bette pre og derfor giver det ingen mening for ham at leade sine store hænder.

Jeg kan ikke give ham kredit for at have bedre end et par med lidt på siden og kan derfor ik finde ud af at folde. Shove fra mig.

Imens jeg sidder go skriver bliver jeg i tvivl om matematikken i det, men det er jeg jo altid. Måske en af de matematik kloge kan klare den for mig:)

13-07-2010 12:39 #3| 0

Jeg er helt enig med Koller i forhold til Villians range.

I 4-bettede pots HU vil Villian, såfremt han har floppet to par, set osv. c/r dig all in.

Et sådant donklead er for mig typisk et par med lidt på siden, som Koller så pænt siger det.

Kan du lide varians, så smidt lortet ind.

13-07-2010 12:43 #4| 0

HU i 4bet pot kommer jeg ik væk.

Gode pointer fra Koller.

13-07-2010 13:00 #5| 0

tilgengæld rigtig skidt flop i en 4-bettet pot.

Jeg kunne sagtens finde et fold frem her, vi har investeret 20 og skal til at investere 80 mere med en hånd som vi egentlig ikke er specielt glade for på dette flop.

Jeg er ikke helt enig i dine tanker omkring hans lead Koller.

Hvis villian forventer at vi ofte c-better en 4-bettet pot og bordet er rimelig drawy, tror jeg ikke det er et pars hænder der leader-

I min bog tror jeg oftere det er top 2 end det er et par.

Hvis bordet havde været Q 4 8 rainbow var jeg mere enig i dine tanker, men da vi i denne situation har både straight og flush draws tror jeg vi må indsnævre villians range til at være enten 2 par eller et stort wrap uden flush draws.

Når jeg tænker mig nærmere om tror jeg faktisk at jeg er lidt 50/50. Tror det bliver en mavefornemmelse om det bliver shove eller fold, men i demme situation er jeg altså mest til fold.

Lidt rodet indlæg beklager

Houdinini

13-07-2010 13:28 #6| 0

Villains donkbet tror jeg betyder betyder 2 ting, han vil ikke have et check bag på floppet og han vil helst ikke all in. Han kan dog sagtens stadig have vores AA99 langt nede i procenter.

Jeg folder her, der er så mange hænder vi ikke vil møde.

Alle 2 par
Alle par + FD

13-07-2010 14:58 #7| 0

1) Regn ud hvad du skal bruge af equity

2) Åben din internetbrowser

3) Gå til Propokertools

4) Fyr nogen ranges ind.

5) Evaluer

6) Profit

13-07-2010 15:00 #8| 0
Jeg folder her, der er så mange hænder vi ikke vil møde.

Alle 2 par
Alle par + FD

Hvis du var superuser og vidste hans hånd var par + fd skulle du stadig skubbe. Ergo er det IKKE et argument for at folde
13-07-2010 15:11 #9| 0

For øvrigt:

Jeg har ikke simuleret noget men jeg vil i stil med diverse politiske kommentatorer godt sætte min gamle hat på spil.

Jeg æder min gamle hat hvis ikke det her er et no brainer skub mod en enhver nogenlunde normal range der indeholder

set
to par
par + fd
par + oesd
wrap
KK + fd
nøgen nfd
fd + oesd
fd + gutshot
par + gutter (lidt løst måske, men det er ikke umuligt.

En tommelfinger regel som måske eller måske ikke er noget værd:

Hvis jeg skal have 40% eller derunder for at stacke of og jeg har over par med bdfd og villain ikke er super passiv. Så shipper jeg. I den aktuelle hånd skal vi bruge 38% sådan circus. ergo: til midten

13-07-2010 15:57 #10| 0

Jeg synes bare dette flop giver os muligheden for at lave okay fold.

Hvis villian havde chekket og vi havde c-bettet kunne vi begynde at se på hvor godt eller skidt ude vi var, nu da vi ville være nødt til at calle rest.

Men vi har altså kun inversteret 20$ preflop og hvorfor skal vi til at smide 80$ mere ud i en pot, hvor vi egentlig ikke bryder os om at skulle ind?

Bare lidt flere tanker, da jeg faktisk synes det er et interessant spot.

Hvor mange $ skulle villian f.eks. have bag for at i vil folde til helt samme scenarie?

13-07-2010 18:28 #11| 0

Hoidini

Hoidini

Det kommer ned til pot odds og ranges. Hvis ikke vi har +38% så folder vi. Hvis vi har +38% så skubber vi. Længere er den ikke

Det jeg ikke forstår med de her tråde er at der altid er tonsvis af svar hvor folk kommer med mavefornemmelser og diverse andre løse tanker. Problemet er meget enkelt og løses ved hjælp af PPT.com. Alligevel virker det aldrig som om der er nogen der rent faktisk gider at bruge de 5 minutter på ppt før de fyrer deres mavefornemmelser af.

13-07-2010 18:34 #12| 0

HK

Var det en okay kommentar fra mig så? Kan ikke lide når du skælder ud:(

Jeg tror bare at mange er for dovne/ikke kender til det værktøj. Jeg selv er en af dem.

13-07-2010 18:41 #13| 0

Koller

Det var sq ikke for at skælde ud. Og desuden er din kommentar vel fin da den forklarer meget godt hvad du mener hans range er.

Men altså som sagt er problemet jo uhyre enkelt. For øvrigt skal min hat marineres.

Mod

(QQ**,TT**,44**,QT**,Q4**,T4**,Ad*d**,KdA*d*,Kd9*d*,Q*d*d*,T*d*d*,4*d*d*,
AKJ*,KJ9*,J98*,KJ*d*d,J9*d*d,AKQ*,AQJ*,KQ9*,KQJ*,QJ9*,JT9*)&22%!5%

Har vi 35%

Altså et smalt fold i det omfang den range er korrekt

Hvis vi udvider hans range til at indeholde nøgen KJ og nøgen K høj fd har vi 39%

13-07-2010 18:55 #14| 0

@HolchKnudsen

Prøv at svar mig på følgende.

Hvis villian sidder med 400 bag sig, så vil du også repoppe flop?

Jeg prøver at forholde mig til hvor mange penge vi er villige til at skulle ind med med et par som trækker til - ja ingenting, og hvor vi på ingen måde er glade for at sende stacken afsted.

13-07-2010 18:58 #15| 0

@ Houdini

Nej.

13-07-2010 18:59 #16| 0

Hvis du tror chancen er lige stor for alle disse muligheder, kan jeg godt se at du har det nemt

13-07-2010 21:47 #17| 0

HK: trivielt, men alligevel. Regnestykket er jo langt fra ppt-worthy, da villain ssv har laaangt færre dets/2p kombis end resten af de random midpar+gutter, man (jeg) oftest ser i de her spots.

13-07-2010 21:54 #18| 0

Kunne være fedt hvis folk sluttede af med at skrive

"ville nok folde"
"ville nok kalde".
udfra denne hånd og de givende notes/stats.

For shit, nogle ord der kommer op :D

Ellers ship mig et link til ordbog.

13-07-2010 22:34 #19| 0

Asger

??

Edit: Jeg er ikke sikker på jeg forstår dig korrekt.

Men igen kommer det jo bare ned til: Hvad er villains range (ie hvad er vores eq) Jeg har ikke råbt op om jeg synes det er et nemt ship eller fold. Min pointe har været: Kom op med en range og simuler lortet.

Det er jo ikke som den hånd du postede i sidste uge, hvor vi rent faktisk har en turn beslutning der ikke bare kunne løses med PPT. Og om vi overhovedet skulle have spille floppet som vi gjorde.

Eller Skod's 5/10 hånd fra den anden dag hvor både PF, flop, turn og river blev vendt.

Jeg mener, hvis op (eller andre) har svært ved at analysere de her spots. Hvordan fanden klarer de så de hænder hvor vi spiller poker på alle 4 streets??

Jeg beklager hvis jeg er det arrogante fjols. Og det er selvføgeligt helt fair hvis man er for doven til at simulere eller ikke har sat sig ind i værktøjet. Og jeg skal nok klappe i hvis folk er trætte af at høre på mine fuldemands rants. Men OP virker som en dedikeret PLO spiller der gerne vil lære og blive bedre. Analyse af denne her hånd klares ikke ved at spørge PN om andet end: Hvad tror i hans range er?. For efterfølgende at stikke den range ind i en simulering.

Hvis det er man ikke formår at analysere denne hånd ved egen hjælp, så skal man seriøst overveje om PLO og poker i det hele taget er noget for en.

14-07-2010 03:36 #20| 0
"Hvis det er man ikke formår at analysere denne hånd ved egen hjælp, så skal man seriøst overveje om PLO og poker i det hele taget er noget for en."

Tror jeg nu der er mange der ikke kan =o
Jeg kender ikke til mange af de udtryk der er brugt i denne tråd.

Skriver sågar jeg er PLO headsup noob.

Anyway - Hvordan har du lært dig frem til at bruge diverse analyser?

Har du en bog eller et link hvor man kan læse om det? (noget du vil anbefale?)
14-07-2010 06:56 #21| 0

Der er nogenlunde behandling af propokertools i slowhabits bog om PLO.

Det bedste der er skrevet om propokertools vil jeg umiddelbart tro findes i LearnedFromTVs bog - men den er pissedyr.

14-07-2010 07:25 #22| 0

IMHO er denne situation så standard, at et shove næsten aldrig ville være decideret dårligt grundet action.

Synes bare du burde overveje dit 4-bet her mere end selve shovet. Det fint at du 4-better hvis du er god til at balancere dit 4-bet range, men hvis det ikke lige er din største styrke (det er svært!!!), så tør jeg æde min gamle hat på at du vil gøre livet meget nemmere for dig selv ved at flatte hans 3-bet i det her spot.

14-07-2010 10:48 #23| 0

Har ikke lige læst det hele, men i disse spots har jeg sådan ca. aldrig set andet end draws, par + FD, par + SD, par + overs og random par med live kort, alle hænder der better for at vise at de committer sig og ønsker at tilføje noget FE til deres equity.
Og jeg tror aldrig jeg har foldet. Tror ikke det er helt galt, men læser da lige tråden igennem for at blive klogere.
:D

Konklusion: Til midten.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar