Villain spiller 79/72 over 458 hænder, 3better 40,8% og 4better 45%. Han er bl.a. set komme ind pre med QJT7hhhh og Q973ss. Dog kun for ~125 bbs.
Startede matchen med at gå 5 bi's stuck, efterfulgt af et comeback og peak i +7 bi's, hvorefter han vinder et par flips og følgende hånd udspiller sig:
Hand Information
Pot Limit Omaha, 1 BB (2 handed).
Table Information
Seat 1: Hero ($661.35) Small Blind
Seat 2: _wapetry_ ($545.6) Dealer
Dealt to Hero
Preflop (Pot: $1.5)
_wapetry_: RAISE $3
Hero: RAISE $9
_wapetry_: RAISE $27
Hero: RAISE $45
_wapetry_: RAISE $135
Der sker det, at jeg i stedet for at potte kommer til at missclicke og kun får minraiset. Hvad gør hero her?
Kan vi folde her, når vi skal kalde $90 ud i $180? Shipper vi eller tager vi et flop af? Og hvis vi tager af, hvilke flops kommer vi så væk fra?
Hvordan havde situationen set ud hvis jeg ikke havde missclicket og i stedet pottet til $81 og han havde sagt $243?
PLO100 HU: AKK8ss 500 bbs dyb mod syg mand
Hvis du ikke vil spille for stacks, forstår jeg ikke hvorfor du 5better i første omgang?
Som Muffies. Jeg 5-better heller ikke. Som du beskriver Villian er du jo 9/10 gange foran Villians range, men PLO ér et post flop spil og der er ingen grund til at komme ind i en marginal situation med en spewtard, når vi er så dybe. Stram op din handselection og valuebet ham ihjel istedet for!
for det første havde jeg taget et flop på hans 3bet.
For det andet tror jeg aldrig jeg var kommet allin preflop for 500bb ligemeget hvor crazy villan var, ser mange bedre spots især når vi snakker PLO.
som spillede er den lidt lala men caller nok fremfor at f0lde, og ser floppet an
IFG dit read er det jo et rest. Men synes ikke det er fedt at komme ind for så mange buyins i en situation hvor vi nok er 55-45. Ser floppet an som spillet.
Som spillet er det et oplagt rest. Det er ikke en type hånd vi vil se et flop med, med de stack sizes.
Jeg er uenig i at vi ikke vil stacke af. Vores hånd er simpelthen for god til at flatte på noget tidspunkt for 500bb mod en villain som ham her.
Vi er 60-40 mod top 15% og 64-36 mod top 25%. Den 20%-30% edge opnår vi ALDRIG ved at flatte hans 4bet og spille poker oopmed en SPR omkring 10.
Det er imo et kæmpe leak at have sådan en tankegang. Hvis vi er dybere og/eller har position, kan jeg langt bedre acceptere argumenterne for at "finde bedre spots". Men oop med så god en handske mod så stor en sprøjteabe, kan jeg overhovedet ikke forestille mig at det har merit.
hvordan spiller vores hånd egentlig imod a,a,x,x med fri suit og uden?
Mod AA** har vi 32,11%
Jeg spillert ikke så meget HU, men synes at 15-25% få den ind 500bb er lidt vildt at konkludere på baggrund af at han gerne smider 125bb ind løst i starten af en HU
@hk
Der fandt jeg da et leak i mit plo spil så, dog heller ik noget jeg vildt ofte er udsat for, for 500bb.
Jeg synes bare det lyder virkelig drastisk at smide dem ind når vi er så dybe.
Du mener heller ik det er bedre og tage et flop til hans 3bet?
Til dem der mener at han ikke 6better top 15% eller 25% ind for 500bb.
Det er faktisk endnu mere et argument for at 5bette.
DUCY?
Hint: Han har indtil videre 4bettet 40% af gangene. Lad os sige hans 6bet range kun er premiums. AA, gode ds hænder, andre gode AKK. Pga af vores blockere udgør denne range en meget lille del. Dvs hans 6bet frekvens vil komme ned omkring 5% og selv når han 6better, kommer vi ikke super skidt ind. Afhængig af hans præcise 6bet range, vil vi næppe være meget under 40% i snit.
Så hvis vi 5better kan der ske 1 af 2 ting:
1: Han 6better tight og vi kommer ind som en lille hund 5%-7% af gangene. De andre 93%-95% af gangene barberer vi SPR ned til omkring 4 med en rigtig fin equity edge. Formentlig 65-35.
2: Han 6better bredt og vi printer penge uanset om han 6better eller flatter. Specielt fordi vi undgår at spille postflop oop
Pga hans brede 4bet range kan han simpelthen ikke eje os med et 6bet.
Hvis vi derimod flatter hans 4bet skal vi spille postflop oop mod en bandit med en SPR omkring 10. Super! Det skal nok gå godt!
Beklager min stædighed. Men givet den info der er i OP, kan jeg ikke se ét eneste argument for at flatte has 4bet og jeg kan ikke se hvordan 5bet ikke er længder bedre end flat. Hvis ikke i kan lide variansen, så shortstack NLHE ;)
@ Holch
Kan sagtens sætte mig ind i dine tanker, om end det ihvertfald ikke minimerer variansen. Min tankegang er muligvis lidt alternativ, men sådan en spiller er ikke typen der slår spillet i længden, tværtimod, men skrider nok umiddelbart efter og laver et cashout til 3 fede byture med drengene - som jeg ikke har lyst til at finansiere, kontra en dårlig reg, men ved er der igen næste dag.
Jeg kan som sagt sagtens følge tankegangen om at finde bedre spots.
Men jeg mener bare ikke det her kvalificerer. Vores hånd er for god og vi er oop. Hvis vi havde position, vil jeg mene der er mere merit i stack preservation. Simpelthen fordi vi ikke bliver udspillet i samme grad når vi flatter og skal spille postflop med SPR + 10.
@HK
Hvad nu hvis vi ikke havde miss-clicket?
Så synes jeg faktisk vi kan snævre hans range ind til AAxx hver gang? Selv den største spewtard plejer da lige at tage et flop af..?
Siger ikke vi skal folde, men spørg om det er muligt?
Som spillet er jeg meget enig i vi skal ind hver gang..
Gomme skrev:
for det første havde jeg taget et flop på hans 3bet.
For det andet tror jeg aldrig jeg var kommet allin preflop for 500bb ligemeget hvor crazy villan var, ser mange bedre spots især når vi snakker PLO.
som spillede er den lidt lala men caller nok fremfor at f0lde, og ser floppet an
Så tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter at blive vindende..
For det andet kan du ikke tage af til 3b når vi 3b.
For det tredje er det jo elendigt at tage af til et 4b OOP. Så i forhold til det du skriver vil du også bare tage af med AAxx ingen suits ?
lo2larsen skrev:
@HK
Hvad nu hvis vi ikke havde miss-clicket?
Så synes jeg faktisk vi kan snævre hans range ind til AAxx hver gang? Selv den største spewtard plejer da lige at tage et flop af..?
Siger ikke vi skal folde, men spørg om det er muligt?
Som spillet er jeg meget enig i vi skal ind hver gang..
Jeg må erkende at jeg ingen ide har. Min første tanke var at det var et endnu nemmere rest. Jeg mener når hero clicker, så har han vel ikke AA? Dvs villain 6better endnu bredere?
Dunno. Jeg spiller ikke nok HU til at have en ide om hvordan dynamikken er i den slags spots
@HK
Nej mener omvendt, hvis hero ikke clicker?
Så siger vi 81 og villain siger 243, kan vi finde fold frem her?
Som sagt helt enig i vi rester hver gang efter vi har missclicket, da villain
sagtens kunne finde et light 6b frem som du siger..
Sad på skype med op, og vi endte da også med at reste.. :)
@op.
Hvordan går action i de to nævnte hænder, hvor han kommer ind for et stort beløb, er det ham der stikker pengene ind og dermed i hans vildeste fantasi kan tro at han har FE?
Jeg mener der må være et argument for at villian efter 500 hænder godt er klar over, at når han siger 135$, så har du mulighed for at stikke stakken ind. Er der nogen speciel grund til at tro at han ikke er klar over dette.?
hvis han er, da kommer vi til at se AAxx oftere end hvad kombinatorikken lige siger. hvad han gør med 125bb er trods alt en anden sag end med 500BB.
er der noget ved hans spil der for ham til at virke tænkende (jeg mener godt man kan spille en tænkende maniac stil), for så er der altså alt mulig grund til at tro, at det er det her han gerne vil opnå.
kort sagt er raiset til 135$ ikke væsentligt stærkere end stats og historie ved første øjekast indikerer.?
Spændende analyse.
Jeg er langt hen af vejen enig med dem som argumentere for et raise/shove - men kun når vi ser hånden i vakuum!
Det eneste jeg ikke ser om vi på nogen måde skal tillægge værdien af at tage et avg. 60-40 "flip" - tabe dette, og så villan smutter ....
Spørgsmålet her er mere:
Er der mere værdi i at call de $90, spille OOP, og måske skulle folde flop, men holde villain inde i kampen med 2 store stacks - frem for at søge den kortsigtende mulige (mindre)værdi ??
Selv om vi taber og villan fortsætter kampen, så er stacks meget ulige i villans fordel, og det er mere sandsynligt at villan skipper matchen inden vi kan true hans stack igen.
Personligt hælder jeg lidt mere til at ofre en potentiel +EV på 5bet/shove mod at holde villain inde i matchen med et call og spiller 500bb dybe, hvor villains fejl er det mere bekostelige på sigt.
Men afgørelsen vil være meget tæt og meget baseret på fornemmelse under matchen.
Andre der har tanker omkring matchstrategi mod sådanne villains og hvornår man skal tillæge det at holde dem inde i matchen større værdi en end mulig kortsigtet +EV ?