Har spillet 500 hænder HU imod villian, så mener ikke statsne er brugbare.
Dog folder han ofte til mine c-bets på flop, samt han har foldet til en del 3-bets. HERO har 3-bettet en del, og draget fordel af dette. (vi spillede 3 borde, på tidspunktet).
Han har endnu ikke 4-bettet en hånd, men kalder 3-bets eller folder.
I tilfælde af han spiller en hånd, potter han den hver gang, hvor han før er set kommet ind med en 8964 hånd med 9 høj fd på et board der hed 6 2 Q.
Dog sørger han for at komme okay ind hver gang, han potter aldrig med bluffs.
***** Hand History for Game 2218502708 ***** (IPoker)
$100.00 USD PL Omaha - Tuesday, April 13, 01:23:58 ET 2010
Seat 8 is the button
Seat 3: CrazyPandarian ( $118.50 USD )
Seat 8: Panini9 ( $263.79 USD )
Villian posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♣ 7♣ 8♠ J♥ ]
Villian raises [$2.50 USD]
Hero raises [$8.00 USD]
Villian calls [$6.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q♠, 9♥, 6♣ ]
Hero bets [$13.00 USD]
Villian raises [$57.00 USD]
AI/Fold?
PLO100 hu, flop decision #3.
rest.. Evt c/r floppet..
Jeg er med på c/r vognen. Som spillet tror jeg bare jeg rester som Dennis hvis jeg min mavefornemmelse siger mig at vi er nogenlunde mod hans range.
Hvad er i godt inde imod, siden i vil AI?
Hvad forventer i at være oppe imod?
QJ10 > dominerer os. (har vi 34,39% imod.)
JK10 > 50/50.
J109 > 40,99% imod.
Q9xx > dominerer os (har vi 31,53% imod.)
66xx, 99xx, QQxx > dominerer os (har vi 29,24% imod.)
Faktisk burde jeg ikke have smidt denne hånd op, når jeg selv har svaret på den.
;o
Men C/R ville måske være en bedre måde, viser mere styrke, i tilfælde at jeg spiller den.
Dog better han sjældent floppet uden at have en god hånd, så tror det er skidt imod denne villian - han ville bare checke bag uden noget, og så kan det være han rammer en gutshot der slår min straight eller andet. Så hellere bette for at se hans styrke.
Så b/f.
Eller hvad taler for at b/ai?
For jeg kan ikke se det.. =(
+ Villian er IP.
Er ret sikker på han ville kalde med hænder som:
87xx - J10xx hænder uden noget ved siden af.
Og tror ikke han raiser en hånd som KKJx ind i det spot, kalder han nok også med, samt KQJx hånd..
altså det er helt skævt at bet folde den hånd.. altså du nævner toppen af hans range.. Hvad med bund 2? sucker wrap? bund par med oe? Hvordan spiller hånden mod dem?
Imod 96xx er vi kun 50/50.
Eneste hånd vi dominerer er 875, men villian er fornuftigt spillende og reg.
Så ville han sjældent komme over toppen med, tror bare han kalder den i position.
Altså den hånd du nævner viser at han kommer light til midten..
Det kan godt være han er blevet taget i at komme ind med 4689 m FD på Q62, men så har det været hvor han har haft initiativet ik?
Sys jeg kender den type spiller du beskriver og de hænder du sætter ham på definerer vist mere eller mindre hans range, så jeg havde nok smidt den her. Min erfaring er nærmere at den her type spiller skal grindes ned fordi de folder for meget og så skal man lægge sig når de repper stort.
Dennis i den hånd jeg nævner, 3-better jeg igen og c-better flop.
Skulle måske have beskrevet hånden den går:
raise, jeg reraiser han kalder
pot 18
flop Q62,
jeg har AAxx på hånden med en backdoorflush.
Better 13 han repopper jeg får ind og han tager den ned, da han rammer sin flushdraw.
Regnede lidt med at hånden gik sådan.. Altså han har vist at han kan skubbe semi light ind over..
Altså, hvis han kommer ind med mellempar og et skidt draw i samme situation, har jeg svært ved at se, hvordan du kan komme i tvivl her?
Som Dennis.
Hvis vi ser bort fra FE, skal du trods alt kun finde 41% her, for at et skub bliver breakeven.
Manden spiller fornuftigt.
Dette er et andet board, han ville ikke komme ind med 876 hænder.
Taget i betragtning af jeg c-better hver hånd, så er hans raise med en 6'er + 9 flushdraw ikke skidt imod den range jeg præsenterer.
På dette board, er jeg sikker på han sjældent kommer ind med 687x hænder.
Han ville bare kalde de små draws, er jeg ret sikker på..
Men som sagt er det svært at sige over 500 hænder.
Anyway.
Grunden til jeg modargumenterer er fordi jeg gjorde det i ville gøre.
Desværre, føler jeg efter at det var skidt spillet og forkert.
Kom btw. ind imod QQJ2 og han shippede potten på en 6'er turn.
NoPokNoFun:
Virker sgu som om du ikke gør dig en af de basale ting i omaha klart. Nemlig potodds.
87/237 = 1 til 2,7 = vi skal bruge cirkus 37% ev i hånden for at det er neutralt.
Jeg ved ikke om jeg kalder/skubber eller ej. Kommer meget an på hvilken strategi vi har mod ham her. Vi vi blive ved med at 3-bette marginalt og pounde løs på ham, synes jeg vi skal til midten, for at holde presset ved lige og ikke risikere han kan sidde og reraise løsere.
Nej jeg spiller PLO100 fordi jeg ikke kender til pot odds.
Anyway, tror bare jeg vil have hænderne op for at høre andre at det er det rigtige jeg gør.
Er pt. nede i en downswings periode, enorm downswing faktisk.
Kører så også latterligt meget under EV, i dag er jeg på -9 bi og ev siger +1,5bi og det var imod ham her.
Anyway, jeg skubbede også hånden.
Og resultat blev obv. at han shippede den.
Sorry kunne naturligvis misforstås. Det jeg mente var at du måske skal kigge lidt mere til potodds og potodds indvirkning på dit spil.
Jeg tager din lidt spidse kommentar som et udtryk for downswings-pisset-af-hed.
Skal du også tage det som ;)
Dog synes jeg, jeg gør næsten alt rigtigt i HU.
Og alligevel taber jeg.
I dag tabte jeg en 340 pund pot med set imod naked KK (med backdoorflush) som får flushen.
Hvordan han kom ind der er mig TOTAL uvidende.
Men det sgu frustrerende.
Og jo, men hvis villian er en spiller der i disse spot kun raiser toppen af hans range, så er vi jo heller ikke godt nok inde potoddsmæssigt.
- Jeg tror bare ikke at villian ville raise hænder som 789, 875 osv. i disse spots, grundet hans position. Derfor mener jeg at villians range er forholdsvis polariseret til toppen.
Men jo, selvfølgelig skal vi ind med hænder som disse, også for at have balance i vores spil.
Tror bare jeg har brug for at få bekræftet at jeg gjorde det korrekte, eftersom jeg har tabt så meget i april, at det føles som om hvert move jeg laver er elendigt.
Hu er noget pis når det går nedaf... Tilgæld sjovt når det går opad.
Yeah :)
Kan da trøste mig med at jeg stadig er i smalt + hvis jeg tager marts med.
Selv om det ikke kan accepteres på nogen måde.
Nu grinder jeg igennem i weekenden og håber på atter igen at kunne sove uden mareridt om tabte hænder.
Eller måske holde en uges pause og se nogle dc film.
En af de to :D
altså jeg mener også det er std at komme ind med den omtalte hånd mod en aktiv spiller.. Men det viser stadig at han skubber light ind over.. Derfor bør han range også være bredere end den du nævner.. Hvis han er en Mega tør nit han hånden self godt bet/foldes men ud fra det hånd virker han altså ikke mega tør..
Ellers er det et b/c hver gang og evt c/r..
"Taget i betragtning af jeg c-better hver hånd, "
"Dog better han sjældent floppet uden at have en god hånd, så tror det er skidt imod denne villian"
Meget nice at vide han sjældent c-better floppet.. når du C-better alle hænder i rr..
I øvrigt skal du ikke nævne den omtalte hånd, hvis det mere er en udtagelse end std for hans spil.. Ellers får man et forkert indtryk af villain..