Har spillet 500 hænder HU imod villian, så mener ikke statsne er brugbare.
Dog folder han ofte til mine c-bets på flop, samt han har foldet til en del 3-bets. HERO har 3-bettet en del, og draget fordel af dette. (vi spillede 3 borde, på tidspunktet).
Han har endnu ikke 4-bettet en hånd, men kalder 3-bets eller folder.
I tilfælde af han spiller en hånd, potter han den hver gang, hvor han før er set kommet ind med en 8964 hånd med 9 høj fd på et board der hed 6 2 Q.
Dog sørger han for at komme okay ind hver gang, han potter aldrig med bluffs.
$100.00 USD PL Omaha - Wednesday, April 14, 10:44:05 ET 2010
Seat 3 is the button
Seat 3: Villian ( $101.35 USD )
Seat 8: HERO ( $119.25 USD )
Villian posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q♠ 6♦ K♥ 9♦ ]
Villian raises [$2.50 USD]
Hero raises [$8.00 USD]
Villian calls [$6.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8♥, 7♦, 2♦ ]
HERO bets [$13.00 USD]
Villian raises [$57.00 USD]
Får vi det ind her eller folder vi?'
ps. er flop jeg er interesseret i.
når jeg ser på hånden skulle jeg have kaldt preflop.
- men som sagt folder han til en del 3-bets samt en masse c-bets på flop. (dog er min 9høj suited for lav skulle have været Khøj suited. i know that).
PLO100 HU, flop decision.
Altså snap rest..
Allin hver eneste gang!
Du skal ikke engang være i tvivl!
Insta snap.
Og afsted det gik... Openended med f draw i rr pot kommer vi ikke fra.
Er bare begyndt at tænke på om jeg til tider kommer for light ind.
Jeg mener, vi flipper jo næsten imod hver hånd.
87, 8910, 88, 77.
Men de er alle sammen 2-5 % foran os.
910Jx har vi så 55 % imod samt 865x.
Derudover er vi domineret af A8xx Afd, eller en anden høj fd med en 8'er eller 7'er for den sags skyld.
Men jeg skubbede også.
Ofc imod A8 med Afd.
Ingen der nogensinde folder her for 100 bb?
Hvor dybe skal vi være før vi skal begynde at spille den anderledes?
150-200bb dybe?
Og hvis ja, hvordan spiller vi den så på floppet?
Vores to draws er ikke til nuts, (jo self hvis en 5'er kommer), men folder vi så floppet?
Lad os sige vi er 200 bb dybe.
... Hvilket er fint, når vi allerede har lagt 21-22% af effektive stacks ind.
Dybere ville jeg overveje helt at undlade, at 3bette sådan en handske.
"ps. er flop jeg er interesseret i.
når jeg ser på hånden skulle jeg have kaldt preflop.
- men som sagt folder han til en del 3-bets samt en masse c-bets på flop. (dog er min 9høj suited for lav skulle have været Khøj suited. i know that)."
HVIS du nu stod i situationen _Orty_
Som jeg ved er forkert, eftersom jeg selv har skrevet at jeg ikke mener mit 3-bet med den handske er korrekt.
Hvad havde du så gjort?
200BB dybe bet/folder jeg nok, da jeg også tror at villains range for at potte floppet er væsentligt strammere når vi bliver dybe. Derfor ser jeg mange flere kombinationer, som crusher os i villains raise/callingrange, end han har 100BB dybe.
Flop er et skub
hvis vi er 200bb dybe er floppet et check kald med potkontrol resten af vejen, IMO. Simpelhen fordi vi aldrig er rigtig godt inde men en 5'er er et giga cashcard.
@NoPokNoFun
Pas på med at begynde at se spøgelser fordi du i visse spots kommer en smule for light ind.
Jeg synes ikke du, som jeg har lagt mærke til i næsten alle PLO tråde du skriver i, finder en lommeregner frem og bare regner på hvad du er bagud til.
Selvfølgelig er det vigtigt at kende sine procenter nogenlunde, men jeg synes du skal fokusere langt mere på din gefuhl på villain, stack sizes og hvor ofte du mener han kan lave snavs, så bliver dine beslutninger MEGET meget nemmere, istedet for at du går i "spøgelses"-mode fordi du får på nakken med en "semi" hånd.
Derudover kan du evt. clicke hans detaljerede datamining stats frem og evt. prøv at kigge efter potentielle leaks i hans game.
Til sidst synes jeg at du skal holde dig til PLO 6max eller 5max indtil du selv føler du har mere eller mindre helt styr på spillet, for jeg taler af erfaring og PLO HU er noget af det mest drabelige der findes på den her klode, og jeg tror det ville være et +EV udgangspunkt at få finpudset sit spil totalt inden man begynder at spille PLO HU fast.
Modsat MartinB synes jeg ikke du har taget en forkert beslutning i de hænder du har lagt op.
Ligeledes kan jeg også godt lide du finder lommer regneren frem og finder ud af hvad du er bagud til. Hvis du så også finder ud af hvilken ev du skal bruge er resten sådan set nemt. Man kan ikke folde særligt meget for 100bb hvis man 3-better og leader efterfølgende, slet ikke HU hvor villians range alt andet lige er meget højere.
Af samme grund er variansen ret høj, men tilgengæld er HU PLO noget af det sjovest poker der findes på kloden :).
MartinB
Spiller du med hjertet eller hva?
Jeg har endda beskrevet at jeg næsten ingen hænder har imod villian, og derfor ser jeg ham som unknown.
Så kan jeg sgu da ikke følge kærlighedens gang, og hvad mine følelser siger.
Så jeg da nødt til at spille ud fra den normale spilteori.
Jeg har ikke spillet særligt længe på ipoker netværket, så hver gang jeg smider en hånd op, analyserer jeg den via matematikken.
Tror det maksium antal hænder jeg har på nogle derinde er 9k or so (har været der i nogle få måneder).´- men det er i 6max.
Og stacksizes?
Jeg er netop interesseret i at vide hvad folk ville gøre hvis vi var 200 bb dybe, eftersom jeg tager min vurdering ud fra blandt andet stacksizing.
Derudover modargumenterer jeg obv. for at få en diskussion igang, samt se om det kunne have været anderledes - eftersom jeg gjorde det i alle sammen har skrevet og jeg skubbede.
@NoPok
Ja jeg spiller meget med hjertet. Min største force ligger i min reading på mine modstandere, som 7-8/10 gange sidder lige i skabet, så selvfølgelig betyder min feeling på modstandere sygt meget, og også mere end pot odds i visse tilfælde, men jeg skrev blot min post i en venlig mening, det var ingenting personligt negativt, bare min mening, men det kan self godt være jeg er way off hvis du selv har en anden opfattelse.
Jeg synes det er lidt lame at du besvarer mig på den måde når jeg prøver at give dig et fif eller to.
Der er ingen tvivl om at man mod en unknown villain, specielt HU, at man er nød til at følge sit standard personlige spil, det er også derfor jeg mod unknown villains jeg spiller HU, altid spiller meget ABC og ikke laver fancy ting i starten, fordi jeg godt vil vide så meget som muligt om dem inden jeg begynder at lave fancy moves, fordi jeg uden en forholdsvis solid information om hvad jeg mener han har af leaks som spiller jeg kan udnytte.
Vil stadig mene at det er bedst at du fuldender dit PLO shorthanded spil før du begynder at spille PLO HU som er megt mere advanceret og som KingKhan også siger giver en del vildere varians end 6handed.
Ang. stacksizes synes jeg KingKhan igen er spot on mht 3bettede pots, der hvor filmen knækker i den her hånd er dit for mig uforstående bet du leader med, for det er hverken for value eller for at bluffe, da du trods alt har en fin draw.
Jeg forstår stadig ikke du leader ud, men det må du godt uddybe :)
Er bare sygt tiltet over mit downswing.
Har lavet en tråd så jeg kunne få fjernet min EV for hver gang jeg ser på den og min "winnings" for april bliver jeg enormt pissed.
Og jo leader for at kunne c/r på en 5'er / 10'er eller få det ind på floppet, samt få villian af hånden på en 2'er, 7'er, 8'er på turn. (som sagt fik jeg det ind på floppet, og nu prøver jeg at modargumentere imod det, indtil jeg er overbevist om at man intet andet kunne gøre i det spot, så jeg kan sove godt og tænke på at PLO bare er et varianspræget spil, som pt. på ingen måde hjælper mig ;o )
Men må dog indrømme at jeg ikke ved hvad jeg gør på en ♦ turn i tilfælde af at villian bare kalder floppet.
Bliver vel noget ala c/c turn og så se river an.
Samt at jeg har c-bettet alle mine hænder, stærke som svage.
Jeg kan godt forstå du er mega frustreret over at være i et stort ulækkert downswing hvor alt bare går galt man rører ved, jeg har personligt prøvet det en håndfuld gange efterhånden, og det er virkelig hårdt.
Håber at du kommer dig over det og kan blive ved med at spille godt og ikke lader tidligere erfaringer præge dit spil negativt.
Det kan dog være svært at se solskin for enden af regnbuen når man sidder i f.eks. et -50 BI downswing :(
Som tidligere sagt tror jeg du vil indhente dit downswing hurtigere på 6max da det er der det meste af din erfaring ligger, og jeg tror ikke du mentalt set er klar på en endnu vildere varians i PLO HU, du har selv sagt at du er mega tiltet over din EV graf og hvordan du er running, forestil dig det 4-5 gange så slemt i PLO HU.
Bare skriv på msn hvis du har lyst :) gl mate...
yeah takker, skal nok prøve at gemme den skarpe tone væk.. :)
Det er ikke blot vigtigt, men essentielt, at tage lommeregneren frem ved hver eneste haand man er i tvivl om. Jo mere dine equity betragtninger mod ranges sidder paa rygradden, jo mere kan du koncentrere dig om det ikke-matematiske.
Det store problem i hånden ligger imo i at vi har 3bettet preflop som det også virker til OP er enig i.
Derfor burde diskussionen om hvad vi gør 200bb dybe slet ik eksistere, for det er ikke et spot vi burde havne i med denne hånd, da den ikke skal 3bettes så dybt imo.
Men for diskussionens skyld; Jeg har ikke lyst til at komme ind for 200bb, især ikke mod en mand som virker til at have noget ok når han potter løs. CR kan jeg ikke lide, så den må ligge imellem bf og cc, hvor jeg egentlig er ok med at cc, for jeg har ikke lyst til at bf en hånd med så gode muligheder. Så cc herfra hvis vi er 200bb dybe. Og som sagt før så altid ind her med 100bb.
Andre tanker på de 200bb?
Hvis man i kådhed eller som følge af halvtilt, misklik eller andet er kommet i det her spot 200bb dyb synes jeg flop skal check-kaldes og turn skal slå en non ruder 5'er, hvorefter vi kan flå villian for en masse mønter. 10'eren ser jeg også som et forholdsvis fint cashcard.
Skulle den slå en ruder må vi efter gefül check kalde/check - check/folde - check/raise, hvor jeg mod de fleste cc, og noget cr. Desværre folder jeg nok for lidt med made hands HU, hvorfor netop det dybe spil nok er noget jeg burde arbejde lidt mere med.(i mine HU PLO dage gik jeg bare fra bordet når vi var 200 dybe).
Ved en blank må vi vurdere hvor ofte villian skyder 2 tønder med draws, om han folder stærke draws til et lead, eller om han kun skyder stærke made hands som sets og draw + showdown value. Der er dog ikke mange kort som kan tælles som blank da næsten alt ændre billedet ret meget. + hvor meget han forventes at betale på river hvis vi rammer.
Et es kan vi reppe set på, en konge eller dame giver os TP+draws, bonden dræber lidt af vores ev på stregen, osv. faktisk er det kun 3'ere og 4'ere der kan karakteriseres som blanke. Jeg lead-kalder nok A-K-Q, check folder bonden, og check kalder nok 3+4.