PLO100: HU, liniecheck og river

#1| 0

Aften!

Faldt over denne hånd i min database. Inputs til alle streets er velkomne.

PLO100 HU @ Entraction

Villain er kendt fra 6-max. Han er aggro, men spiller (imo) for mange hænder OOP, ligesom han 3better voldsomt fra blinds (20 og 23%). Hans 6-max stats er 35/28 med 14% 3b. Postflop er mit eneste read, at jeg har set ham pot-squeeze QQJTr, i en singleraised pot fra BB 4vejs og c/r T8x-r bord ind HU.

Hero har lige spillet en fisk og en reg, heraf stacken, da villain sætter sig.
Dette er 2. hånd i matchen. Forinden har jeg foldet river i en 3b pot, hvor han 3b OOP og jeg caller BTN med KJ86ds. Han cbetter AK6, betalt. Better halv pot Q, betalt. Better 3/4 pot på river A, hvor jeg folder.
Han ser mig som 26/21, 3b 8%.

Villain: 158$
Hero: 162$

Hero: 57J9

Villain raiser 3$ fra BTN
Hero caller i BB

Flop: 779 - pot: 6$

Hero check
Villain check

Turn: T - pot: 6$

Hero bets 5$
Villain calls

River: 8 - pot: 16$

Hero bets 16$
Villain raises to 55$ (100-ish bag)
Hero ??????

Redigeret af Grethe d. 31-08-2011 01:02
31-08-2011 14:02 #2| 0

Pf: Ville kalde - Ok
Flop: Ville bette - hvorfor checke når der ingen c/r-værdi er, mens der er b/r-værdi?
Turn: Ville bette - Ok
River: Ville c/c for at få værdi fra bluff/dårligere hænder.

At du mister en street information betyder meget her, så readless fold, som spillet.

31-08-2011 14:09 #3| 0

@ Samuel

Du checker river for at få value, hvad?! @ OP. Kan godt lide din linje og river skal obv. valuebettes, det er mere likely at Villian checker strits og farver bag på et parret bog, men som vi stadig kan få value fra.

River er sådan lidt meh, det kommer jo meget an på hvad han er for en bandit. Det virker som en cooler eller som luft. Betalt.

31-08-2011 14:22 #4| 0

No way du kan folde mod sådan en fætter. Det er spew at reste, hvilket efterlader et 100% std call.

31-08-2011 14:40 #5| 0

@MrBrown91

Ja, hvis som forudsat at der er bettet flop og turn samt c/r-værdi er nul, da jeg forventer at rangen hos modstander der betaler et riverbet er mindre end rangen hos modstanderen der better på river. Så er c/c mest profitabelt.

31-08-2011 15:07 #6| 0
OP

@Samuel,
Jeg går obv efter c/r. Jeg c/r også air, med equity på en række turns her.
River er imo et mandantory valuebet.

@Brown/HC
Tror i han raiser nutflush på river? Han repper vel diverse boats og evt straightgflush. Hvor ofte har han air her, kontra potodds?

31-08-2011 15:09 #7| 0

nu caller han flop og turn, alle draws completer på turn. hvilke hænder er det som han:

1: ikke caller river med når han caller turn ?

2: som han valuebetter selv, som ikke også caller et riverudstik ?

kan ikke se value i et check, never, der blir checket for meget bagved.

31-08-2011 15:40 #8| 0

@ Grethe

Hans range efter river raise er formentlig polariset big time. Sløvspillet 99, random TT, straight flush og bluffs med eller uden blockers.

@ andre

Angående river chk vs bet: Flop check back og float på det her bord er generelt svagt med en masse bluffcatchers. Jeg forventer klart at han kalder væsentligt mere end han better med de hænder vi er foran.

Bet > check ainec i min verden

31-08-2011 16:00 #9| 0

@ Samuel - Koch

Correct me if i'm wrong, men så vidt jeg kan se bliver flop checket - Villian tjekker bag, right?

31-08-2011 16:55 #10| 0

@Grethe
Din første linje i seneste kommentar om c/r turn giver ikke meget mening for mig, når hh viser at du better turn.

@MrBrown91
Skriv din pointe i stedet for at state åben information.

31-08-2011 17:03 #11| 0
Samuel skrev:
@MrBrown91

Ja, hvis som forudsat at der er bettet flop og turn samt c/r-værdi er nul, da jeg forventer at rangen hos modstander der betaler et riverbet er mindre end rangen hos modstanderen der better på river. Så er c/c mest profitabelt.

Men der er ikke bettet flop. Forstår ingenting. Kochmann hentyder også til det.
31-08-2011 17:03 #12| 0
kochman skrev:
nu caller han flop og turn, alle draws completer på turn. hvilke hænder er det som han:

1: ikke caller river med når han caller turn ?

2: som han valuebetter selv, som ikke også caller et riverudstik ?

kan ikke se value i et check, never, der blir checket for meget bagved.

Flop bliver chekket?
31-08-2011 17:11 #13| 0

Jo villain checker flop bag. Jeg ch også floppet for at cr, ligesom jeg gør med luft og lidt kombohalløj.

Turn skal bettes, ligesom river skal bettes, vi misser alt for meget value, hvis vi ikke better.

River er fandme bare meh muh og moh, men jeg giver tit folk credit i det spot her, da jeg synes folk sjældent bliver fanget med fingrene i kagedåsen her.

31-08-2011 17:15 #14| 0
MrBrown91 skrev:
Samuel skrev:
@MrBrown91

Men der er ikke bettet flop. Forstår ingenting. Kochmann hentyder også til det.

Det jeg skrev ovenfor gjaldt kun hvis Hero havde fulgt linjen med at bette flop og turn. Det gør Hero ikke - så readless fold som spillet til modstanderen raise på river.
31-08-2011 17:26 #15| 0
OP
Samuel skrev:
@Grethe
Din første linje i seneste kommentar om c/r turn giver ikke meget mening for mig, når hh viser at du better turn.

Villain CHEKCER flop bag. Jeg gik efter c/r på FLOPPET.

Ved nærmere eftertanke er det en god pointe, at floppet er et oplagt betspot.
31-08-2011 17:28 #16| 0

@ Samuel. Ah ok, jeg er med. @ Alle. Er det bare mig, eller har Villian ikke også et lækkert bluff-spot?

31-08-2011 17:44 #17| 0

@MrBrown91
Fin-fin. :)
Tja, så er vi da to der synes check river er godt. (Uanset Hero bet flop eller Hero check flop som spillet)

31-08-2011 17:49 #18| 0

@ Sam. Vi taler lidt forbi hinanden. I min bog er river et anyday bet. Ang. Villians bluffspot, så tænker jeg på hans river raise, hvor han kan få os af en bred range af hænder til at folde imo. Ved ikke om jeg leveler mig selv, men my cents.

31-08-2011 17:51 #19| 0

@MrBrown91: Ahh, så er jeg med på din tankegang. Jeg forventer nu at se 6s5sXX oftest ved Hero-call.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar