@PLO100, hvad better vi / hvordan viser vi styrke?

#1| 0

Hej folks.

Ved at være et stykke tid siden jeg har smidt en hånd op.
Er så småt ved at være på PLO200 xD

Men spillede en hånd i dag.

Og var lidt i tvivl om min betsizing.
Anyway hånden:

***** Hand History for Game 2436996346 ***** (IPoker)
$100.00 USD PL Omaha - Sunday, September 19, 04:10:41 ET 2010
Table Deled (No DP 50 bb min) (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 1: PAINBAGUETTE ( $100.00 USD )
Seat 3: anchor12345 ( $0.00 USD )
Seat 5: VILLIAN ( $98.50 USD )
Seat 6: wga123 ( $203.85 USD )
Seat 8: HERO ( $100.00 USD )
Seat 10: lostinthegrind ( $195.60 USD )
lostinthegrind posts small blind [$0.50 USD].
Villian posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J Q A 7 ]
HERO raises [$3.50 USD]
lostinthegrind folds
VILLIAN raises [$10.00 USD]
HERO calls [$7.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 4, 2, 2 ]
VILLIAN bets [$16.87 USD]
HERO ??

Villian er meget agrassiv.
Og spiller meget imod mig, vi har en "intern kamp".

Han er tidligere i denne session kommet ind med 5 6 7 Q
på 4 7 J board
Jeg havde 6589 og tog ned på en 10'er turn. (potten var 3-bettet pre, og har nok ikke den vilde betydning, men eneste større pot vi har haft i denne session har kun spillet et par hundrede hænder)

Han 3-better 10-11 %, over en større sample.
Mit spørgsmål er bare:
Hvordan ser jeg mest skræmmende ud?

Jeg har tænkt mig at bette 100 % (og så også committe mig) da en stor del af hans range er rundowns der total har missed.

Men er dette et flop jeg på nogen måde kan få AAxx hænder væk fra? De gange han har KKxx og AAxx - kan jeg skræmme dem væk? Jeg har ikke et tight image, men heller ikke et loose image.
Tænker bare floppet kan jeg vel sjældent skræmme nogle væk på. Men er der nogle der spiller den på en anden måde end bare at få dem ind?
Nogle der folder? Kalder?
Og hvad er jeres betsizing, (vi comitter os jo lige meget hvilket bet vi laver/reraise)

19-09-2010 18:49 #2| 0

Call er bedre, da der er mange turn kort du kan repræsentere og dermed bluffe ham af en AAXX / KKXX... Hvis du shipper dem på floppet får du 11/10 gange insta call fra disse hænder ;)

19-09-2010 18:54 #3| 0

Han sidder OOP (i blinds).

Hans range indebærer mere rundown hænder end AAxx og KKxx hænder.
Han er fornuftig spillende, og ikke en af dem der insta 3-better AAxx og KKxx uden suit / med et suit.

Så jeg vil hellere bare tage potten ned med det samme og ellers komme ind mod hans AAxx og KKxx hånd og staig have en 30 % or so?

Eller bedre at se turn an?
Og hvad så hvis jeg ikke rammer turn og han insta better / potter?
Mister jeg ikke for meget ved det?

19-09-2010 19:02 #4| 0

Synes bare tit man ser villians tjekke deres høje par i en re raised pot, når turn completer forskellige draws. OG hvis han better turn hårdt, så har du jo været langt bagud hele tiden, og sparer de sidste skillinger. Med mindre du vil gamle, så er all in jo self en mulighed!

19-09-2010 19:51 #5| 0

Du overbeviser ham ikke om at du måske har et set eller en 2'er i din range hvis du raiser floppet.

Flatcall flop og giv nakken på turn, så har han en meget svær beslutning at tage medmindre han har ramt det flop rigtig godt som er ret unlikely ifht hans 3betting range.

Renakker nok omkring 1/2 - 3/4 pot på turn.

Synes det er et rigtig fint spot at bluffe ham ud da vi har ret store chancer for at være bedst eller ihvertfald overbevise ham om at vi er :)

* Dog kan det godt være jeg ville tænke mig en ekstra gang om inden jeg laver snavs når det kun er for 100 bbs mod ham.

Hvis vi caller hans bet på flop og han stikker ud turn og vi giver på nakken er han næsten nød til at kalde med any 4 alligevel.

Meh...

Meget bedre spot hvis i var +200 bb deep :p

20-09-2010 15:45 #6| 0

Hvis villain potter en blank turn, så må vi da give op, med kun 9 outs til nuts??
- Ja, det er jo ingen gang til nuts, for boardet er allerede pairet lige meget hvilket turn-kort der dukker op jvf. 422tt.

20-09-2010 15:52 #7| 0

Jeg floater det her flop men ville fx jamme et TT6 flop i stedet med vores fd.

Det er ret vigtigt at forstå her at vi ikke kan reppe et hus eller trips på det her flop, så hver gang vi jammer ved en tænkende villain at vi har skum/draw rigtig ofte. Hvis jeg er villain med et overpar vil jeg aldrig bet/folde og jeg ville endda overveje at bet/kalde af med AK** - i hvert fald hvis jeg havde en fd.

En anden ting at overveje er at vi gerne vil beskytte vores floats med overpar på det her flop. Vi skal floate med de fleste overpar og det er fint hvis vi så også floater med en draw. Det giver os flere muligheder for både at vbette og bluffe senere streets.

En sidste ting: Mod en tænkende villain tror jeg slet ikke jeg raiser det her flop med nogen hænder overhovedet. Selv hvis jeg har ramt trips med en dangler eller båd med en dobbelt par hånd som QQ44 eller 6644, eller en hånd som AK44ds. Villain vil dobbelt barrele super bredt så vi kan ligeså godt lade ham skyde sig selv i sænk

20-09-2010 16:08 #8| 0

@HK + 1

20-09-2010 16:30 #9| 0

@HK

Hvad gør du så turn?

Hvis han checker, better du - hvor meget?
Hvis han better turn igen - folder vi?

20-09-2010 16:53 #10| 0

Kommer an på sizing og på turn kortet.

Jeg har det fint med at bette nogen turns og checke andre.

Jeg har det fint med at dobbelt floate nogen turns og folde andre, det kommer an på sizing og reads.

21-09-2010 20:09 #11| 0

Der er intet i beskrivelsen af villain, der indikerer, at han smider KKxx+, hvilket han heller ikke bør. Ergo virker det en kende ambitiøst at spille ham af de store par, så hvis vi virkelig vil ud at battle ham nu, er flat IP klart det bedste spil, men jeg er ikke helt sikker på, at jeg bryder mig særlig meget om det.

Ud over vores blocker til AAxx, hvad er det så, der siger dig, at han har gode rundowns oftere end et stort par?

I øvrigt kan jeg ikke lade være med at fokusere på det store c-bet han laver; et ret stort leak for en aggro spiller, som vi kan skambruge, hvis det er hans standard på semi-tørre/tørre boards - specielt IP.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar