aktuelt folder han på river, men mine flop checkraises især i unraised pots med sårbare nuts er lidt et trouble spot generelt, hvordan spiller i den ?
Full Tilt Poker Game #26700215004: Table Vroom (6 max) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 20:29:35 ET - 2010/12/25
Seat 1: SsaN ($33.25)
Seat 2: GoGetaRealJob ($124.60)
Seat 3: Hero ($513.65)
Seat 4: Dark Zneider ($358.65)
Seat 5: foldgish ($165.20)
Seat 6: diesel761234 ($7.25)
GoGetaRealJob posts the small blind of $0.50
hero posts the big blind of $1
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [8♣ 5♥ 3♣ T♥]
Dark Zneider calls $1
foldgish folds
diesel761234 folds
SsaN has 8 seconds left to act
SsaN folds
GoGetaRealJob folds
Hero checks
*** FLOP *** [2♦ 4♦ A♣]
Hero checks
Dark Zneider bets $2
Hero raises to $7
Dark Zneider calls $5
*** TURN *** [2d 4d Ac] [8♦]
Hero bets $8.25
Dark Zneider calls $8.25
*** RIVER *** [2d 4d Ac 8d] [5s♠]
Hero bets $12.50
plo100 klonk i limpet bb deep linietjek
Jeg tror jeg raiser preflop, mest for at tage initiativ. Aktuelt tror jeg at jeg better flop, da det er en limped pot. Dog er C/R engang imellem også fint. turn er fin syntes jeg, men kan ikke rigtig beslutte mig for om det er bedst at bette river eller C/C.
callea, meget sjældent jeg 3 better den pre her, angående floppet tror jeg du har ret i der skal donkleades, ved ikke hvorfor min default reaktion er at c/r nuts, det må være et levn fra nlhe.
callea, om det er utg limp/click, 2,5/3bb raise gør ikke den helt store forskel når vi er 350bb effektive.
C/f river. Hvad tror du villain har?
Godt river bluff....
Er egentlig med på c,f river vognen.
Tror han har set eller to par, hvor han folder river fordi han ik fylder op ret ofte...
@werder77
Hvis du tror han har set eller 2 par, er det så ikke forkert ikke at bette for value de gange han nu vil tyre dig?
Lead flop hver gang her.
Hvis vi vælger at bette river, vælger jeg nok at blockbette pænt lavt ligesom du gør, måske en anelse lavere som 8-10ish.
@CAllea
Tror næppe han vil tyrecalle river på du sådant bord, men ellers er det naturligvis en fejl.
Callea
Nej, du raiser ikke denne hånd oop pre når den lugter af gammel sur ost. At du siger "for at tage initiativ" retfærdiggør slet ik at raise så skidt en hånd. Dette er slet ikke for at være ond og efter dig osv, men jeg synes dette er en meget dårlig kommentar. Du har ingen gode suits, ingen høje kort, ingen connected kort og du er oop. Det er altså en meget ringe hånd her imo.
Live
Du kan vel ikke 3bette den pre når ingen har raiset før dig? har jeg misset noget?
Jeg kan godt lide hvad dennis siger her. Hvad er det villain skal have her, som vi kan slå ved at betcalle? På det her niveau (tumler selv rundt dernede pt) laver villains meget sjældent deres hænder om til bluffs, hvis de har bare lidt SD value og derfor ser jeg alle to par comboes osv ch bag. Ergo slår du kun bluffs og det er satme marginalt hvad der er af bluffs derude som boardet er løbet.
Giv mig på nakken, hvis det jeg skriver er blankt, er semifuld efter alt for mange snaps til familiejulefrokost, men vil mene der er en del fornuft i det jeg får skrevet.
ALLE
Jeg har lidt lyst til at argumentere for at CR er den værste linie på floppet. Vi giver vores hånd væk 100% ca og dermed kan villains spille os på senere streets, hvis de er lidt friske. Lead eller cc er at foretrække efter min mening. Hvilken af de to muligheder må afhænge af hvordan vi er som spillertype og hvordaan vores modstandere er.
Mod meget callish modstandere, skyder vi bare afsed fra start. På borde hvor der er et par banditter, kan jeg godt lide at cc floppet for at cr blanke turns eller cc dem i bund. (obv cr river, hvis turn og river er blanke.) Hvad siger folk til dette?
Synes det er rigtig farligt at give sin nuthånd væk oop i små pots (når den er sårbar), da det bliver rigtig svært at få value på senere streets + det bliver super svært at spille på alle grimme senere streets.
Koller