PLO100, kommer i ind? Og hvad med preflop spillet?

#1| 0

Hej folkens.
Hånden er lige spillet, og blev lidt i tvivl.

Mine spørgsmål:
Kalder i preflop på button, til preflopraise?
Kalder i også 3-bettet (jeg tænker vi er jo snart prized ind?)

Og kommer i ind på floppet eller folder i ?

Villian spiller 22/13, 3bet% ligger på 4.

(Spillet er i pund, men det ændrer nok ikke noget)
Seat 5 is the button
Seat 1: GRIZB1T ( $47.44 USD )
Seat 3: pkrmstr ( $100.45 USD )
Seat 5: HERO ( $213.40 USD )
Seat 6: Luckypig74 ( $104.90 USD )
Seat 8: Villian ( $107.40 USD )
Seat 10: MRPOKERKID ( $92.55 USD )
Luckypig74 posts small blind [$0.50 USD].
Villian posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T Q J 7 ]
MRPOKERKID raises [$3.50 USD]
GRIZB1T calls [$3.50 USD]
HERO calls [$3.50 USD]
Luckypig74 folds
Villian raises [$17.00 USD]
MRPOKERKID calls [$14.50 USD]
GRIZB1T calls [$14.50 USD]
HERO calls [$14.50 USD]
** Dealing Flop ** [ Q, 3, 2 ]
Villian bets [$72.50 USD]
MRPOKERKID folds
GRIZB1T folds

HERO? Han har 16 ekstra bag sig.

10-06-2010 17:43 #2| 0

Min erfaring siger mig at når tighte TAG's reraiser PF har de fx ikke AA72r. De vil typisk i højere grad squeeze AKQJds end dårlige esser.

Dvs sandsynligheden for at han har farven er markant højere end hvis vi bare sætter ham på AA**.

Derudover er der alvorlig risiko for at du er helt skidt inde mod AKQJ/AQJT/KQJT hænder

Hvis hans range er AA** og kun det får du lige knap odds til at stacke af, men igen hvis suitede og d-suitede hænder er overrepræsenteret i hans range så får du ikke odds. Mod AKQJ/KQJT får du ikke odds, specielt ikke hvis man igen tager højde for at suitede og d-suitede hænder er overrepræsenteret.

Hele hånden er for øvrigt lidt beskidt. Jeg spiller PF som dig men føler mig sq altid lidt dum. Postflop tror jeg som sagt er et fold, men altså det stinker at folde så megen equity.

Jeg håber en PLO chef kan komme og sige fold PF så jeg slipper for at havne i de her spots. Jeg mener for øvrigt til reraiset. Jeg kan ikke forestille mig at folde denne hånd på knappen mod et single raise og mod fisk!

10-06-2010 18:41 #3| 0

Holch

Oprettede den også grundet dette "Jeg håber en PLO chef kan komme og sige fold PF så jeg slipper for at havne i de her spots. Jeg mener for øvrigt til reraiset. Jeg kan ikke forestille mig at folde denne hånd på knappen mod et single raise og mod fisk!"

Jeg hader at skulle ligge så meget, men jeg har button og jeg har ekstremt gode potodds, samt en handske som spiller okay, eller hva?

Er der nogle der folder preflop til 3-bettet?
Og i så fald, meget gerne begrund det :)

10-06-2010 18:56 #4| 0

3bet preflop > Call preflop > fold preflop

Som spillet får du næsten odds til et ship vs. solide AAxx.

Jeg har tendens til at shippe omkring 100bb dyb, da det hjælper på dit image for at få betaling på dine monsters senere.

Den såkaldte retard faktor skal man ikke undervurdere. Hver gang jeg bliver taget i et crazy bluff eller et semi light stackoff for kun 100bb gør det mig egentlig ikke så meget.

Dion

EDIT: Den spiller bare ikke super godt i en 4-5 vejs pot, hælder derfor mest til at få renset ud preflop i position.

10-06-2010 19:25 #5| 0

@NPNF

Er helt enig med (edit: misforstod noiD's edit) her i, at vi skal slippe denne medijoker-handske PF til Villains 3b-sqeeze. - Den spiller bare generelt dårligt i multivejs puljer som disse, da dinne potentielle -FD sagtens kan være domineret på et XXXx flop.

Det eneste flop vi sådan med rimlig god smag i munden vil stacke af på, er imho: QJT eller obv et T98 mv. flop som jo completer vores nødde streg (med K som redraw endda).

/drain

Som spillet bliver det iøvrigt et fold.

10-06-2010 19:34 #6| 0

Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad jeg gør. Jeg har egentlig ikke lyst til a tbygge en pot pre med rr, så tror altså også abre jeg betaler den på knappen. Folder den obv oop og hvis der kun var en singleraiser og ingen caller havde jeg 3bettet.

Flop må være noget matematik halløj og der er jeg som altid ikke skidestærk. Med det sagt så tror jeg nok at jeg folder. Kan ikke se villains shippe AAxx helt nøgen ind her firvejs (eller jo det kan jeg godt, men sgu ik tit nok til det er profitabelt for os at komme med). Tror som oftest vi vil se et f draw med ham eller noget andet.

Jeg er væk på floppet, men er aldrig væk preflop. Knappen er så værdifuld også selvom potten er blevet bloatet pre.

10-06-2010 19:57 #7| 0

@mr drain:

"Det eneste flop vi sådan med rimlig god smag i munden vil stacke af på, er imho: QJT eller obv et T98 mv. flop som jo completer vores nødde streg (med K som redraw endda)."

Ah ja det er sgu nice. Hvis vi rammer vores K redraw har vi jo den lange 6 korts streg som selvfølgelig slår alt andet.

10-06-2010 21:26 #8| 0

Mr Drain

89 er også god.

Btw. Noid

3-better du denne handske pre?

Er den ikke en tand for dårlig til det?
Kunne forstå hvis den var DS, men denne her hånd imo for weak.

10-06-2010 21:32 #9| 0

Folder pre. I er ikke deep og hånden spiller generelt dårligt på alt for mange boards.

Som spillet folder jeg bare.

Vi spiller en marginal handske preflop, og på floppet er den endnu mere marginal mod hans potsize-betting range.

Det kan godt være han engang imellem bare har AAxx og KKxx uden flushdraws som vi er ok inde mod, men jeg synes det bare er at opsøge variansen hvis vi går broke på sådan nogen flops.

Når vi caller et 3bet med sådan en handske så er det for at ramme godt og få stakken ind, ik for at ramme et mediocre flop og så committe os uden at vi har en reel god styrke på floppet.

10-06-2010 21:58 #10| 0

@NoPok - Jeg kunne godt se mig selv 3bet den handske pre, det kommer dog helt an på dynamikken og UTGs raising range kontra sandsynligheden for at UTG+1 flatter et 3bet. Der er mange faktorer der spiller ind når jeg vælger at 3bet og handstrength kommer somregel i 2. række.

Selvfølgelig skal vi have en spilbar handske, hvilket dette bestemt er, men den spiller bare ikke godt +3-ways - slet ikke vs. UTG raising range + UTG+1 flat. Der bliver simpelthen for meget c/f, så retrospektivt vælger jeg at lave min prioritering hvad angår action om.

3-bet pre > fold > call pre <-- EDIT: initial action

Dion

10-06-2010 22:08 #11| 0

betaler PF og folder....

10-06-2010 22:42 #12| 0

Spiller den som dig preflop og lægger mig på floppet.

To spillere kalder reraises og lægger sig på floppet - så de har nok smidt 0 (allerhøjst 2) ruder, hvilket imo gør det en tand mere sandsynligt at squeezeren ud over at ha din kicker slået og måske har AA osse har et FD med på siden.

PF ku jeg heller aldrig finde på at 3-bette, vil gerne høre tankerne bag det.

10-06-2010 22:46 #13| 0

Jeg synes NOID præsenterer nogen rigtig fine pointer om rr PF og jeg sætter pris på hans input, da jeg ikke lige selv havde overvejet det.

Specielt at en dobbelt gapper som denne spiller maaaarkant bedre HU end multiway.

10-06-2010 22:56 #14| 0

@Fjahgo

Tankerne udover at jeg er en laggish maniac synes jeg nu jeg har argumenteret for.

Igen multiway spiller den bare ikke super da vi somregel vil være domineret på alle leder og kanter. Eneste flop der er værd at spille videre på multiway er x89r. Udover det kommer vi sq altid i et sticky spot 4-5 vejs.

Endvidere er omaha endnu ikke "udregnet" - hvilket det aldrig bliver. Alt efter hvilken type spiller du er, LP, LAG, TAG, maniac, er der altid en differentieret linje pre- og postflop der er er optimal hvad angår +EV overfor din specifikke spillestil.

Dion

12-06-2010 16:39 #15| 0

Mod svage villains (hvor der er chance for at faa potten HU pga preflop folds) er det fint at 3 bette her i position. Vi kan i princippet goere det med any 4 i det her spot.

12-06-2010 16:40 #16| 0

Hej, i oevrigt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar