PLO100: Liniecheck

#1| 0

Yo,

Jeg kunne godt bruge lidt tanker til denne hånd.

Villain er en dygtig reg. Han er svensk og en klassik 2+2 reg. Han er bestemt ikke årsagen til at jeg sidder ved bordet! Han spiller 27/21/2.2, 11% 3b.
Jeg spiller ham på et andet bord, hvor jeg har position og 3bet kanonen får gas. Vi har lidt historie fra tidl, bl.a. hvor jeg har skudt 3 barrels med NFD-blocker, hvor han tankcaller river på et 48J, K, 9r med QTx i en 3bettet pot, BTN vs BB.

Fisken spiller 72/8 over 20 hænder. Han satte sig med 86$ og er doblet en gang med et set, hvor han check/klikker rullen ind.

Hero ses som 26/22/2.1, 3b 12%. Min donkprocent er nok lidt højere end normalen, det bør vores svenske ven vide.

6-max med 5 på bordet

Villain: 193$ BTN
Fisk: 156$ BB
Hero: 189$ UTG+1

Hero: KJ97

Hero raises to 3.5$
Villain raises to 11$
Fisk calls
Hero calls

Flop: 983 - pot: 33$

Fisk checks
Hero bets 24$
Villain calls
Fisk calls

Turn: J - pot: 105$

Fisk checks
Hero bets 68$ (154 bag her)
Villain calls
Fisk folds

River: A - pot: 241$

Hero shoves 86$
Villain calls

Det bliver lidt noget peeez med stacks på turn.. Tanker?

29-11-2011 19:41 #2| 0

Hvad er dine tanker? Synes du at du valuebetter eller bluffer river?

29-11-2011 19:59 #3| 0
OP

Preflop overvejede jeg 4bet (bemærk stacks), men vil egentlig gerne have fisken med. Det bliver desuden lidt klamt, hvis villain 5better.

Jeg donket floppet, fordi vores holding crusher en stor del af villains range og vi semi-blocker nogle af de kombinationer, han kan fortsætte med. Vi har god equity i potten og kan skyde rigtig mange turns. Vores perceived range rammer ikke bordet så hårdt, det ved villain, hvorfor vi måske kan induce ham til sjov, når vi er så dybe. At fisken sidder i baghånd minimerer dog chancen imo.

Turn bliver lidt noget pis, som skrevet, da stack-to-pot-ratioen er akward. Omvendt får vi dobbelt flopcall i en 3b pot. Aktuelt var jeg usikker på, om vi er bedst tjent med bare at pot/Get it in? Jeg vælger, at sende lidt over halv pot afsted, da jeg vil gøre det med en stor del af den range, jeg donker floppet med. Samtidig vil vi ikke give frikort og risikere at folde den bedste hånd på river.
Jeg kan i retrospektivet ikke rigtig bestemme mig for, hvilken range J er bedst for?

Rivershove er et bluff. Vi får aldrig calls af noget vi slår (selvom han kan herocalle)... Villain får kanonodds og kommer vel aldrig til river uden et eller andet. Jeg ikke sikker på shove er bedste option, men fejlen bliver muligvis lavet på turn.

Netop fordi jeg ikke er tilfreds med hånden, er den lagt til analyse :-)

30-11-2011 14:20 #4| 0
OP

Bump for en sjæfvurdering!

30-11-2011 14:27 #5| 0

Vores perceived range rammer vel det her flop ok. Så highcard heavy er din utg+1 range 5handed heller ikke, no?

Hvis villain ikke er tilbøjelig til at cbette bredt i 3bettede pots, better jeg floppet tungere og jammer næsten any turn, eller b/c hvis fisken ikke er med. Hvis villain cbetter bredt, eksempelvis tp+oesd, er det et soleklart c/r, fordi vi måske får et call fra fisken og trapper dejlige døde penge, vi spiller kanon mod villains range, og er kun knust af enkelte kombinationer af hænder.

Hans turncall forvirrer mig afsindigt meget; hvilken range tror du han har? Jeg tænker umiddelbart noget aaxx med klør+ diverse 10jx kombis med eller uden klør + a9xxcc + måske noget j108 værk osv.. Hans turncall og jeres historie taget i betragning, synes jeg den er close, om du ikke kan jamme river for value.

Er dine donkbets balancerede eller er de skewed mod en bestemt del af din range?

30-11-2011 17:56 #6| 0
OP
JoeLOL skrev:
Vores perceived range rammer vel det her flop ok. Så highcard heavy er din utg+1 range 5handed heller ikke, no?

Helt enig.

Hvis villain ikke er tilbøjelig til at cbette bredt i 3bettede pots, better jeg floppet tungere og jammer næsten any turn, eller b/c hvis fisken ikke er med. Hvis villain cbetter bredt, eksempelvis tp+oesd, er det et soleklart c/r, fordi vi måske får et call fra fisken og trapper dejlige døde penge, vi spiller kanon mod villains range, og er kun knust af enkelte kombinationer af hænder.

Igen, ganske enig. C/r er afgjort mit defaultplay her. Netop fordi jeg tror, villain ved denne type board, ofte er oplagt at c/r for mig, valgte jeg donket. Jeg forsøger, at balancere det i mit spil, primært mod tænkende og/eller passive spillere, uden at eliminere c/r helt obv :)

Hans turncall forvirrer mig afsindigt meget; hvilken range tror du han har? Jeg tænker umiddelbart noget aaxx med klør+ diverse 10jx kombis med eller uden klør + a9xxcc + måske noget j108 værk osv.. Hans turncall og jeres historie taget i betragning, synes jeg den er close, om du ikke kan jamme river for value.

Jeg er også ret pas på turn. Skal jeg forstå det således, at du potter turn med alt du better pga ratioen?

Og tror du btw, at river er bedst for vores eller villains range?
Redigeret af Grethe d. 30-11-2011 17:57
01-12-2011 15:00 #8| 0
Grethe skrev:
JoeLOL skrev:

Helt enig.

Igen, ganske enig. C/r er afgjort mit defaultplay her. Netop fordi jeg tror, villain ved denne type board, ofte er oplagt at c/r for mig, valgte jeg donket. Jeg forsøger, at balancere det i mit spil, primært mod tænkende og/eller passive spillere, uden at eliminere c/r helt obv :)

Jeg er også ret pas på turn. Skal jeg forstå det således, at du potter turn med alt du better pga ratioen?

Og tror du btw, at river er bedst for vores eller villains range?

Jeg bryder mig hverken om at c/c eller c/r, så b/c er nok mit default play, især jeres historie taget betragtning - det er også sværest at spille imod.

Jamen det er jo det - for jeg kan ikke tælle så mange kombinationer der rammer river, og han har jo vist han er i stand til at betale marginalt af. Problemet er så bare samtidig, at jeg ikke kan tælle mange hænder vi får value fra; faktisk kun j8xx. Jeg tror dog det er lettest at jamme, fordi det aldrig kan være den helt store fejl, hans turncall taget i betragtning; vi må have en del fe mod hans turncallrange, selvom han får en rigtig god pris.

Ved nærmere eftertanke er der måske en del esser i hans turncallrange, dno egentlig. Jammer han aj, a9, aaxx for value på river hvis vi checker; jeg formoder ja?
Redigeret af JoeLOL d. 01-12-2011 15:00
01-12-2011 15:20 #9| 0

kan godt lide dit lead, men jeg potter turn som spillet. Mest fordi jeg bare gerne vil tage den ned med det samme.

01-12-2011 18:01 #10| 0
OP

Enig Joe, afgjort b/c turn.

Jeg formoder han jammer de kombinationer, ja. Hans 3bettingrange må alt andet lige også indeholde flere A'er end min callingrange her?

kochman skrev:
kan godt lide dit lead, men jeg potter turn som spillet. Mest fordi jeg bare gerne vil tage den ned med det samme.

Men er det ikke lidt svært at balancere?
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar