PLO100, 4-handed.
Villain 1: Super donkey, der har sprøjtet til højre og venstre, overspiller helt sygt, raiser alt muligt mærkeligt, og bliver stacked på buttom 2 på 2-suited connected board.
Han har endnu ikke undladt at cont. bette flops, når han er initial raiser.
Villain 2: Nogenlunde standard. Ikke nogen haj, men laver ikke ret mange, af de klassiske fejl fra HE-spillere.
Hero: For sej!
Planen for flopspillet er naturligvis, at check-raise villain 1 når han cont. better. Samtidig har jeg mulighed for at check-raise BB, såfremt han skulle calle med.
Villain 1 is at seat 2 with 76.90
Villain 2 is at seat 4 with 186.40
Hero is at seat 5 with 207.40
Villain 2 posts the large blind 1.00
XXX posts the small blind 0.50
Hero: 8♠, 9♠, 5♣, 9♦
Pre-flop:
Hero: Call 1.00
XXX: Fold
Villain 1: Raise 4.50
XXX: Fold
Villain 2: Call 4.50
Hero: Call 4.50
Flop (Board: 6♦, 9♣, J♦): Pot: 13.75
Villain 2: Check
Hero: Check
Villain 1: Bet 14.00
Villain 2: Raise 56.00
Hero: ???
- Asger
PLO100, midset - tricky!
En tricky en ja..
Jeg havde foldet, men kun pga. dit read på V2.
Han har 80% af tiden JJ og 20% 66.
V1 er nok på et af sine dumme draws, så ham er du ikke så bange for.
Men med dit read er det le fold, selvom den er kedelig at folde.
Du har delvist ret. Men du glemmer at V2 OGSÅ ved, at V1 er en super-fish. Har det ikke noget at sige omkring den her hånd?
- AB
Jo, men som du siger er du jo for sej, så dig er han vel også lidt bange for.
Men tror du at han ville spille sådan med et draw?
Han ved jo at han har svært ved at få superfish til at folde sit draw / made hand / cont. bet
Desuden er stacksizes for store til at lave farlige beslutninger på sådan et drawheavy board mod sådan en modstander som V2.
Vent du på at V1 og dig er alene :)
bum bum.
Jeg vælger at folde denne hånd preflop og det samme på floppet. du har second nuts, og du ihvertfald nødtil at sætte en af dem på et draw enten til flushen eller til str8en måske begge dele for den sags skyld. Derudover kunne en af dem sagtens have JJ hvis vi ser på aktionen du får.
easy fold både preflop og på flop efter min mening.
aLETman1
Fold dog det thrash pre flop og undgå hovedpinen. Når nu du er i hånden, så folder jeg på floppet.
FOLD PREFLOP, på floppet folder du da du er oppe mod JJ.
Hvor spiller du henne ???
@Snoogy: Bossmedia!
@Fold-preflop-tilhængere (hehe, dvs. alle): Fair nok, det er loose at spille den UTG (og måske også semi-loose på knappen). Men bordet er så ufatteligt dårligt, hvor alle mine modstandere bliver ved og ved med at lave store fejl. Jeg mener derfor, at jeg har +EV i at spille mange hænder.
Derudover, så havde jeg nok overvurderet hvor marginal hånden egentligt var. Donkeyen i hånden var virkelig seriøst fishy (fx all-in med K-Q-J-10-rainbown på et A54 flop), hvorfor mange ville være ret tilbøjelige til at check-raise ham med marginale handsker.
Omvendt er jeg kun godt inde mod 77/to par, hvor sidstnævnte ikke er det mest sandsynlige, crushed mod JJ, og splitter ca. mod et godt draw. Så selvom jeg kunne være god en del gange, er det trods alt ikke et specielt fordeltagtigt setup, at skulle lægge 200BBs i. Jeg foldede derfor.
Fisken foldede, og V2 påstod, at have straight-flush draw og to par. Det ved jeg selvfølgelig ikke om er rigtigt.
- AB