***** Hand History for Game 5152514207162 ***** (On Game)
$100.00 USD PL Omaha - Sunday, June 19, 05:43:09 ET 2011
Table Toronto (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 2: guingo1959 ( $20.00 USD )
Seat 3: -BadHabit- ( $177.25 USD )
Seat 5: HERO ( $226.78 USD )
Seat 8: united road ( $192.11 USD )
Seat 9: EverWell ( $124.00 USD )
HERO posts small blind [$1.00 USD].
united road posts big blind [$1.00 USD].
guingo1959 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♦ 6♥ J♠ 9♦ ]
EverWell folds
guingo1959 checks
-BadHabit- raises [$5.00 USD]
HERO [$4.00 USD]
united road calls [$4.00 USD]
guingo1959 folds
** Dealing Flop ** [ A♣, K♥, 5♦ ]
HERO checks
united road checks
-BadHabit- checks
** Dealing Turn ** [ T♥ ]
HERO bets [$12.00 USD]
united road calls [$12.00 USD]
-BadHabit- raises [$45.00 USD]
HERO calls [$33.00 USD]
united road raises [$175.11 USD]
-BadHabit- calls [$127.25 USD]
HERO folds ??
Kommer til at complete preflop ved en fejl. Folder altid her oop.
Kan vi folde når vi har 50$ i potten ?
PLO100 Nuts,no rdrw møder uventet meget action på
Kan godt være det er mig, som ikke forstår poker. Men hvornår foldes nuts?
@ Yod1
Når man er oppe mod 2 andre med nuts, som må formåedes at have redraws til en bedre hånd.
Nu er PLO heller ikke ligefrem min spidskompentence, men jeg ville ikke folde nuts med 50 skudt i potten, selvom villain viste at han havde ♥Q♥J.
pointen er jo at vi i worst case scenario betaler 150$ for at vinde vores 50$ tilbage.
men kan ikke lige vurdere om vi stadig skal folde hvis den ene har nuts som os ( med eller uden redraw ) og den anden har set + FD.
Jeg kan sagtens forstå tankegangen om, at man med nuts kan komme "skidt" ind her. Men ved et flatcall på villains raise, så er river jo ligegyldig, også selvom det er ♥A. Ellers er det et fold på villians raise.
I stedet for et call med en bag dig, ville jeg i situationen nok have skubbet turn på villains raise, i stedet for at sætte dig selv i et spot, som åbenbart ikke er så enkelt igen.
@kochman
Hvis man antager som du gjorde i din sidste post at den ene sidder med QJxx og den anden 1010xx med F-draw og vi siger at det er ham der raiser allin der har draws så er det et klart call..
Men sidder de så begge med QJ og rdrw's så er en anden historie :)
der er selvfølgelig også en plan ved bare at flatcalle villains raise, jeg kan på nogle rivers shove for at folde en split ud.
Det kan dog godt blive umuligt 3vejs hvis den første caller også kommer til river ( hvilket han nok gør 100% af tiden )
men hvis f.eks villain parrer boardet og de begge checker til mig kan jeg shove 150bb ind og samle op ret ofte. thoughts ?
Har du ikke outs i minimum en J og en Q ? mulighvis 2 af begge. Tænker på et af disse kort vil counterfitte den straight der allerede er tilstede mens du dog stadig har en 9'er hvilket vil give dig en ny straight. Ikke for at fluekneppe bare intra for at være 100 på reglerne.
Til dit spørgsmål så har du investeret 25% af det du skal calle og der er 20% chance for der kommer endnu en ♥ Så er det kun et flushdraw du skal undgå og så skal du ind, du har desuden selv en ♥ og mulighvis har de begge flushdraw og så er chancen endnu mindre. Dine ods er til gengæld ikke favorable hvis en af dem har et set samtidig med den anden har et flushdraw. Da han så har ca 22% til en båd eller quads.
Lig mærke til at ovenstående er lavet ud fra den antagelse begge villains har nuts ligesom dig, tingene ændrer sig selv hvis det kun er den ene der har nuts ligesom dig, ville dog være lidt mærkeligt en af dem skulle gå amok sådan der uden nuts i stedet for bare at calle.
Yod1: Så vidt jeg ved kan du i Omaha godt have nuts HU på floppet og stadig kun have 30% chance for at vinde hånden, også selvom villain på daværende tidspunkt ikke nuts også.
@lasse
"Har du ikke outs i minimum en J og en Q ? mulighvis 2 af begge. Tænker på et af disse kort vil counterfitte den straight der allerede er tilstede mens du dog stadig har en 9'er hvilket vil give dig en ny straight. Ikke for at fluekneppe bare intra for at være 100 på reglerne. "
det gir absolut ingen mening det du skriver her :)
bestcase scenario for mig er, hvis den ene har set og den anden har FD. Så kommer jeg ind med 60% 3 vejs.
Nu har vi godt nok ikke meget på villains (stats, reads evt. om de har reads på hero). Ville et c/r ikke være en god linje, når du pre har flattet OOP? Du har på intet tidspunkt endnu været lead i hånden, og har tilmed checkket floppet. Tror ihvertfald begge villians ville timebanke lidt på følgende:
HERO checks
united road bets [$12.00 USD]
HERO - ALL IN
HERO checks
united road bets [$12.00 USD]
HERO - ALL IN
det scenarie sker jo under 10% af tiden ca.
Generelt set forventer jeg ikke at lave penge på at spille sådan en hånd OOP i multiway pots.
Muck pre
@MartinB
Læs lige OPs post ordentligt igennem først.
"Kommer til at complete preflop ved en fejl. Folder altid her oop."
Kochman sorry den dårlige formulering. Det jeg tænker på er at hvis der kommer en J eller Q på turn så vil en villain med JQ ikke længere have en straight da han i Omaha SKAL bruge 2 af sine hole carts hvorimod du stadig vil have en striaght da du har en 9'er i din hånd. Du undgår dermed at splittte potten mod en villain med QJ men tager det hele.
"Kochman sorry den dårlige formulering. Det jeg tænker på er at hvis der kommer en J eller Q på turn så vil en villain med JQ ikke længere have en straight da han i Omaha SKAL bruge 2 af sine hole carts hvorimod du stadig vil have en striaght da du har en 9'er i din hånd. Du undgår dermed at splittte potten mod en villain med QJ men tager det hele. "
?? ahh hva ?
hvis board kommer AKTQ..så Bruger jeg obv bare QJ og AKT som på turn,
så du har vist ikke helt forstået reglerne.
Villain har stadig stregen da han bruger QJ fra hånden og AKT fra board..
edit: tryk lige på F5 før du poster Sauron :D
Lasse du har vidst ikke spillet alt for meget PLO. Tror lige du skal læse reglerne igennem igen.
Til hånden. Jeg slipper ikke væk, det er self lidt et klamt spot. Men på grund af united roads linje caller jeg. Det ville dog være dejligt med nogle stats på de 2.
Beklager..
Sauron: Tak det var præcis det jeg ledte efter. Bare min logik der lige svigtede totalt der. Tænkte i at han jo kun bruger 1 kort til at lave en straight på f.eks. et AKQT board og derfor var counterfittet da han jo skal bruge 2 i PLO. My bad
Coinflip: Det var også et spørgsmål ikke en konstatering.
Som spillet ser det ud til, at vi overvejende sandsynligt har 0 vindende outs og faktisk tror jeg, vi skal overveje at smide til det første nakkedrag, når vi spiller hånden readless - i hvert fald er det sikkert, at det sjældent kan være en pengemaskine at få 192 BB's ind i dette spot, hvor vi kan risikere at have 20% til en split.
FWIW er Yod1's forslag om CRAI grænsende til pengeafbrænding, hvis turn spilles som foreslået.
@Lasse-DBE
Omend dine kommentarer sikkert er velmenende, er dine indlæg i denne tråd ubrugelige, og således vil jeg råde dig til at få styr på reglerne i den disciplin, der spørges til, før du begiver dig ud i en analyse. Alt andet er spild af tid for alle og i særdeleshed OP.
Foran - all inn....
Svært spot, kunne være rart med nogle stats
Jeg er enig med CHJ, og jeg nok folder turn til det første raise. Hvis vi kalder turn til første raise og united turn gør samme, kommer vi til at c/f 20 kort på river og splitter potten på blanke
-BadHabit- har nærmest altid QJ med FD, vi må gå udfra han cb'er alle sets samt QJTT. Rimelig sikker på at han flatter nøgne QJ på turn
Som spillet 3b'er untied road ikke turn allin med QJ medmindre han har redraws på siden. Jeg folder turn i første omgang da jeg ikke har lyst til at komme ind døde for 192bbs..
badhabbit er reg spiller 26/15/2.5 og har altid QJ her. Han har aldrig et godt semibluff som f.eks NFD + set. f.eks A♥9♥TT.
united road spiller 29/9/0.8.
Men ja, det kan godt være, at det er smartere at folde til det første raise.
min logik var nok bare at jeg aldrig forventer at unitedroad jammer ind over. Så jeg næsten altid ser river for 38$.
resultat:
** Dealing River ** [ 2♠ ]
-BadHabit- wins $201.25 USD from main pot
united road wins $201.25 USD from main pot
-BadHabit- shows [J♣, Q♣ 8♣ T♦ ]
united road shows [Q♠, 8♠ A♥ J♥ ]
united road wins $14.86 USD
CoolHandjake jeg har ikke på noget tidspunkt påstået noget jeg ikke var sikker på, jeg stillede et spørgsmål som en SIDETING det var IKKE en del af selve analysen. Jeg forholdt mig udelukkende til det matematiske i det jeg har analyseret. Er udregningerne forkert ja SÅ beklager jeg meget.
Alle yderligere indlæg har udelukkende handlet om at få det på plads og altså ikke noget som helst omkring analyse af OP' situation.
Til OP sorry den lille sideting kom til at tage så meget plads, havde jeg vidst det havde jeg selvfølgelig lavet en seperat tråd med spørgsmålet.