Hey PN!
Vild And er en giga vindende tourspiller, som prøver at spille PLO.
Han spiller lidt underligt. Han er set donke pot ud i IR (også multiway) med semi dårlige hænder, som dog har noget værdi; fx 10 høj FD med mellempar, for så at tage "flippet".
BTN er imo specielt interessant, da han ikke er set lave moves.
Vild And ($131) SB
BB ($100)
Clittan90 ($112)
Mr. Omnipotent ($230) CO
BTN ($110)
BB posts (BB) $1
Vild And posts (SB) $0.50
Dealt to Mr. Omnipotent 9♥ K♥ 5♠ A♠
fold,
Mr. Omnipotent raises to $3.50
BTN calls $3.50
Vild And calls $3
BB calls $2.50
FLOP 8♠ Q♣ 2♠ ($14)
Vild And bets $14
BB folds
Mr. Omnipotent raises to $56
BTN folds
Vild And calls $42
TURN 8♠ Q♣ 2♠ T♦ ($126) Vild And har $72 tilbage
Vild And checks
Mr. Omnipotent bets $72
Efterfølgende tanker: Bør hero bare kalde flop? Eller raise mindre for at have mere FE ved et evt kald fra Vild And?
Kommenter gerne alle streets :)
PLO100 ok gamble?
Hvis BTN var lidt vildere ville et flop flat vaere laekkert for at inflate potten saa du kan faa maks value ud af din NFD.
Som spillet synes jeg det er et fint spot at foelge op, specielt fordi du samler ekstra equity op.
Preflop er standard.
Hvad betyder inflate? :)
Goere stoerre. Hvis du nu ved at BTN har tendens til at squeeze lidt ivrigt, kan du flatte og derefter backraise all in for at faa flere penge i potten og dermed have fantastisk equity med nut flush draw.
Hvis du raiser floppet skal du 100% reste turn. Masser af fe da det kort ikke rammer villain så ofte og du kan sikkert få ham af nogen af de kombo hænder du mener han kan have.
Flop afhænger af mange ting. Hvis BTN alligevel er en nt peddler og hvis villain donker flop bredt så er jeg med på et flop raise for at tage potten ned. Hvis omvendt BTN er en donk og/eller jeg er ikke er sikker på villains donk range så flatter jeg bare. Pokerheh har sagt hvorfor.