Da jeg ikke lige kan tage HH fra Betfred, får i den skrevet..
Vi er 4 handed, og jeg er ca. 300BB dyb. Villain er 170BB dyb.
Ikke meget historik med mig og villain, jeg har mere battlet mod en anden ved bordet, og derved fået min stack.
Jeg sidder i CO og får 5366 med 36♥
Raiser til 3,5 og får call af knap + BB.
Flop: 4♠6♣Q♦ Potzise = 11,50
Hero better 9
Villain reraiser til 38
HERO ??
Vi sidder med set og open ended str8 draw på et rainbow board, meget mere kan man vel næsten ikke forlange..
Det jeg gerne vil vide er, hvilken linje der er mest optimal her?
Da han instant repopper til 38, tror jeg tit han sidder med QQ, da jeg ikke lige ellers kan se hvad han skal reraise med, på sådan et board.. Men det er selvfølgelig en meget snæver range at sætte ham på, da jeg ikke lige har nogle stats, whatsoever på ham. Men det mest standard ville jo selvfølgelig være at stacke af her også sige mega ØV, hvis han sidder med QQ - men vil lige høre om det kunne forsvares at tage et kort af, istedet for at repoppe den?
Så, nogle omaha hajer der lige siger om vi bare skal til midten hurtigst muligt eller tage et kort af. Bemærk at jeg er 300BB dyb og villain er ca. 200 BB dyb..
PLO100 - optimal linje..
Jeg kommer selv til midten her for hele stakken.
Eneste som du selv er inde på vil være krands er hvis han vender QQ, men du har dog stadig 9 outs for nut straighten eller quads.
Synes det er mere sansynligt han vender top to eller wrap og i disse tilfælde ser det fornuftigt ud med dit mellem set og straight draw som selvfølgelig kan give split pot eller som minimum tage et par af hans outs.
Går ud fra det er knap som er villain.
Derudover er det ikke sandsynligt at han sidder med wrap. Skulle han calle med 357x her? Virker meget unlikely da hero har blockers + unliekly at calle med pf. Derudover er sandsynligheden for QQ > Q6 da det folk er mere tilbøjelige til at folde q6xx hænder kombinationer pf, + mere tilbøjelige til blot at calle dit cb med den handske. Det sammer gælder iøvrigt med de fleset draw kombinationer. Tror han sidder med topset 50%+ af gangene, men eftersom du selv har OESD shover jeg.
Jeg kommer altid til midten og det er altid QQ. Eller også løber jeg kronisk dårligt
Havde der vaeret et farvetraek ville jeg vaere mere glad for at spille her, men 8 outs for 200 bb; ikke specielt glad.
Enig i at det tit er QQ.. Men mener også det er forstramt for os bare at folde middelset til action.
Jeg tror bare jeg caller den ned egentlig.
Så ja call flop og gå i station mode er ik helt skævt imo.
Du kan starte med at smide handsken i mucken preflop - lige netop af denne grund.
Vil også mene den er svær at komme væk fra. Vi har lige over 35% hvis han har top set.
Vil også mene at en 578x combo er en mulighed og derfor shipper jeg den ind og råber gamboooool - der skal gambles lidt i omaha. Mod 578x har vi over 75%
Dion
Jeg var ikke ude i at skulle folde, men jeg synes, pga board texture, vi boer vaegte QQxx ret hoejt i villains range.
Det er ik' fedt at komme til midten med 35% equity for 200bb. For 100 taenker jeg ikke saa meget over det og trykker bare "pot".
pokerheh
fair nok.. men hvilken linie tager du så? Synes ikke rigtig du har sagt hvad du ville gøre i hånden, kun at du ik er så glad for hånden pga dybde og sandsynligheden for QQ hos villain.
noiD
Synes ikke man behøver åbenfolde denne hånd, hvis man raiser bredt fra late. Så kan du jo sige det samme om 8876, hvis boardet kommer Q82 rainbow. Og den vil du vel ik folde pre?