Hey guys and girls...
Sider og snakker lidt med en kammerat om hvad en god PLO100 eller 200 spiller laver i timen og tænkte at der må være en del på PN som kan fortælle det :)
Så lad os bare sige: hvad laver en god PLO100 spiller i timen af big blinds og hvad er muligt for de allerbedste tror i? - altså en der vitterligt smadrer plo100?
PLO100 + pr time?
tror ikke 1 bi i timen er helt urealistisk ;) men det er jo meget forskelligt obv..
Kommer jo også an på om du spiller full-ring eller 6-max. Antallet af borde.
Det kommer først og fremmest an på hvor mange borde den her drøm af en PLO-spiller magter.
Der er jo kæmpe forskel på om man kan spille 300 eller 1000 hænder i timen.
1 BI i timen er ret meget, og det vil ssv. kræve minimum 6 borde vil jeg tro. Men jeg spiller jo kun NLHE.
MVH Skod
Ahh my bad...
Kan se mit første indlæg er lidt vagt...
mener ikke hvad top proerne laver hvis sådanne findes på plo100 men hvad en god plo100 spiller kan lave pr time pr bord...
Så lad os sige sh på ongame... altså 5max ikke?
PLO100 og vi spiller f.eks 3 borde af gangen...
Men hvad laver en typisk god pokernet plo100 spiller i timen pr bord?
Må da være en ca ligesom ved NL100 hvor folk sikkert havde sagt noget ala 4bb pr 100 pr bord..
Lignende køber jeg også til PLO100 :)
En tanke fra os var at en god PLO100 spiller laver mere pr PLO bord end en god NL spiller laver...
regner ikke med at i mener man laver 1 buy in pr bord i timen for så er man sgu godt nok skarp :)
8 pt/bb or so vil være mit bud.
ibetufold33 på stars er en rigtig rense maskine på de limits--og han ligger med BB/100 på ca 9-
ok thanks...
var præcis det jeg var ude efter :)
Så en $15 i timen pr bord i plus vil være en ganske habil indtjening :)
Havde også selv sagt til kammeraten mit gæt var et sted mellem 8 og 16$ i timen med 16 som en rigtig god plo spiller men var bare et gæt da jeg ikke har spillet omaha i årevis og kun live førhen.
@ OP
"4bb pr 100 pr bord"
Det der findes altså ikke.
Det hedder enten 4 bb/bord/time
eller 4 bb/100 hænder.
Den mest alm. måde at måle på er bb/100 hands eller ptbb/100 hands(=2bb/100 hands)
En rensetyr kan nok som ss er inde på lave omkring 8-10 ptbb/100, men dette vil nok falde til 5-7 hvis han f.eks. skal 6 table eller mere er mit bud.
MVH Skod
Det der findes altså ikke.
Det hedder enten 4 bb/bord/time
eller 4 bb/100 hænder
lol...
ja regner med at du ved hvad jeg mente... hehe
mente selvfølgelig bare 4bb/100 ;)
Jeg var OK rensende paa PLO100, men ikke blandt de 10 bedste (udfra egne observerede/spillede haender).
Jeg spillede ~16bb/100 over omkring 70k haender.
Jeg har kørt med en bb/100 på 7.44 over 10K hands på plo200..
Men har også været ramt af gode kort der holdt, tror jeg ;)
og det er heller ikke den store sample--
Når man skal fastslå en ptbb/100 i NLHE plejer jeg ikke at gide snakke med folk der har under 50 K hands, og før jeg er overbevist, så ser jeg helst 100K.
I PLO er variansen meget større, og derfor så skal der altså endnu flere hands til.
Jeg vil tro alt under 100K hands er fløjtende ligegyldigt.
MVH Skod
Skod
true true..
Det kunne være jeg skulle slette mit indlæg, dog er det også lidt blær ♥
Du kan sagtens vurdere om du er vindende i PLO efter faerre end 100k haender.
@ Pokeeh.
disagree.
Jeg har f.eks. kørt med en ptbb/100 påovr 8 påNL200 i november+december over 30K+ hands. Jeg spillede even 3 måneder op til det...
Og variansen i PLO er altså sygere.
MVH Skod
@skod
3 maaneder even + 2 maaneder vindende goer dig vel til vindende poker spiller eller er du i tvivl om du er vindende long run?
Pointen er, at jeg har spillet 30Khands med ptbb/100 på 8, og nok 50k+ med ptbb/100 på 0 i løbet af de sdste 80 K hands.
Jeg mener ikke man på baggrund af nogen af de 2 samples kan konkludere jeg er vindende, mens det nok nærmer sig, hvis vislår dem sammen.
Når jeg siger konkluderer, så mener jeg noget i retninen af man med 95% sikerhed kan sige man er vindende. Der skal sgu mere til end man lige regner med. Se evt. Thyssens video om BRM.
Jeg vil hellere være der, og se en gut spille300 hand og bedme om ha er vindende ud fra det, en at høre han har en Ptbb/100 på 3 over de sidste 20K hands
MVH Skod
"slaar dem sammen" er der ikke noget der hedder. du har n haender. du er vindende over n haender.
jeg kan vise dig en uge hvor jeg er nede 34 buyins paa plo100, men 70k haender hvor jeg vinder med ~16bb/100.
isoleret set var det en lorteuge, men i det store hele betyder det ikke saa meget.
@ Pokerheh
Forstå mig ret. nu er det ikke mig som sådan vi snakker om. Jeg er ikke skizofren, men antag at mine 3 første måneder er spiller A, og over de sidste 2 er spiller B. Begge spillere har en "True" win-rate på noget ala 4 ptbb/100. Spiller A har over 50K hands spillet til 0 ptbb/100. Spiller B har over 30K hands spillet med en ptbb/100 på 8.
Variansen er alså ENORM og selv over 30K+ hands svinger win-raten med 8 PTbb/100!!!
"Når en random guy kommer og siger "Jeg har spillet 20K hands med en PTbb/100 på 5. Er jeg så vindende?" Så vil jeg sgu ikke lyve og svarer "ja selvfølgelig er du det!"
Bevares. Sandsynligheden for han er vindende er da selvfølgelig over 50%, og nok også et stykke over, men det er bare ikke nok!
I princippet er det det samme som at konkludere at en spille er vindende efter 2K hands, hvor han har crushet sit limit med 20 ptbb/100, og det kan man altså bare ikke. Vi kan konkludere at sandsynligheden da er blevet større, end den var da han startede, men det er vidst også det.
Hvor går grænsen spørger du så?
Grænsen er statistisk ofte sat op efter 95% konfidens intervaller. Jeg skal ikke afgøre, om det er den rigtige måde at gøre det på, men det er i hvert fald den der ses oftest, og det er også den Thyssens video tager udgangspunkt i.
MVH Skod