Villain virker fornuftig og spiller 36/20/2.3 over 350 hænder. Har ikke umiddelbart nogen noter på ham.
klart valuebet right ?
***** Hand History for Game 514557449087 ***** (On Game)
$100.00 USD PL Omaha - Monday, May 23, 02:18:26 ET 2011
Table Kawasaki (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: lamAKUMA ( $100.05 USD )
Seat 5: SKINKRIDER ( $175.68 USD )
Seat 7: hiddenname ( $215.35 USD )
Seat 9: nobby_x ( $79.65 USD )
Seat 10: HERO ( $128.90 USD )
hiddenname posts small blind [$1.00 USD].
nobby_x posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K♦ Q♦ 9♣ A♣ ]
Hero raises [$3.00 USD]
lamAKUMA folds
SKINKRIDER calls [$3.00 USD]
hiddenname folds
nobby_x calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8♦, 3♦, 6♣ ]
nobby_x checks
HERO bets [$8.00 USD]
SKINKRIDER calls [$8.00 USD]
nobby_x folds
** Dealing Turn ** [ 9♦ ]
HERO bets [$18.00 USD]
SKINKRIDER calls [$18.00 USD]
** Dealing River ** [ 3♥ ]
HERO ??
PLO100 river valuebet #2
Jeg b/f'er ~32$
Der er ret mange kombo's af wraps, oesd, dårlige flushdraws osv., der bare betaler floppet, derfor tror jeg ret tit han dukker op med dårligere flush eller en eller anden form for wrap der har turnet straight, så vores bet fungerer som slight valuebet(han får god pris og kan måske presses til at betale af), men primært som blockbet fordi et stort river bet fra villain vil sende os ud i en svær beslutning - jeg hader at checke river fordi villain så let kan putte mig i en situation hvor jeg skal tage en lorte beslutning, hvor jeg som oftest folder, og han putter mig højst sandsynligt i den situation med stort set hele sin range hvis han er dygtig.
Samme som Joe, men mindre bet. noget ~23-25$
kan godt være det er mig der er går for meget op i balancering, men jeg better ikke 23 med NFD eller top båd.
Jeg better også ~32$ med nuts, nogle gange en smule højere - jeg better aldrig 23-25$ og derfor synes jeg også den sizing er for lav - selvfølgelig alt afhængigt af om villain lægger mærke til om vi balancerer.
Tja, vi bliver vel nødt til at VB. Vi forventer meget sjældent at villain har nutflush, endnu mere sjældent huset.
Villain kan godt snakke sig selv ind i at tyre, fordi det ikke giver mening at vi skulle byde turn som flusher og så også river som huser.
Lige omkring halv pot ser fint ud og dette gør jeg også med de andre ting jeg better her.
Det lyder til der er konsensus omkring size og b/f.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad bunden af folks VB-range er i dette spot?
Med mindre jeg har en saftig dynamik med villain, checker jeg bag - han skal være en ret stor non-believer, hvis han skal C/C 3 gange med værre, specielt når vi har både KQ♦.
Grethe
Jeg tror dette er bunden af min i dette spot.
CHJ
Jeg er som sådan enig, mens ynes bare man oftere og oftere ser folk tyre i spots som disse, hvor man¨både better flush turn og parret river, da de forventer man slapper af på turn emd et set og at man ikke VBer sin flush på den parrede river.
Jeg er enig med CoolhandJake, jeg checker bare her. Vi har en rigtig skraldehaand og risikerer egentlig bare at owne os selv ved at bette.
Der er stor chance for at du hoerer fra ham paa flop hvis han har et stort draw, og paa turn folder du alle straightdraws ude. Med et riverbet haaber du paa aaaalt for mange ting, foer at der er noget value. Han har godtnok ikke mange baade i sin range, men du faar ikke engang value fra en J-high flush oftest fordi vi better saa mange streets.
Jeg tror I oevrigt min standard er at checke turn og bette river I stedet. Vi har en haand som sjaeldent faar 3 streets value og jeg foeler at jeg oftere bliver betalt/folk bluffer river end turn.
@Kochman
"kan godt være det er mig der er går for meget op i balancering, men jeg better ikke 23 med NFD eller top båd"
Det er jo heller ikke det du forsøger at repræsentere...
@Coolhandjake
Vi kan ikke chekke bag - vi er første til at acte.
@alle
Enig med flertallet om lavt valuebet/fold er løsningen.
Bet fold er en fin option imo, hvis han giver på nakken må vi give give ham respekt og lade være med at tyre den alt for meget.
Kunne måske godt c/c hvis han ikke better for stort, men det gør jeg kun hvis jeg har en opfattelse af at han godt kan lide at bluffe farlige river kort.
Interessant at så mange vil betfolde.
Vi better vel sjældent turn med et dårligt set her, hvorfor huset ikke er en stor del af vores range. Dvs. at en dygtig villain bør raise næsten hele hans range her på river, hvis vi better lavt ud. (Hvis det vel og mærke er så std at bet/folde).
Så vil jeg hellere check/calle.
Hvad er det lige du snakker om?
Jeg har læst hh forkert. Jeg checker. Er rigtig bange for owne mig selv med et bet her. Jeg tror faktisk jeg cf, da jeg har svært ved at se ham bette med dårligere end vores. Jeg forventes han checker de ting bag som har sd værdi som vi slår. Ser ham ikke bluffe tit nok til at jeg kan lide cc. Og har svært ved at se ham vb værre.
No problem:)
Afhænger af tusind ting for mig.
Mod de fleste small stakes regs er c/c dog absolut håbløst og slet ikke en option. På de her stakes vbetter jeg mod stædige regs, som ved jeg også fyrer igennem med nøgen Ad og Kd og random 3x. Mod svage breakeven ABC regs c/f jeg bare da vi har ca 0.1% equity når de better og de kalder aldrig ned med lavere.